AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #1 Skrevet 30. september 2018 Ble skamklipt av en frisør for litt over ett år siden. Har tykt hår og har aldri før opplevd en frisør som har vært så ivrig på å tynne ut håret mitt som denne frisøren var. Saksa gikk jo helt opp til hårrøttene og hun brukte kjempelang tid i forhold til andre frisører og var helt vill med saksa. Skulle ha en kledelig bob til rett over skuldra men det ble jo ikke pent siden det var så oppklipt, og etter kort tid ble håret utrolig slitt og tuppene stod til alle kanter. Har kuret med forskjellige kurer og brukt olaplex hjemmekur, kokosolje og castor oil. Har fortsatt veldig slitt hår. Det går jo langt opp. Er bare de 5-7 første cm fra røttene som ser bra ut. Kan dette håret reddes? Er redd for å gå til frisøren å klippe mer. Har endelig fått litt lengde på håret igjen. Føltes som en evighet før det begynte å vokse, og håret mitt har alltid pleid å vokse fort før. Anonymkode: 66286...0bc
Blingblingtahei Skrevet 30. september 2018 #2 Skrevet 30. september 2018 Hvis det er gummihår kan det nok ikke reddes.. Er det tørt så kan du fortsette å kure, men håret ditt vil nok fortsatt være ødelagt hvis det er så ille som du beskriver i overskriften ta ekstra b vitaminer og gjør minst mulig med håret som kan skade det videre. Ville nok anbefalt å ta en tur til frisøren, en annen frisør vel og merke, kanskje du kan få noen tips og muligens få klipt av det verste syntes det er finere enn at det er ødelagt hvertfall..
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #3 Skrevet 30. september 2018 Det kommer til å være kjipt en stund, men det kan være bedre enn helt jævlig mens du venter på at det vokser ut. Bruk denne proteinkuren hver gang du har dusjet. Kjøp gjerne også repair-sjampoen og -balsamen i samme serien. Gå til frisøren (finn en ny frisør, gjerne gjennom venner som bryr seg om hår) ca hver 6. til 8. uke og stuss. Jeg har farget håret masse, og det har vært innmari slitt. Med den proteinkuren og sjampoen og balsamen ser og kjennes håret veldig fresht ut, selv om det har vært skadet. Jeg har også hatt håret mye i fletter, brukt hårband, og når jeg har hatt det løst i "finere" anledninger har jeg rettet det for å gi inntrykk av at det er smoothere. Anonymkode: 7cdd4...822
Djungelvrål Skrevet 30. september 2018 #4 Skrevet 30. september 2018 Kan man redde en ødelagt negl? Hår er av samme stoff som negler. Ødelagt hår er ødelagt hår.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #5 Skrevet 30. september 2018 Olaplex, ingenting annet funker Anonymkode: 2bff2...124
Blingblingtahei Skrevet 2. oktober 2018 #6 Skrevet 2. oktober 2018 Tror hun skrev at hun har prøvd olaplex.. Er det først så ødelagt vil det aldri bli fint igjen uten å klippe av det som er ødelagt, kan bli noe bedre men det vil aldri se fint og sunt ut, men det kommer an på hva som er viktig for ts, at det er litt lengde på det, eller at det ser sunt ut. Har vært i samme klemma selv da jeg var 17, måtte klippe av det som var gummi og kure det I ukesvis, beholdt noe av lengda men det så aldri sunt ut 😕
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå