Illuminatum Skrevet 2. oktober 2018 #21 Skrevet 2. oktober 2018 16 timer siden, Peonjenta skrev: Vi fikk til skyting på bane, et antrekk til brura (kjole), burleskdans, badstu, fotografering, motorsykkeltur, alkohol til lunsjen, ut på byen (drinkene til bruden var i prisen), lunsj ute. Det som kostet i tillegg var mat til lunsjen ute og mat til kvelden. Vi laget og hadde med litt hver og drinker på byen. Skytinga fikk vi billig da vi kjente folk som drev banen. Og motorsykkelturen fikk vi også gratis da vi kjente folk med sykler. Og alt dette for under 50 kroner pr stk. Dæven, her har jeg litt å lære. 6
Djungelvrål Skrevet 2. oktober 2018 #22 Skrevet 2. oktober 2018 7 timer siden, Illuminatum skrev: Og alt dette for under 50 kroner pr stk. Dæven, her har jeg litt å lære. Det ble 550 kr pr stykk og vi måtte stå for mat og noe av drikken selv som tidligere skrevet. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #23 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg er også vant til at alle som kommer betaler for seg selv, og i tillegg (sammen) spleiser på alt til bruden. (Det er jo en fest for bruden.) Men det er jo også derfor man skal ta hensyn til gjestenes økonomi når man velger hva dette skal koste, og hva man legger i det. Mitt utdrikkningslag var nok ikke spesielt dyrt. Det lå heller en del planlegging arbeid i det fra venninnene mine sin side. Og jeg vil si jeg satte veldig pris på at de hadde klart å få med alle. En venninne sitt lag derimot... Forlover tok kontakt med noen av oss og snakket om prisnivå. Vi var enige om å holde det billig for at alle skulle kunne være med. Det ble på ingen måte billig! Limousin til brud og forlover, masasjetime til bruden, kjøpt inn masse drikke til bruden, som forlover også drakk av. Pluss noen fellesaktiviteter. Resten av oss måtte ha med drikke selv, betale egen taxi, og fikk servert gryterett. Hadde det ikke vært en nær venninne, hadde jeg ikke kommet. Anonymkode: 29020...81d 1
Gjest O.G. Skrevet 8. oktober 2018 #24 Skrevet 8. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også vant til at alle som kommer betaler for seg selv, og i tillegg (sammen) spleiser på alt til bruden. (Det er jo en fest for bruden.) Men det er jo også derfor man skal ta hensyn til gjestenes økonomi når man velger hva dette skal koste, og hva man legger i det. Mitt utdrikkningslag var nok ikke spesielt dyrt. Det lå heller en del planlegging arbeid i det fra venninnene mine sin side. Og jeg vil si jeg satte veldig pris på at de hadde klart å få med alle. En venninne sitt lag derimot... Forlover tok kontakt med noen av oss og snakket om prisnivå. Vi var enige om å holde det billig for at alle skulle kunne være med. Det ble på ingen måte billig! Limousin til brud og forlover, masasjetime til bruden, kjøpt inn masse drikke til bruden, som forlover også drakk av. Pluss noen fellesaktiviteter. Resten av oss måtte ha med drikke selv, betale egen taxi, og fikk servert gryterett. Hadde det ikke vært en nær venninne, hadde jeg ikke kommet. Anonymkode: 29020...81d Hvordan er relasjonen deres i dag?
Søster_ Skrevet 9. oktober 2018 #25 Skrevet 9. oktober 2018 Det er vel normalt å splitte regningen på et utdrikningslag. Jeg har kun deltatt i (og arrangert) "velplanlagte" utdrikningslag med program fra morgen til kveld, som alle tilsynelatende har kost seg på. Det er klart det koster penger med god mat og drikke en hel dag + noen aktiviteter. og transport hit og dit Så er det jo også frivillig å delta. De utdrikningslagene jeg har deltatt i ha kostet mellom 1200-1700 per person (inkl. at man da dekker brudens kostnader). Jeg vet om mange lag som har ligget på 2000. Jeg har takket nei til mer "periferte" lag, og takket også nei til et utdrikningslag hvor ferden gikk til Danmark. Sistnevnte tror jeg kostet 4000-5000 per person, noe jeg syntes ble mye når jeg ikke kjenner den jentegjengen så godt. I ett av lagene jeg selv har arrangert som forlover har jeg bedt de som eventuelt syntes kostnadene var høye, om å sende meg en privat melding slik at vi eventuelt kunne gjøre noen tilpasninger/hjelpe vedkommende, men det var ingen som tok kontakt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #26 Skrevet 11. oktober 2018 Mannen var med i et nå og måtte ut med 1400,- for en dag. Syns det ble vanvittig mye, skal jo gi gave i tillegg. Anonymkode: 85bbf...4c7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #27 Skrevet 12. oktober 2018 På 1.10.2018 den 17.12, Peonjenta skrev: Vi fikk til skyting på bane, et antrekk til brura (kjole), burleskdans, badstu, fotografering, motorsykkeltur, alkohol til lunsjen, ut på byen (drinkene til bruden var i prisen), lunsj ute. Det som kostet i tillegg var mat til lunsjen ute og mat til kvelden. Vi laget og hadde med litt hver og drinker på byen. Skytinga fikk vi billig da vi kjente folk som drev banen. Og motorsykkelturen fikk vi også gratis da vi kjente folk med sykler. Men herregud, for et stress... Hva er gæærnt med en fest med litt ekstra fokus på bruden, tull, tøys og underholdning? Alt skal være så innmari voldsomt og dyrt og svært for tida. Anonymkode: c1ed0...f06 1
Gjest Kritt Skrevet 12. oktober 2018 #28 Skrevet 12. oktober 2018 På 30.9.2018 den 15.26, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om at de som er med på utdrikningslag må være med å betale for seg og for bruden? Er det ikke teit? Anonymkode: fdc2c...19e Skjønte ikke hva som var teit, dette er da vanlige måten å gjøre det på? Slik har det vært i alle utdrikningslagene jeg har vært. Men helt enig i at man ikke bør velge veldig dyre aktiviteter om alle ikke har lyst og råd. Noen tror man må fly hangglider og reise utenlands for å få et vellykket utdrikningslag, men det er absolutt ikke tilfellet.
Djungelvrål Skrevet 12. oktober 2018 #29 Skrevet 12. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men herregud, for et stress... Hva er gæærnt med en fest med litt ekstra fokus på bruden, tull, tøys og underholdning? Alt skal være så innmari voldsomt og dyrt og svært for tida. Anonymkode: c1ed0...f06 Det var ikke stress i det hele tatt. Vi hadde avslapning i badstu etter dans, de som måtte hjem en tur dro hjem. Også hadde vi et par timer hjemme til å stelle oss og slappe av før det var mat, drikke og byn.
Gjest O.G. Skrevet 14. november 2018 #30 Skrevet 14. november 2018 På 1.10.2018 den 21.50, AnonymBruker skrev: For noen år siden betalte 1000 for et utdrikningslaget jeg var med på. I tillegg måtte jeg betale for mat og drikke ute, ha med rett til mat på kvelden, og gave til pakkelek. Egentlig var det temafest på kvelden som jeg skulle ha kostyme til, men det sa jeg nei til. Kjøpe klær som skal brukes en gang gadd jeg ikke. Syntes det ble mer enn dyrt nok, og vurderte lenge å melde pass pga prisen. Bodde i en annen by så reisen kom i tillegg. Innholdet på dagen var to aktiviteter. Vi var 13 stykker som betalte. Anonymkode: 2de05...9b2 Har du noe regnestykke over hva pengene ble brukt til? 13000kr er jo mye penger....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå