Gå til innhold

Lage adventskalender selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til enkle,lite tidkrevende ideer (gjerne ned link eller fremgangsmåte) til adventskalender jeg kan lage selv. Fint om den er varig i flere år. Jeg er ikke V den kreative og veldig tålmodige typen på sånne ting,så må være enkelt og ikke så tidkrevende. Hva fyller dere i kalendrern forresten. Har en jente(mere guttejente enn prinsesse jente) på 6år som skal få den....

Anonymkode: 369ca...c30

Skrevet (endret)

Hva med å sage ut et tre som du kan male og henge opp på veggen? Det kan jo bli fint :jepp: 

Du kan male tall og sette inn kroker der etterpå.

pbadventtree.jpg

Denne var jo litt morsom også, og veldig enkel hvis du finner noen passende kurver :jepp:

red-painted-house-advent-calendar-c.jpg?

Noe lignende dette kan vel lages/tilpasses av en gammel settekasse også :jepp: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe sånne poser og enten sette de i en kurv eller henge de opp på veggen f.eks enten med klesklyper på en slags snor eller med hyssing fra en kleshenger. Pynt med litt julete effekter (lyslenke eller no') :PI kalenderen kan du putte klistremerker, viskelær, truser, sokker eller andre småting som hun uansett trenger, "gavekort" på kakao til kvelds/pepperkakebaking, små sjokolader.

Skrevet
12 minutter siden, Agathe skrev:

Kan du ikke bare kjøpe sånne poser og enten sette de i en kurv eller henge de opp på veggen f.eks enten med klesklyper på en slags snor eller med hyssing fra en kleshenger. Pynt med litt julete effekter (lyslenke eller no') :PI kalenderen kan du putte klistremerker, viskelær, truser, sokker eller andre småting som hun uansett trenger, "gavekort" på kakao til kvelds/pepperkakebaking, små sjokolader.

Liker så godt enkle, fine forslag ☺

Anonymkode: 8ad45...49b

Skrevet

Vi har en korktavle som er trukket med et julestoff, og så har vi skrudd inn 24 små kroker til å henge gaver på.  Vi tar ned et bilde som henger i mellom gang/ stue og henger den opp der hvert år.  Synes det er praktisk å ha en kalender hvor gavene kan variere i størrelse, da veldig mange av dem er ting barna trenger og som vi måtte ha kjøpt uansett :)  I fjor var det votter, lue, sokker, truser, stillongs, tyggegummi, små nissesjokolader, klistremerker, refleks, hårstrikker, og kinobillett. En dag får de penger, og de skal brukes til å kjøpe julegaver som vi leverer til frelsesarmèen. (Selv om de egentlig ikke får noe selv denne dagen så er det kanskje den mest populære gaven i kalenderen. De synes det er så gøy å gå rundt i butikker og pønske ut noe som et annet barn vil bli glad for).

Anonymkode: 093b8...c32

• Liker 1
Skrevet

Blir barna glade for sokker, truser og lignende i kalenderen? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir barna glade for sokker, truser og lignende i kalenderen? 

Ja mine unger blir i alle fall det.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra ☺

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine barn også. De synes det er gøy med noe nytt.

Skrevet

Mine blir også glad for sokker og truser, nye hårstrikk og lignende bruksting. Bare det er fine farger og figurer de liker så er det stor glede med ny spidermanbokser eller truser med Elsa eller en løve på. 

I fjor fikk de tøfler på julaften. Stor stas og jeg får gitt bort noe nyttig og ikke bare ræl. Baker lørdagsgodt inn i adventskalenderen på lørdagen også og har ikke blitt avslørt. 😛

Har også fornyet plastelina ved å få en eller to nye farger pr dag av en rimelig ansamling farger kjøpt på nett. 

Datteren har dilla på Sylvanian families, så jeg skal kjøpe noen pakker småting, dele de opp og putte i mindre gaveesker så får vi noen gaver der uten at det blir en for stor/dyr gave. Lego og brio tog-ting kan deles opp også. 

I år blir juleaften-gaven mummikopper. Mest fordi jeg vil de skal få hver sin. Man kommer unna med mye nyttig fornying i en kalender. :)

Skrevet

Jeg har forresten en lang krokrekke med tall 1-24 på, to rader. Kjøper klistermerker med tall på mille, samt poser. Ting som ikke går i poser pakkes inn og alle får tall på, i tillegg til at de henger på riktig nr-knagg. Ganske enkelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...