AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #1 Skrevet 30. september 2018 ...og vi har ingen kontakt med bf (lang historie og alt på det rene fra min side, barnet vil ikke ha kontakt og bf gjør ikke noe fra eller til ift det) Jeg har ikke krevd fullt ansvar og burde vel egentlig gjøre det, siden jeg har barnet vår 100%, men har lite lyst å ta kontakt med han for han er ikke helt god. Er det noen måte barnet mitt kan få bankkort uten bf underskrift, eller må jeg risikere å måtte ta kontakt med han med alt det kan føre med seg? Vil ikke gå inn på de tingene, vil bare ha svar på spørsmålet. På forhånd, takk. Anonymkode: dbb85...b5b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #2 Skrevet 30. september 2018 Fu kan lage en konto i ditt navn som barnet disponerer med eget kort.Ellers må nok man ha full foreldrerett ( jeg bare fortalte banken jeg hadde dette, måtte ikke vise til papirene som jeg hadde med) Anonymkode: 50d1b...8d0 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #3 Skrevet 30. september 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fu kan lage en konto i ditt navn som barnet disponerer med eget kort.Ellers må nok man ha full foreldrerett ( jeg bare fortalte banken jeg hadde dette, måtte ikke vise til papirene som jeg hadde med) Anonymkode: 50d1b...8d0 Ok, takk. Jeg må sikkert gjøre det første, har jo ikke noen papirer å vise til om jeg må «bevise» fullt foreldreansvar. Anonymkode: dbb85...b5b
Gjest BearMama Skrevet 30. september 2018 #4 Skrevet 30. september 2018 Ta det via fvk så han blir innkalt. Du skal jo ha 100% barnebidrag om barnet er kun hos deg. Det er dumt at du må være avhengig av en far som ikke er tilstedeværende som med pass fornyelse etc.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #5 Skrevet 30. september 2018 1 minutt siden, BearMama skrev: Ta det via fvk så han blir innkalt. Du skal jo ha 100% barnebidrag om barnet er kun hos deg. Det er dumt at du må være avhengig av en far som ikke er tilstedeværende som med pass fornyelse etc. Off ja, har gått to år. Jeg må bare forberede meg 100% mentalt på det først, det kan enda ta litt tid før jeg er klar, men det må jo før eller siden bli gjort. Passet hans har jo gått ut også, kom på det no når du nevnte det. Må få gjort dette innen nytt år eller rett over. Takk for at du nevnte dette. Anonymkode: dbb85...b5b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #6 Skrevet 30. september 2018 Med tanke på bankkort løses det lett med at barnet kan få et kort i ditt navn. Men - som allerede nevnt i denne tråden, bankkort er kun en av mange områder der foreldre må samtykke. Og mange områder er betydelig verre enn bankkort eller pass - jeg regner med det er viktig for deg å ha full beslutningsmyndighet dersom det skulle skje noe med barnet. Og ikke ha et wildcard som plutselig kan dukke opp med både meninger og rettigheter. Det beste du kan gjøre for barnet er å rydde opp i situasjonen. Jo før jo heller, å ha dette hengende over deg vil bare koste enda mer energi og krefter. Anonymkode: 07a5e...4ef 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #7 Skrevet 30. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med tanke på bankkort løses det lett med at barnet kan få et kort i ditt navn. Men - som allerede nevnt i denne tråden, bankkort er kun en av mange områder der foreldre må samtykke. Og mange områder er betydelig verre enn bankkort eller pass - jeg regner med det er viktig for deg å ha full beslutningsmyndighet dersom det skulle skje noe med barnet. Og ikke ha et wildcard som plutselig kan dukke opp med både meninger og rettigheter. Det beste du kan gjøre for barnet er å rydde opp i situasjonen. Jo før jo heller, å ha dette hengende over deg vil bare koste enda mer energi og krefter. Anonymkode: 07a5e...4ef Ja, du har helt rett. Anonymkode: dbb85...b5b 2
Snaskesnusken Skrevet 30. september 2018 #8 Skrevet 30. september 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Off ja, har gått to år. Jeg må bare forberede meg 100% mentalt på det først, det kan enda ta litt tid før jeg er klar, men det må jo før eller siden bli gjort. Passet hans har jo gått ut også, kom på det no når du nevnte det. Må få gjort dette innen nytt år eller rett over. Takk for at du nevnte dette. Anonymkode: dbb85...b5b Jo kjappere dette blir tatt tak i, jo bedre. 2
Antoinette Skrevet 30. september 2018 #9 Skrevet 30. september 2018 (endret) TS, de fleste skjønner at dette er vanskelig men her må du som mor ta kontroll, vise ansvar og vilje til handling. Sett i gang prosessen i morgen den dag, da er det mandag og ny uke. Du har utsatt dette altfor lenge allerede. Endret 30. september 2018 av Antoinette 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #10 Skrevet 30. september 2018 12 minutter siden, Antoinette skrev: TS, de fleste skjønner at dette er vanskelig men her må du som mor ta kontroll, vise ansvar og vilje til handling. Sett i gang prosessen i morgen den dag, da er det mandag og ny uke. Du har utsatt dette altfor lenge allerede. Jo takk. Du vet ikke helt hva du snakker om her. Det er en grunn for at jeg ikke ønsker å utdype i HI. Jeg er fullstendig kontroll over min rolle som mor, å treffe bf i ett ev. møte, er noe jeg må forberede meg til. Det går ikke ut over den daglige omsorgen min for barnet mitt. Kun mht til pass og bankkort og det «brenner» ikke så voldsomt som du gir utrykk for mht den faktiske situasjonen og hva jeg må forholde meg til. Anonymkode: dbb85...b5b 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #11 Skrevet 30. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo takk. Du vet ikke helt hva du snakker om her. Det er en grunn for at jeg ikke ønsker å utdype i HI. Jeg er fullstendig kontroll over min rolle som mor, å treffe bf i ett ev. møte, er noe jeg må forberede meg til. Det går ikke ut over den daglige omsorgen min for barnet mitt. Kun mht til pass og bankkort og det «brenner» ikke så voldsomt som du gir utrykk for mht den faktiske situasjonen og hva jeg må forholde meg til. Anonymkode: dbb85...b5b Jeg var ikke så direkte i mitt første innlegg, men svaret ditt her viser uvitenhet. Jo, dette "brenner". Pass og bankkort er uvesentlig i denne sammenhengen. Men at du aksepterer at en person som ikke bryr seg om barnet har like mye som deg å si i barnets liv? Om det er snakk om livsforlengende behandling, om det er snakk om medisinering, og mye, mye mer. Så aksepterer du at noen kan komme å være uenig med deg, og utsette en beslutning som er viktig for deg og barnet? Anonymkode: 07a5e...4ef 5
Antoinette Skrevet 30. september 2018 #12 Skrevet 30. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var ikke så direkte i mitt første innlegg, men svaret ditt her viser uvitenhet. Jo, dette "brenner". Pass og bankkort er uvesentlig i denne sammenhengen. Men at du aksepterer at en person som ikke bryr seg om barnet har like mye som deg å si i barnets liv? Om det er snakk om livsforlengende behandling, om det er snakk om medisinering, og mye, mye mer. Så aksepterer du at noen kan komme å være uenig med deg, og utsette en beslutning som er viktig for deg og barnet? Anonymkode: 07a5e...4ef Word. Ta kontroll kvinne!! 1
WCKD Skrevet 30. september 2018 #13 Skrevet 30. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg må bare forberede meg 100% mentalt på det først, Hvorfor må du forberede mentalt på en hverdag som har pågått i to år? Håper du egentlig at han skal komme tilbake? 1
Peter007 Skrevet 30. september 2018 #14 Skrevet 30. september 2018 Det er naturlig så lenge foreldrene har delt foreldreansvar. En løsning er en konto I ditt navn med kort som nevnt ovenfor.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #15 Skrevet 30. september 2018 Det er nesten klin umulig å få foreldreansvar alene uansett Anonymkode: 6211d...842
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #16 Skrevet 30. september 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nesten klin umulig å få foreldreansvar alene uansett Anonymkode: 6211d...842 Nei det er det ikke. Anonymkode: 8f60d...94f
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #17 Skrevet 30. september 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nesten klin umulig å få foreldreansvar alene uansett Anonymkode: 6211d...842 Nei. Man skriver en erklæring og sender til personsregisteret. Mer skal ikke til Anonymkode: 50d1b...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #18 Skrevet 30. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Man skriver en erklæring og sender til personsregisteret. Mer skal ikke til Anonymkode: 50d1b...8d0 Men slik fungerer det jo kun om far er enig. Jeg har vert gjennom retten for å få full foreldreretten, men fikk det ikke selv om far ikke har samvær med barnet sitt. Jeg har samme problem som ts. Pass og bankkort må jeg desverre se langt etter de neste 9 årene fordi far ikke gidder å ta seg bryet med å møte opp for en enkel signatur. Det handler ikke om meg som mor eller at jeg ikke har kvinne meg opp til å ordne det. Jeg har prøvd, staten Norge sa nei. Anonymkode: 6eb08...617 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #19 Skrevet 1. oktober 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Men slik fungerer det jo kun om far er enig. Jeg har vert gjennom retten for å få full foreldreretten, men fikk det ikke selv om far ikke har samvær med barnet sitt. Jeg har samme problem som ts. Pass og bankkort må jeg desverre se langt etter de neste 9 årene fordi far ikke gidder å ta seg bryet med å møte opp for en enkel signatur. Det handler ikke om meg som mor eller at jeg ikke har kvinne meg opp til å ordne det. Jeg har prøvd, staten Norge sa nei. Anonymkode: 6eb08...617 Pass får du selv om far sier nei eller ikke gidder å skrive under. Dette står til og med på politiets hjemmesider. Anonymkode: bc927...330 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #20 Skrevet 1. oktober 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er det ikke. Anonymkode: 8f60d...94f Ut i fra innlegget så oppfattet jeg det ikke som om det bare var til å få ansvaret alene, av bf. Om han ikke samtykker en slik endring så er det nesten klin umulig jo. Anonymkode: 6211d...842
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå