StrøkenFrøken Skrevet 30. september 2018 #1 Skrevet 30. september 2018 Hei. Jeg jobber som kurssekretær i en middels stor bedrift i Norge. Der har jeg nå jobbet i 2 og 1/2 år. Vi har ikke tariff i denne bedriften og jeg har heller ikke fått tilbud eller forhandlet om lønn så lenge jeg har jobbet der. Jeg tenker det er på tide at jeg forhandler om lønnen min da jeg kun har gått opp i lønn det alle andre har gått opp i lønn pr. år (ca. 3 %). Men hvilke argumentasjoner kan jeg bruke i en lønnsforhandling? Jeg har aldri forhandlet om lønn før og syns det er vanskelig å vite hva jeg skal gi som begrunnelse.. Jeg jobber i administrasjonen så jeg hverken selger noe eller blir målt på andre resultater. Jeg jobber veldig selvstendig og har ansvar på visse områder. Min overordnede jobber i en annen by og han har dermed ikke full kontroll på alle mine arbeidsoppgaver, hvem jeg jobber/samarbeider med eller hvem som gir meg oppgaver å utføre. Som regel ser jeg min arbeidsgiver 1 gang i året i jobbsammenheng. Har heller aldri medarbeidersamtale med min sjef. Kan noen hjelpe meg? Lønn er nå på 28.000,- Brutto pr. måned. TS
Gjest HanenIFlokken Skrevet 30. september 2018 #2 Skrevet 30. september 2018 Om du har fått 3 % hvert år så har du fått det samme eller mer enn de fleste andre
StrøkenFrøken Skrevet 30. september 2018 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2018 Vi følger lønnsoppgjøret så i fjor var det vell 2,4 % og året før mener jeg det var mindre..Men nå har ikke jeg tarifflønn, men under det. - TS
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #4 Skrevet 30. september 2018 Hva er en kurssekretær?😂 Anonymkode: c3940...21e
Gjest HanenIFlokken Skrevet 30. september 2018 #5 Skrevet 30. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er en kurssekretær?😂 Anonymkode: c3940...21e Antagelig en jobb som er like viktig som din
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #6 Skrevet 30. september 2018 1 minutt siden, HanenIFlokken skrev: Antagelig en jobb som er like viktig som din Går en kurssekretær sin jobb ut på noe viktigere enn å redde liv, oppretteholde ro og orden samt stanse, avverge og oppklare lovbrudd?😘 Anonymkode: c3940...21e 2
StrøkenFrøken Skrevet 30. september 2018 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2018 Jeg er med å drive et kurssenter Jeg har også en haug med andre oppgaver i min stillingsbeskrivelse, men for å ikke bli gjenkjent så går jeg ikke nærmere inn på det. Jeg er egentlig en potet som har mange ulike oppgaver i bedriften. - TS
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #8 Skrevet 30. september 2018 Jeg er ikke vant med at det gis lønnsøkninger ut over vanlig årlig justering så lenge det ikke skjer en endring i stilling med betydelig endrede arbeidsoppgaver. Hva mener du skal være grunnen til at du skal ha en egen spesiell lønnsøkning, er det at du ligger lavt? Anonymkode: 02f61...553 2
Gjest HanenIFlokken Skrevet 30. september 2018 #9 Skrevet 30. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Går en kurssekretær sin jobb ut på noe viktigere enn å redde liv, oppretteholde ro og orden samt stanse, avverge og oppklare lovbrudd?😘 Anonymkode: c3940...21e Ja helt klart du kan se hvordan det går med jobben din om vaskehjelp, bilmekaniker, kurssekretæren og kontorrottene på lønningskontoret ditt forsvinner i noen måneder
StrøkenFrøken Skrevet 30. september 2018 Forfatter #10 Skrevet 30. september 2018 Min hovedgrunn er selvfølgelig at jeg mener at lønnen min er for lav. Jeg har snakket med andre i lignende stillinger som har mye høyere lønn en meg, og også kolleger vet jeg har fått høyere lønn etter lønnsforhandlinger. Jeg finner dessverre ingen statistikk for "kurssekretær" på SSB, så vanskelig å si hva jeg bør sammenligne meg med i lønn. -TS
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #11 Skrevet 30. september 2018 4 minutter siden, HanenIFlokken skrev: Ja helt klart du kan se hvordan det går med jobben din om vaskehjelp, bilmekaniker, kurssekretæren og kontorrottene på lønningskontoret ditt forsvinner i noen måneder Med all respekt for TS så tror jeg det går kjappere til helvete med samfunnet om jeg og absolutt alle kollegene mine i Norge sykemelder oss de neste ukene 😘 Anonymkode: c3940...21e
Gjest HanenIFlokken Skrevet 30. september 2018 #12 Skrevet 30. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Med all respekt for TS så tror jeg det går kjappere til helvete med samfunnet om jeg og absolutt alle kollegene mine i Norge sykemelder oss de neste ukene 😘 Anonymkode: c3940...21e Bra for deg, mora di er nok stolt over den viktige jobben din
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #13 Skrevet 30. september 2018 2 minutter siden, StrøkenFrøken skrev: Min hovedgrunn er selvfølgelig at jeg mener at lønnen min er for lav. Jeg har snakket med andre i lignende stillinger som har mye høyere lønn en meg, og også kolleger vet jeg har fått høyere lønn etter lønnsforhandlinger. Jeg finner dessverre ingen statistikk for "kurssekretær" på SSB, så vanskelig å si hva jeg bør sammenligne meg med i lønn. -TS Gå etter utdanning, hva tjener folk med din utdanning etter så og så mange år. Anonymkode: 75907...8ca
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #14 Skrevet 30. september 2018 1 minutt siden, HanenIFlokken skrev: Bra for deg, mora di er nok stolt over den viktige jobben din Hun er veldig stolt. Forstår du virkelig ikke hva jeg jobber som? Anonymkode: c3940...21e
StrøkenFrøken Skrevet 30. september 2018 Forfatter #15 Skrevet 30. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå etter utdanning, hva tjener folk med din utdanning etter så og så mange år. Anonymkode: 75907...8ca Min utdanning er ikke relevant for jobben jeg har i dag. -TS
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #16 Skrevet 30. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er veldig stolt. Forstår du virkelig ikke hva jeg jobber som? Anonymkode: c3940...21e Ingen bryr seg, denne tråden handler ikke om deg. Alvorlig talt. TS: Hvis du ligger vesentlig øavere enn kolleger i tilsvarende jobb ville jeg tatt en prat med sjefen. Du bør tenke gjennom hva som gjør deg viktig i bedriften og hvorfor de bør ønske å beholde deg. Hvor mye er det du ønsker å gå opp? Anonymkode: 19b13...818 3
Gjest HanenIFlokken Skrevet 30. september 2018 #17 Skrevet 30. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er veldig stolt. Forstår du virkelig ikke hva jeg jobber som? Anonymkode: c3940...21e Jo det skjønner jeg, men jeg er av den oppfatning av at alle er avhengige av hverandre i samfunnet.. Og du fremstår bare som en person med narsisistiske trekk som ler av jobben til TS. Dette var min siste post i denne diskusjonen da det du og jeg gjør nå er å ødelegge tråden til TS.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #18 Skrevet 30. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ingen bryr seg, denne tråden handler ikke om deg. Alvorlig talt. Jeg bare svarer tullingen som tror jeg ser ned på jobben til TS fordi jeg ikke aner hva den går ut på. Ikke få krøll på trusa nå. Anonymkode: c3940...21e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #19 Skrevet 30. september 2018 1 minutt siden, HanenIFlokken skrev: men jeg er av den oppfatning av at alle er avhengige av hverandre i samfunnet Hyggelig at du bare antar det verste om folk. Jeg ante ikke hva jobben gikk ut på, og det første du gjør er å komme med et personangrep mot meg. Hva sier det om deg? Forøvrig er også yrket mitt kraftig underbetalt ift risiko... Anonymkode: c3940...21e
StrøkenFrøken Skrevet 30. september 2018 Forfatter #20 Skrevet 30. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen bryr seg, denne tråden handler ikke om deg. Alvorlig talt. TS: Hvis du ligger vesentlig øavere enn kolleger i tilsvarende jobb ville jeg tatt en prat med sjefen. Du bør tenke gjennom hva som gjør deg viktig i bedriften og hvorfor de bør ønske å beholde deg. Hvor mye er det du ønsker å gå opp? Anonymkode: 19b13...818 Takk for svar. Jeg tenker jeg burde gå opp til 360 000,- i året. Jeg får mye positive tilbakemeldinger fra de jeg jobber med, så jeg får finne ut en måte å fremstille dette til sjefen samt finne frem til noe statistikk jeg kan bruke. TS 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå