Gå til innhold

35 år og har ikke studiekompetanse.... Vet ikke om jeg klarer det heller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanskelig? Kreves det mye jobbing? Usikker på om jeg kommer til å klare det. Huff, føler meg som en taper:(..... Men eneste måten å komme inn på sykepleie for meg er å ta generell studiekompetanse. Noen som har tatt det i voksen alder?

Anonymkode: 53cde...799

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld deg på voksenopplæring. Det er ingen problemer med å bestå, også godt nok til å komme inn på sykepleien. Kjenner flere som har bestått akkurat godt til å komme inn på sykepleien, og de kan så vidt norsk og var nesten analfabeter når de begynte. Så klarer de så klarer du. Kravene er ikke så høye som man tror.

Anonymkode: 3e5b2...d32

Skrevet

Lett å bestå på voksenopplæring (må bare holde ut), vanskelig og dyrt som privatist/på Sonans. Aldri tvil på om du skal ta studiekompetanse, bare gjør det! Du kommer aldri til å angre :) Blir ferdig nå, som 25-åring. Kjempeglad for at jeg har kjempet meg gjennom det! Hvis du synes skole er tøft, ta f. eks to og to fag om gangen.

Skrevet

Jeg tok det på voksenopplæring og kom inn på høyskolen med 23/5 regelen. Det er helt overkommelig. Jeg merket jo at jeg tok ting mye mer seriøst enn når jeg gikk på vgs sist. Å gå på høyskolen er mer jobb. 

Anonymkode: f2445...72a

Skrevet

Du tar ting mye lettere som voksen, enn når du var yngre. Husk at du har levd i noen år, og tatt til deg mye almennkunnskap og livserfaring, som kommer til nytte. 

Anonymkode: a21de...f3b

Skrevet

Dersom du tror at du kommer til å slite med å ta studie bør du være klar over at sykepleierstudiet er mye hardere.

Anonymkode: affb0...904

• Liker 3
Skrevet

Klarer du ikkje studiekompetanse klarer du ikkje høyer utdanning, men generelt lav strykprosent på påbygg.. 

Anonymkode: 948cb...247

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...