AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #1 Skrevet 30. september 2018 Hei! Tenker å studere i Kristiansand neste år. Da på universitetet i Agder. Noen som har erfaringer med å studere der? Er det et bra universitet? mye studentorganisasjoner? hvordan er utelivet i Kristiansand? Fint vær på sørlandet? er det billig å bo der, i forhold til Bergen feks? skriv ut om erfaringene dine! takk på forhånd. Anonymkode: 0820b...a06 1
overvaaket Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Er student på 5. Året i Kristiansand. Universitetet er bra, men organisasjonene er mer rettet til ulike studieprogram. Er mye bra arrangementer ellers for studenter til studentpriser. Utestedene er greie, er ikke den som går mest ut så kan ikke uttale meg altfor mye om det. Ok vær 😅 Prisen er vel også helt okei, leier ikke selv da jeg eier, men tror kollektiv i byen ligger på rundt 5000 i mnd. 1
newenergy Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 Jeg begynte å studere i Kristiansand nå i høst, og trives veldig godt. Universitet er veldig bra, lett å finne frem, gode lesesaler, gode forelesningssaler og ikke minst en fantastisk kantine! Som den over sa, så er organisasjonene som oftest rettet mot de ulike programmene. Utelivet er bra, uansett om du går på studentpuben eller ut i selve byen. 1
SPOCA Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 Studerte i mange år ved UiA, og trivdes kjempegodt! Er veldig glad i Kristiansand, selv om jeg begynte å lengte etter "noe større" etter å ha bodd der i over 4 år. Men en veldig trivelig by, koselige mennesker, fin studentby, gode forelesere, fine studentboliger osv.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 Jeg savner kantina, den er helt unik. Lokalene er generelt nye eller godt oppgradert. Jeg trivdes veldig godt der men kan ikke si så mye om studentlivet ellers da jeg har barn og pendlet til og fra KRS. Anonymkode: 2359d...7ce
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 Jeg er generelt sett fornøyd med å være student ved UiA. Når det gjelder det faglige synes jeg det varierer en del mellom de ulike fagområdene, så akkurat dette kommer an på hva du skal studere. Universitetet som helhet er jeg veldig fornøyd med. Lokalene er i hovedsak greie og relativt nye. Kantina er veldig god, og har bare blitt bedre i tida jeg har vært der. Rent praktisk er det stort nok til at man har egne avdelinger for alt, og det går stort sett raskt å få hjelp om man henvender seg et sted. Det er godt med leseplasser og grupperom, men i eksamenstid bør man være tidlig ute for dette. Utelivet kan jeg dessverre ikke uttale meg om, jeg er omtrent aldri ute. Jeg ser likevel at det stadig skjer ting for studenter, og at utestedene også har tilbud for oss. Det er også et eget utested på campus. Studentforeningene er i stor grad retter mot ulike utdanninger, men det finnes noen aktiviteter som går på tvers. Ved studiestart er det ganske god informasjon å få om tilbudene. Været synes jeg er oppskrytt, men jeg ser jo at det ikke er noe dårligere enn landet ellers. Vintrene er gjerne som en litt lang høst, temperaturene er ustabile og det er ofte glatt. Sommerne har nok gjerne vær litt over snittet for landet ellers. Byen er flott, og for leie av bolig er prisen lavere enn i de største studentbyene. Anonymkode: 0895e...c12
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 Ett sant helvete! Mobbing av både elever og ansatte... Anonymkode: 1007b...227
Skilpadden Skrevet 11. november 2018 #8 Skrevet 11. november 2018 On 11/8/2018 at 2:12 PM, AnonymBruker said: Ett sant helvete! Mobbing av både elever og ansatte... Anonymkode: 1007b...227 Kan du utdype?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå