Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2005 #1 Skrevet 18. mars 2005 Hvordan blir pannekaker laget av skummet melk? Jeg bruker normalt sett ekstra lett til matlaging, men den blir som oftest stående, og må tømmes ut i ettertid. Innspill eller erfaringer? Middag i dag blir nemlig pannekaker
Plym Skrevet 18. mars 2005 #3 Skrevet 18. mars 2005 Jeg har aldri noe annet enn skummet melk i huset, og bruker den til pannekaker. Det blir helt fint. Noen ganger har jeg også i litt rester av fløte eller rømme. Da blir de enda bedre.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #4 Skrevet 18. mars 2005 *Ugh* er du en av de som steker i soyamargarin, bruker olivenolje i WOK og bruker ekstra-lett melk i oppskrifter hvor det står at du skal bruke melk? Hvis du er SÅ LIVREDD for fett så bør du heller lage lean cuisine i stedet for å servere mat som smaker vondt. Og for å svare på spm, pannekakerøre funker bra med lettmelk, men ikke ekstra-lett. Du kan jo forsøke å lage pannekakerøre med vann og se hvor lekkert det blir.
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2005 #5 Skrevet 18. mars 2005 *Ugh* er du en av de som steker i soyamargarin, bruker olivenolje i WOK og bruker ekstra-lett melk i oppskrifter hvor det står at du skal bruke melk? Hvis du er SÅ LIVREDD for fett så bør du heller lage lean cuisine i stedet for å servere mat som smaker vondt. Og for å svare på spm, pannekakerøre funker bra med lettmelk, men ikke ekstra-lett. Du kan jo forsøke å lage pannekakerøre med vann og se hvor lekkert det blir. Snakk om å skyte over mål! Nei, jeg er ikke "en av dem", men jeg tåler melkefett heller dårlig, så derfor prøver jeg å unngå det. Hold de surmagede kommentarene dine for deg selv.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #6 Skrevet 18. mars 2005 Du kan bruke rismelk, det er godt. Dessuten er er lurt å informere om allergier ol. når du skriver innlegg og lurer på oppskrifter. Er veldig oppgitt over soyamargarinkokkene på Kvinneguiden. Folk kan jo ikke lage mat i det hele tatt.
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2005 #7 Skrevet 18. mars 2005 Du har fått med deg at mettet fett ikke er noe særlig sunt (og nå tenker jeg IKKE på slanking!)? Personlig steker jeg det aller meste i raps- eller solsikkeolje, en sjelden gang margarin (f.eks pannekaker, som min samboer elsker, og jeg har et lunkent forhold til).
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #8 Skrevet 18. mars 2005 Jeg lager mat med minst mulig fett og bruker for det meste olje, men rett type olje er viktig for at maten skal smake godt. Og jeg bruker ikke soyamargarin til baking, det er talentløst.
starie Skrevet 18. mars 2005 #9 Skrevet 18. mars 2005 Jeg lager pannekake av skummetmelk og synes den blir like god som vanlig.
Gjest gjest1 Skrevet 18. mars 2005 #10 Skrevet 18. mars 2005 Hehe, snakk om god dag mann økseskaft.. Går fint å bruke skummet melk.
aline Skrevet 18. mars 2005 #11 Skrevet 18. mars 2005 ... Dessuten er er lurt å informere om allergier ol. når du skriver innlegg og lurer på oppskrifter... dersom hun hadde spurt om å få oppskrift på pannekaker, så ja, da burde hun informert om det dersom det var noe hun ikke tålte! hun spurte om det gikk an å bruke skummetmelk, det er et enkelt spørsmål som ikke trenger noe mer tilleggsopplysninger! synes jeg! om hun vil bruke skummetmelk fordi hun er allergisk, fordi hun har mye skummetmelk til overs i kjøleskapet som går ut før hun får drukket opp, fordi hun slanker seg eller fordi hun rett og slett bare lurer, er vel revnende likegyldig? synes du ikke det blir godt, så kunne du jo enkelt og greit svart det eller? og så bra for deg at du er mesterkokk da!! de andre er sikkert fornøyd med matlagingen sin de også, selv om ikke du ville vært det! du spiser ikke ofte hos dem, gjør du vel?
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2005 #12 Skrevet 18. mars 2005 Av og til kan man bli forundret over hva et enkelt spørsmål kan utløse av rare reaksjoner... Jeg tror rett og slett at jeg prøver, jeg!
Annie Skrevet 18. mars 2005 #13 Skrevet 18. mars 2005 Og jeg bruker ikke soyamargarin til baking' date=' det er talentløst.[/quote'] I stedenfor å være så utrolig surmaget så kan du vel i heller informere oss, som ikke er like gode til å lage mat som deg, hva som er bra å bruke. Til Trådstarter: Jeg bruker Skummet Melt til nesten alt. T.o.m "smørgrøt". Merker ikke forskjell faktisk. Ikke sambo engang som er "allergisk" mot den "blå" melka.
-Fisken- Skrevet 18. mars 2005 #14 Skrevet 18. mars 2005 SKummet melk går helt fint. Jeg har til og med laget pannekaker av vann en gang vi ikke hadde melk, og det ble faktisk ikke ille det heller.
Gjest Catwoman Skrevet 18. mars 2005 #15 Skrevet 18. mars 2005 Du kan jo forsøke å lage pannekakerøre med vann og se hvor lekkert det blir. Det har jeg gjort mange ganger, og det funker fint det og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå