AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #1 Skrevet 30. september 2018 Jeg har hjemmeeksamen og sliter så fælt at jeg ser for meg at jeg må låse meg inne å skrive en hel uke. Hvordan kan jeg unngå å gå opp i vekt i løpet av denne uken? Pleier du å gå opp i vekt når du leser til eksamen? Anonymkode: d7f0f...677
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #2 Skrevet 30. september 2018 Bare å la være og stappe innpå det. Anonymkode: 0cb06...922 9
Gnå Skrevet 30. september 2018 #3 Skrevet 30. september 2018 Prøv å få til et par turer ut hver dag. Hjernen din trenger pause, og den fungerer også bedre hvis du får litt bevegelse. Det tar litt tid, men sannsynligvis kommer du sterkere tilbake. Husk at det ikke er antall timer foran skjermen/over bøkene som teller, men hva som skjer når du først sitter der. 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. september 2018 #4 Skrevet 30. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hjemmeeksamen og sliter så fælt at jeg ser for meg at jeg må låse meg inne å skrive en hel uke. Hvordan kan jeg unngå å gå opp i vekt i løpet av denne uken? Pleier du å gå opp i vekt når du leser til eksamen? Anonymkode: d7f0f...677 Det er ganske enkelt. Kjøp inn frukt og grønnsaker, lag opp mye sunn og god mat på forhånd, kanskje alt med en gang du står opp. Sett av en tre kvarter til en kjapp tur for å få litt frisk luft og bevegelse, gjør du ikke dette, blir du bare enda slappere. Legg deg på gulvet og strekk ut, ta en planke og litt push ups, rør på deg i 20 minutter. Du kan ikke sitte og glo i 24 timer i strekk i en hel uke, hvis du ikke rører på deg eller spiser rimelig sunt den uka, blir du jo bare en slappfisk.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #5 Skrevet 30. september 2018 det er ikke den ene uka du sitter hjemme med eksamen som gjør deg det, det er hva du gjør de andre 51 ukene i året som bestemmer det. Det er bare å ta ukene med måte. Jeg trente alltid de ukene jeg hadde hjemmeeksamen, det er et veldig deilig avbrekk fra lesingen som er viktig for meg. Anonymkode: a7ba7...561 8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #6 Skrevet 30. september 2018 Jeg går alltid ned i vekt i hektiske eksamensperioder siden jeg da ikke har tid og ork til å spise. Anonymkode: f77bd...f98 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. september 2018 #7 Skrevet 30. september 2018 La vær å spise for mye? Merkelig problemstilling. Vekt er avhengig av kosthold, ikke av trening. Så det eneste som kan skje er at du blir i litt dårligere fysisk form dersom du er vant til å trene mye.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #8 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg synes dette er en merkelig problemstilling. Du går ikke opp i vekt på lang sikt når du er hjemme og ute av aktivitet i én uke. Anonymkode: f77c7...f00 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #9 Skrevet 2. oktober 2018 Håper du ikke studere noe som er veldig kontorrelatert? For da kan jeg love deg det blir mye stillesitting! Forøvrig ville jeg jobbet frem til 12, spist lunsj og gått en lengre tur/løpetur. Ikke sitt og gomle sjokolade så går det her helt fint. Anonymkode: 1a746...98e
Perelandra Skrevet 2. oktober 2018 #10 Skrevet 2. oktober 2018 Kjenner meg dessverre godt igjen TS. Mat skjerper konsentrasjonen, og gjør det lettere å komme seg igjennom krevende arbeidsoppgaver. Jeg har alltid strevd med at jeg spiser for mye i forbindelse med eksamen eller andre travle perioder. Jeg har ikke andre gode råd å gi enn at du får prøve å komme deg ut så du får rørt på deg. Eventuelt kan det også hjelpe å tygge sukkerfri tyggis, drikke te eller sukkerfri drikke hvis suget etter noe å ha i munnen blir for sterkt. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #11 Skrevet 2. oktober 2018 Gjør det noe om du går opp litt? Gikk opp 5 kilo da jeg skrev master, gikk dem ned igjen på null komma svisj etterpå når dietten ikke besto av sjokolade og kaffe. Anonymkode: 4f942...b8a
RoseFox Skrevet 2. oktober 2018 #12 Skrevet 2. oktober 2018 Tror nok ikke du triller ut av kontorstolen etter 1 uke. Hvis du er en normalt frisk person vises ikke dette på vekten etter så kort tid. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå