Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg kikker litt på utdanning etter endt bachelor. Jeg ser at det er noe som heter videreutdanning, påbyggstudier og masterstudium. Regnes dette som det samme? Jeg ser at masterstudier selvfølgelig avsluttes med en masteroppgave, mens andre (videre/påbyggstudium) ikke har dette.

Er det noen forskjell mellom dette når det kommer til lønn feks? Skiller arbeidsgiver mellom "--- med masterutdanning" og "--- med videreutdanning" lønnsmessig, eller går det innenfor det samme? Hva er eventuelle likheter/forskjeller i forhold til kvalifisering? Eller er jeg helt på vidda nå? :)

Anonymkode: 1258d...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det jo avgjørende å vite hvilket fagfelt det er snakk om, store forskjeller mellom dem. 

Anonymkode: 37703...504

Skrevet

Viktig med fagområde ja. Men generelt vil master være på et høyere faglig nivå enn en videreutdanning, og kan gjøre det enklere å forhandle bedre lønn. Men hvis videreutdanningen gir en type sertifisering/kunnskaper man ikke får på en master som er relevant for jobben, kan videreutdanning være minst like relevant ift jobbmuligheter. Men igjen - kommer an på hva det er snakk om. 

Anonymkode: f4b2e...315

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...