Gå til innhold

Utgifter til taxi.. Hvem er urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venn som har komplekser pga uren hud. Når vi skal finne på noe vil h*n alltid ta taxi andre steder for å unngå å møte på noen kjente.. Veldig trist at h*n har det sånn, men jeg vil ikke være med å spleise på taxi hit og dit. Kan legge til at vi begge bor sentralt med gåavstand til alt av fasiliteter. Er ingen vits å ta taxi til andre steder, når man har alt i nærheten fra før.. Det blir mye penger ut av vinduet for min del. Det er heller ikke aktuelt for vedkommende å ta buss/trikk/tbane for da kan h*n også møte på noen.. På et eller annet tidspunkt må man lære seg å leve med problemet vel? Man kan ikke skjule seg sånn for alltid? Jeg syns heller ikke det er greit å belaste andre med taxiutgifter hele tiden.

Anonymkode: 491a1...0fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette virker helt vilt. Anbefal vedkomne å gå til psykolog. Jeg hadde aldri betalt de tullete taxipengene.

Anonymkode: 1b9f5...b47

• Liker 15
Skrevet

Å unngå å møte folk bare forsterker problemet. 

Anonymkode: 238ab...a32

Skrevet

Da får h*n ta taxi, også møter du vedkommende på stedet. 

• Liker 7
Skrevet

Selvfølgeiig er ikke dette noe du skal være med å betale for. 

• Liker 1
Skrevet

Si at du kan møte vennen din der dere skal. Det er helt ok å si at du ikke har økonomi til å ta taxi så ofte. 

• Liker 3
Skrevet

Hadde da heller avtalt å møtes dit dere skal, så kan du gå, så kan de ta taxi. Det der hadde jeg ikke giddi.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, NancyDrew skrev:

Da får h*n ta taxi, også møter du vedkommende på stedet. 

Det har jeg gjort før, men blir alltid så ubehagelig når vi skal hjem og h*n bestiller taxi. Må ta en ordentlig prat om det. H*n burde sagt at h*n selvfølgelig betaler for taxien egentlig, men det gjør h*n ikke. Ts

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venn som har komplekser pga uren hud. Når vi skal finne på noe vil h*n alltid ta taxi andre steder for å unngå å møte på noen kjente.. Veldig trist at h*n har det sånn, men jeg vil ikke være med å spleise på taxi hit og dit. Kan legge til at vi begge bor sentralt med gåavstand til alt av fasiliteter. Er ingen vits å ta taxi til andre steder, når man har alt i nærheten fra før.. Det blir mye penger ut av vinduet for min del. Det er heller ikke aktuelt for vedkommende å ta buss/trikk/tbane for da kan h*n også møte på noen.. På et eller annet tidspunkt må man lære seg å leve med problemet vel? Man kan ikke skjule seg sånn for alltid? Jeg syns heller ikke det er greit å belaste andre med taxiutgifter hele tiden.

Du får dra dit dere skal og avtale at dere møtes der, så får hen ta taxi alene dit. 

Også får din venn ta seg en prat med legen og få hjelp mot sine hudplager og komplekser.

Anonymkode: f7380...139

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette virker helt vilt. Anbefal vedkomne å gå til psykolog. Jeg hadde aldri betalt de tullete taxipengene.

Anonymkode: 1b9f5...b47

Helt enig! Skjønner det er vanskelig med uren hud, men kan ikke gjemme seg for alltid. H*n burde komme seg til psykolog 

Skrevet

Kan legge til at h*n sa at jeg ikke måtte bli for gjerrig... Kjente jeg ble ekstremt provosert. Dette har ingenting med gjerrighet å gjøre sånn jeg ser det. Det går da ikke ann å holde på sånn og belaste andre med sine egne utgifter.. ts

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg gjort før, men blir alltid så ubehagelig når vi skal hjem og h*n bestiller taxi. Må ta en ordentlig prat om det. H*n burde sagt at h*n selvfølgelig betaler for taxien egentlig, men det gjør h*n ikke. Ts

Ja, ta en ordentlig prat med vennen din. Og ønsker h*n at du skal bli med på taxien, da får h*n betale for den. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan legge til at h*n sa at jeg ikke måtte bli for gjerrig... Kjente jeg ble ekstremt provosert. Dette har ingenting med gjerrighet å gjøre sånn jeg ser det. Det går da ikke ann å holde på sånn og belaste andre med sine egne utgifter.. ts

Her hadde jeg nærmest flydd i taket hadde jeg vært deg. Hvorfor tok du ikke opp det her der og da? 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, NancyDrew skrev:

Her hadde jeg nærmest flydd i taket hadde jeg vært deg. Hvorfor tok du ikke opp det her der og da? 

Jeg vet. Jeg ble bare så satt ut at jeg ble helt stum.. Har virkelig irritert meg i ettertid. Må ta det opp. Ts

Skrevet

Hva med på en eller annen måte si til vennen din at det er mulig å få veldig god hjelp til å bli kvitt uren hud i tillegg til at du tar opp taxiutgiftene. En ung gutt som jobbet i en bokhandel her jeg bor fikk et nytt liv etter å ha fått hjelp av lege. Tar tid, men virkelig verd å prøve.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Belima skrev:

Hva med på en eller annen måte si til vennen din at det er mulig å få veldig god hjelp til å bli kvitt uren hud i tillegg til at du tar opp taxiutgiftene. En ung gutt som jobbet i en bokhandel her jeg bor fikk et nytt liv etter å ha fått hjelp av lege. Tar tid, men virkelig verd å prøve.

H*n får oppfølging av hudlege👍🏻 Det tar tid å bli kvitt bare. Ts

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff, fælt problem 😕 Jeg hadde dog ikke blitt med å spleise på taxi. Enten så hadde hun fått betalt, eller så hadde jeg gått/trikket ditt vi skulle møtes -  hun måtte ha tatt taxi alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...