AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #1 Del Skrevet 30. september 2018 Noen som har erfaring med dette og har lyst å fortelle litt? Anonymkode: 09497...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #2 Del Skrevet 30. september 2018 En hund vil ikke forstå, den vil lide mens behandlingen foregår.Cellegift er tøft for mennesker, hvordan tenker du en hund som ikke forstår vil ta det? La dyret slippe unødvendig lidelser. Anonymkode: e16a1...9c8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #3 Del Skrevet 30. september 2018 Hunder får ikke samme dosen som mennesker men ville uansett ikke ha diskusjon rundt akkurat det men kun erfaring med en hund som går på cellegift og som selvfølgelig er i samme form som en frisk hund . Hvordan gjør dere dette med andre hunder, barn og generell erfaring ? Anonymkode: 09497...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #4 Del Skrevet 30. september 2018 Dessverre mange veterinærer som gir cellegift på hunder i stedet for å anbefale avlivning. Etikken i dette er på grenseland. Uansett så settes de på cellegift og er ofte til kontroller, så fort hunden viser symptomer på smerte, kvalme etc så er sprøyta neste. Dette er etter min mening uetisk og mishandling. Avliv hunden Anonymkode: 43103...2a3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #5 Del Skrevet 30. september 2018 FEIL alle sammen! Mennesker har kroppslig mye mer ubehag enn hunder iforbindelse med cellegift! Det vet alle eksperter. Anonymkode: c9496...345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #6 Del Skrevet 30. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: FEIL alle sammen! Mennesker har kroppslig mye mer ubehag enn hunder iforbindelse med cellegift! Det vet alle eksperter. Anonymkode: c9496...345 Så, jeg med 5 års utdannelse innen dette feltet vet ikke hva jeg svarer på....? Så klart har du RIKTIG.... Anonymkode: 43103...2a3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #7 Del Skrevet 30. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så, jeg med 5 års utdannelse innen dette feltet vet ikke hva jeg svarer på....? Så klart har du RIKTIG.... Anonymkode: 43103...2a3 Med relevant erfaring så vet man at hunder tåler cellegift bedre enn mennesker. Mot enkelte krefttyper hos hd kan cellegift helbrede sykdommen, eks lymfom (i tidlige stadier). I andre tilfeller brukes cellegift palliativt, da er jeg enig i at man kan stille spm ved det etiske. Anonymkode: 0f18a...c87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 30. september 2018 #8 Del Skrevet 30. september 2018 Hunder kan tolerere cellegift greit, men man bør tenke gjennom hvem man gjør dette for? For det er ikke hunden. Det er mennesket som ikke takler å måtte avlive sin beste venn, og som dermed utsetter hunden for ubehag for å slippe ubehaget selv. Det er ikke nødvendigvis cellegiften som er verst for hunden, men stresset med dyrlegebesøkene, blodprøvene, veneflonene, smertestillende etc. Dette bør en hund med kreft få slippe etter min mening. Min hund ble avlivet på operasjonsbordet da man fant omfattende kreft med spredning til bukspyttkjertelen. Mannen og jeg ble takket av kirurgen for at vi ikke vekket opp igjen hunden. Det var det nemlig mange som krevde. De måtte nemlig ta avskjed med hunden, koste hva det koste ville. 😡 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #9 Del Skrevet 30. september 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Så, jeg med 5 års utdannelse innen dette feltet vet ikke hva jeg svarer på....? Så klart har du RIKTIG.... Anonymkode: 43103...2a Desto verre!!! Det er allment kjent blant veterinærer at hunden takler cellegift adskillig bedre enn mennesker. Skremmende at du ikke vet det. Anonymkode: c9496...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #10 Del Skrevet 3. oktober 2018 På 1.10.2018 den 0.02, AnonymBruker skrev: Desto verre!!! Det er allment kjent blant veterinærer at hunden takler cellegift adskillig bedre enn mennesker. Skremmende at du ikke vet det. Anonymkode: c9496...345 Det kan du eller de ikke vite. Mange hunder skjuler symptomene sine; de kan ikke si ifra slik som mennesker kan. Anonymkode: 8dcd1...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #11 Del Skrevet 3. oktober 2018 På 1.10.2018 den 0.02, AnonymBruker skrev: Desto verre!!! Det er allment kjent blant veterinærer at hunden takler cellegift adskillig bedre enn mennesker. Skremmende at du ikke vet det. Anonymkode: c9496...345 Regner med at du kan lese tanker siden du er så bastant? Kan du kjenne hva en hund føler av smerte? Nei. Skremmende at du er villig til å la et dyr gjennomgå sluken ting fordi «du har hørt at» de ikke blir plaget av det. Anonymkode: b0fef...bea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå