Gå til innhold

Hvorfor "mamma har alltid rett" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så masse sånne mammating på sosiale medier, og evt på kopper 😛 men hvorfor denne overbeskyttelsen av mamma hele tiden? alltid er det fokus på mamma! mamma er den kloke, mamma har erfaring og mamma har alltid rett. 
Jeg blir kjempe sur hvis min mamma har rett. synes hun bør komme med andre sannheter, fordi føler ikke at ting hun har sagt stemmer. 
Jeg er bare så lei av "mamma ditt, mamma datt". 

Anonymkode: 69f8d...50b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. 

Anonymkode: 7e24d...2eb

Skrevet

Ofte fordi mamma kjenner deg bedre enn du kjenner deg selv de første 18 årene.  Men før man innser dette er man jo voksen.

Anonymkode: ecaf8...c69

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er teit med sånne "Verdens beste mamma"-kopper. Her i huset er vi realister. Jeg har f.eks fått en kopp der det står "Pappa er helt OK."

• Liker 2
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Ofte fordi mamma kjenner deg bedre enn du kjenner deg selv de første 18 årene.  Men før man innser dette er man jo voksen.

Anonymkode: ecaf8...c69

Mødre tror ofte at de kjenner deg bedre enn du kjenner deg selv som barn, men jevnt over er min erfaring at de tar feil. Faren min har alltid vært den som har kjent meg best, men det er moren min som tror hun kjenner meg best.

Anonymkode: 05da2...6ef

Skrevet

Du har egentlig helt rett, i hvert fall for noen tilfeller. Det stikker i hjertet mitt hver gang en mor kommer med begrunnelsen "fordi jeg sier det". Hvis det er den beste begrunnelsen de kan komme opp med bør de tenke gjennom avgjørelsen en gang til, såpass skylder de barnet.

Anonymkode: b8ea8...c8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...