AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #1 Skrevet 30. september 2018 Jeg skal se il tabarro/ gianni schicchi på operaen i Oslo i oktober, og har ingen anelse om hva jeg skal ha på meg! Jeg vil gjerne pynte meg, men vil ikke komme overpyntet heller. Noen som vil dere noen erfaringer eller komme med tips? Anonymkode: bd445...dae
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #2 Skrevet 30. september 2018 Sjekk her https://www.aftenposten.no/osloby/byliv/i/8BWR2/Opera-for-nybegynnere https://www.bno.no/ditt-besok/hjelp-vi-skal-pa-opera Jeg har ikke vært i operaen, men mye andre forestillinger, klassiske konserter o.l. i inn og utland og folk går veldig ulikt kledd. Personlig hadde jeg tatt på meg et skjørt og en pen bluse, evt en kjole som ikke var helt hverdag men heller ikke stivpyntet. Liker å se skikkelig ut når jeg får på sike ting, og syns det er kjekt å kle seg litt opp. Anonymkode: 33fad...184 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #3 Skrevet 30. september 2018 Jeg har vært i operaen i Oslo, og kledde meg pent. Støvletter med høy hæl, blyantskjørt og pen bluse/topp, kåpe og sjal. Var ute og spiste også. Det føltes som et veldig okei antrekk som verken var for casual eller for strigla Jeg har for øvrig vært i operaen i Italia også, og der var lista lagt en del høyere Blondekjole, pumps med stiletter og oppsatt hår, like fint som når man er i bryllup! Anonymkode: 886e2...4c4 1
Måbarefåsiat... Skrevet 30. september 2018 #4 Skrevet 30. september 2018 Det skal mye til å være overpyntet. Pent antrekk synes jeg er ok i operaen, skjørt/kjole, høye støvletter, smykker etc. 1
kanelsnurr Skrevet 30. september 2018 #5 Skrevet 30. september 2018 Det er utrolig forskjellig hva folk kler seg i når de skal i Operaen. Har ofte kikka på folk rundt meg, og tenkt at det er merkelig at det ikke er noen slags felles forståelse for hva dresskoden skal være. Noen har lang kjole mens andre har jeans. Men hvis du kler deg tilsvarende skjørt og bluse, dressbukse og bluse, eller en kjole (pen, men ikke bryllups-pynta), så er du ganske midt på skalaen. Nå må jeg innrømme at jeg stort sett har vært i Operaen midt i uka, og at mange (inkludert meg) gjerne kommer rett fra jobb. Da blir det lett "kontor-pent". Mye mulig at flere pynter seg skikkelig i helgene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå