AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #1 Skrevet 30. september 2018 Er det noen som har vært eller er sammen med en rusavhengig, og kommet godt ut av det? Det er snakk om en heroinist i dette tilfellet. Jeg tror ikke han ruser seg. Hvertfall ikke jevnlig og ikke sammen med meg, men jeg vet han sliter med sug og prøver seg nå på rehab. Kan det gå bra tror dere? Anonymkode: 7810e...869
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #2 Skrevet 30. september 2018 NEI!!! Bare nei. Anonymkode: bd54c...584 15
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #3 Skrevet 30. september 2018 Nei, TS, det der vil ikke gå bra. det du beskriver, er ikke en eks-narkoman, men en narkoman. Vær så snill og heller sats på en som er nykter. Anonymkode: 46c95...08a 15
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #4 Skrevet 30. september 2018 Jeg trodde han var ferdig rehabilitert og at dette tilhørte fortiden når vi ble sammen. Nå har vi alt vært sammen i noen år så det er ikke bare å slå opp heller? Anonymkode: 7810e...869
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #5 Skrevet 30. september 2018 Du skriver at han ruser seg "ihvertfall ikke jevnlig", hallo? Dvs han ruser seg fremdeles, og han burde ønske å slutte helt. Det må komme fra han selv. Du skriver at du trodde han var feridg rehbilitert og at dette tilhørte fortiden...og at dere har vært sammen noen år. Hva har skjedd siden du nå tror han fremdeles ruser seg? Anonymkode: 51315...6ea 8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #6 Skrevet 30. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skriver at han ruser seg "ihvertfall ikke jevnlig", hallo? Dvs han ruser seg fremdeles, og han burde ønske å slutte helt. Det må komme fra han selv. Du skriver at du trodde han var feridg rehbilitert og at dette tilhørte fortiden...og at dere har vært sammen noen år. Hva har skjedd siden du nå tror han fremdeles ruser seg? Anonymkode: 51315...6ea Jeg har aldri oppdaget noe, men jeg vet jo ikke. Han sier hele tiden at han er ferdig med det. Men han er åpen om at han sliter med sug og at han derfor er på rehab. Jeg er redd for at han skal falle tilbake i framtiden. Og lurer derfor på om dette kan gå bra? Anonymkode: 7810e...869
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #7 Skrevet 30. september 2018 Hvertfall ikke jevnlig mente jeg med at han er mye sammen med meg også i noen dager i strekk uten at jeg har merket noe. Anonymkode: 7810e...869
Gjest Alterego666 Skrevet 30. september 2018 #8 Skrevet 30. september 2018 Se nøye hvordan andre viktige ting i livet hans henger sammen. Ting som du ville vurdert i forhold til en annen kjæreste. Er han i jobb eller utdanning? Er det orden i økonomien hans? Har han mange venner som påvirker ham positivt? Har han et godt forhold til familien sin? Har han planer for livet sitt? Hvert spørsmål du kan svare ja på, øker sannsynligheten for at han (og du) kan få et liv som du vil trives i.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #9 Skrevet 30. september 2018 Hei, Jeg er ekspert på området. B) Bare å spørre meg om du lurer på noe, jeg var sammen med en heroinist i mange år. Han var også min beste venn og vi snakket alltid åpent om rusproblemene hans. Hos han var det ikke mange ganger i året han skeiet ut på heroin (oftere det ble en snurr på andre stoffer), når han skeiet ut på heroin varte det maks en uke. Saken med heroin er at det er for det første ganske dyrt, man setter ikke det første skuddet på en stund om man vet man ikke har råd til neste. Man får som du sikkert vet kraftige abstinenser når man har brukt det igjen og prøver å slutte. Det er snakk om kaldsvetting, oppkast, diare, vondt i hele kroppen osv. Om han har klart å komme seg på rehab burde du være veldig stolt av han! Det som hindrer de fleste fra å holde seg rene er jo at de innerst ikke har lyst til å være 100% rene. Det at han har kommet seg på rehab viser jo at han har lyst til å bli ren, og det er et ufattelig stort skritt å gå. Kjemp sammen med han om du elsker han. Anonymkode: 4ac6a...e4c 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #10 Skrevet 30. september 2018 Jeg er sammen med en eks heroinist. Han har rust seg i mange år. Vært rusfri med meg i litt over 5 år. Rust seg i begynnelsen av forholdet, jeg har aldri prøvd noe så alt var nytt for meg. Tok han i dette og vi hadde en god kamp men kom oss gjennom det sammen. Går dog på lar, noe jeg syntes er greit Vi har kjøpt leilighet sammen og har fått en sønn sammen. Det er tegnene du bør se etter, prøv å ha oversikt over økonomien. Forsvinner det mye penger ut som du ikke helt vet hva til? Her vi bor koster 1g 800kr. Humøret hans kan du og se det på. Når han tar heroin kan han bli fryktelig «hyper», glad og utadvendt. Snakker mye. Alle fortjener en sjanse. Men lyger han til deg så ikke slit deg ut. En ting er sikkert: når de ruser seg så er det rusen som betyr mest. Alt annet kommer på andre plass. Så leng han vil, så klarer han det. Du kan jo be om pisseprøve om du er i tvil. Husk etter 4 dager det stort sett ute. Det er noen jeg vet om som får medisin på lørdagen men som da ruser seg lørdag og søndag også har de reine prøver igjen til neste urinprøve. Anonymkode: bd1a6...b8e 3
SoWhat? Skrevet 30. september 2018 #11 Skrevet 30. september 2018 Ok. Tenker at du vil advare og gi informasjon. Det det er bra! Håper alt går bra med dere
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #12 Skrevet 30. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sammen med en eks heroinist. Han har rust seg i mange år. Vært rusfri med meg i litt over 5 år. Rust seg i begynnelsen av forholdet, jeg har aldri prøvd noe så alt var nytt for meg. Tok han i dette og vi hadde en god kamp men kom oss gjennom det sammen. Går dog på lar, noe jeg syntes er greit Vi har kjøpt leilighet sammen og har fått en sønn sammen. Det er tegnene du bør se etter, prøv å ha oversikt over økonomien. Forsvinner det mye penger ut som du ikke helt vet hva til? Her vi bor koster 1g 800kr. Humøret hans kan du og se det på. Når han tar heroin kan han bli fryktelig «hyper», glad og utadvendt. Snakker mye. Alle fortjener en sjanse. Men lyger han til deg så ikke slit deg ut. En ting er sikkert: når de ruser seg så er det rusen som betyr mest. Alt annet kommer på andre plass. Så leng han vil, så klarer han det. Du kan jo be om pisseprøve om du er i tvil. Husk etter 4 dager det stort sett ute. Det er noen jeg vet om som får medisin på lørdagen men som da ruser seg lørdag og søndag også har de reine prøver igjen til neste urinprøve. Anonymkode: bd1a6...b8e Interessant å lese din historie. Respekt for deg som turde å gå all in med en som har denne bakgrunnen. Anonymkode: 51315...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #13 Skrevet 30. september 2018 TS her Det blir som dere forteller dere som har vært der. Bortsett fra at min røyker det. Han sier han er på rehab fordi han er usikker på seg selv, men at han vil alt for oss. Jeg er ikke i tvil om at han elsker meg. Han kjemper en hard kamp. Men det er veldig hardt for meg og. Jeg har mange bekymringer for framtiden og hvordan den skal bli. Det har aldri forsvunnet penger her. Men det har vært flere rare episoder. Men aldri endret atferd. Alltid vært snill og god mot meg Anonymkode: 7810e...869 1
NancyDrew Skrevet 30. september 2018 #14 Skrevet 30. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvertfall ikke jevnlig mente jeg med at han er mye sammen med meg også i noen dager i strekk uten at jeg har merket noe. Anonymkode: 7810e...869 Dere har vært sammen i noen år. Du skulle vel strengt tatt ha merket noe til nå, om han fortsatt ruset seg? Om han ikke gikk til rehab? Etter noen år, og du vet ikke hvilken oppfølgningsplan han har? Hvilke rare episoder? Klarer du dele litt av dem/ endre div så det ikke blir for mye utlevering, men likevel beskrive litt? 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #15 Skrevet 30. september 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Det blir som dere forteller dere som har vært der. Bortsett fra at min røyker det. Han sier han er på rehab fordi han er usikker på seg selv, men at han vil alt for oss. Jeg er ikke i tvil om at han elsker meg. Han kjemper en hard kamp. Men det er veldig hardt for meg og. Jeg har mange bekymringer for framtiden og hvordan den skal bli. Det har aldri forsvunnet penger her. Men det har vært flere rare episoder. Men aldri endret atferd. Alltid vært snill og god mot meg Anonymkode: 7810e...869 Hadde han drevet lenge med dette før du møtte han? Hvilke rare episoder? Tror det er viktig for han at han har noe å gå til ( jobb, studier, praksisplass, hobby ) når han er ferdig på rehabiliteringen. Vet du om han omgåes folk med rusproblemer? Anonymkode: 51315...6ea
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #16 Skrevet 1. oktober 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har vært eller er sammen med en rusavhengig, og kommet godt ut av det? Det er snakk om en heroinist i dette tilfellet. Jeg tror ikke han ruser seg. Hvertfall ikke jevnlig og ikke sammen med meg, men jeg vet han sliter med sug og prøver seg nå på rehab. Kan det gå bra tror dere? Anonymkode: 7810e...869 Jeg datet en jeg mistenkte var på Rehab. I begynnelsen snakket vi kun pr tlf og til bestemte tider.... Det viste seg å stemme. Etter at han ble avruset flyttet han inn til meg. Det skulle jeg aldri ha latt han gjøre. Var i kontakt med politiet, DPS, legevakt og krisesenter i forbindelse med han. Jeg kastet bort 3 år av mitt liv på han Anonymkode: 842b4...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #17 Skrevet 2. oktober 2018 Det er en risiko ja. Jeg er usikker om jeg hadde tørd hvis han ikke var med i lar. Hadde han røket så ville det vært endringer med medisinen hans. Mer mye bagasje som følger med. Blant annet han har stor gjeld fra fortiden, så han har ofte lite penger (jeg eier då og si hele leiligheten, han kjøper seg inn sånn etterhvert). Men penger klarer vi. Det er så mange som sier de er misunnelig på forholdet vårt. Vi er som hånd i hanske😂 Passer helt vanvittig bra sammen. Vi har hatt store krangler et par ganger på disse årene og er drit sta begge to, men stort sett ler vi hver dag, vi lekeslåss og har veldig mye intern humor. Har aldri hatt slik kjemi med noen. Men samtidig vet jeg at han kan ryke utpå igjen og da vet vi begge to at han må flytte fra meg og sønnen vår. Han har vært VELDIG på kjøret. Satt sprøyter og bodde på hospits. Men var alltid «den gode». Han lurte aldri sine narkis venner og stjal aldri fra familie. Har et rent rulleblad. Jobber han? Skal han være lenge på rehab? At han er på rehab betyr og st han nylig har rust seg. Er ihvertfall svært skjeldent man legger seg inn om man har vært rusfri en stund. Anonymkode: bd1a6...b8e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #18 Skrevet 2. oktober 2018 På 30.9.2018 den 18.52, AnonymBruker skrev: Det er snakk om en heroinist i dette tilfellet. Jeg tror ikke han ruser seg. Hvertfall ikke jevnlig og ikke sammen med meg, men jeg vet han sliter med sug og prøver seg nå på rehab. "Prøver seg på rehab" - det høres ikke seriøst ut. Enten ønsker han å være rusfri eller ikke. Det går ikke an å ruse seg i ny og ne - da går han fort tilbake til sitt gamle liv, dessverre. Jeg kjenner dessverre en del med rusproblemer og ingen av dem har klart å bli nykter på ordentlig. Av disse vet jeg om en som har klart å være nykter i 4-5 år, men når h*n plutselig opplever motgang går h*n rett tilbake til stoff igjen. Mange av dem er veldig snille og ydmyke, men ruset gjør at de driter i verden og alt rundt seg. Når de først har det vondt, tar de rus for å koble fra verden istedenfor å gjøre noe med problemet som f.eks. gjeldsproblem eller barnevernsak. Da blir det dessverre en ond sirkel som bare forverrer problemet de allerede har. Det finnes selvsagt solskinnshistorier hvor noen klarte å bryte ut av sirkelen, men det er dessverre svær få av dem. Anonymkode: 7d6d3...811 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå