AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #1 Skrevet 30. september 2018 Hei, min baby, 8 mnd, ble bitt og klort av katt. Kattepusen sover ved babyen hver natt og når jeg våknet så jeg kloremerker. Har gitt han 2 sjanser fordi jeg elsker han, men nå går det for langt. Har prøvd å selge han men alle vil ha kattunger, jeg håper at noen kan gi meg tips Anonymkode: eb308...a43
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #2 Skrevet 30. september 2018 Hold katten ute av soverommet. Så enkelt. Anonymkode: a1b25...5ff 23
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #3 Skrevet 30. september 2018 Ikke la katten sove med babyen? Anonymkode: a2821...0a7 20
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #4 Skrevet 30. september 2018 Du trenger da ikke selge den? Bare hold katten ute av soverommet. Katten og bayen burde uansett ikke sove sammen. Katten kan legge seg på ansiktet til babyen, som risikerer å bli kvalt. Anonymkode: 47a28...9ad 16
Rullerusk Skrevet 30. september 2018 #5 Skrevet 30. september 2018 Hvis baby er bitt av katten må du ringe legevakten. Vet ikke om baby er vaksinert mot stivkrampe, men det er relevant. det finnes forøvrig mange bakterier i en kattemunn/på klørne som man ikke vil skal føre til infeksjon hos et lite barn. Og du må også passe på katten. Den kan jo ikke bare klore og bite. Kan også legge seg på baby slik at den ikke får puste, så obs obs her. Ta kontakt med en omplasseringstjeneste hvis du ikke klarer å skille de godt nok. og lov meg at du ringer legevakt! 9
Emmelise Skrevet 30. september 2018 #6 Skrevet 30. september 2018 Men altså... En katt skal ikke samsove med en baby. En katt skal ikke være alene med en baby. Disney er ikke ekte. Det skal være unødvendig for deg å omplassere eller selge katten din. Eller omplassere avkommet ditt, jeg er litt usikker på hvem av dem du har gitt "nok sjanser". Jeg ville også tatt kontakt med legevakten eller lignende, for hvis katten har bitt hardt nok til å legge igjen bitemerker, så kan det være nødvendig med en vaksine eller noe. Også kan man spørre seg selv hva som har gjort at katten føler seg såpass truet at den har gått så hardt til verk. Også innser man at en 8 mnd baby og en katt ikke kan kommunisere overhodet og holder katten ute av barnets soverom. 21
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #7 Skrevet 30. september 2018 Jeg har en kastert hannkatt som er rolig og snill men kan få noen raptus anfall av og til. Da vil han leke seg og kan klore og bite. Har små barn. Katten er selvsagt ikke alene med barna og lar de ikke sove i samme rom. Har det gått hull på huden bør du ta med babyen til legen for stivkrampe sprøyte og ikke la de være alene. Anonymkode: c6d9d...74e 4
Nerine_ Skrevet 30. september 2018 #8 Skrevet 30. september 2018 (endret) Hvorfor lar du katten sove med babyen? Det bør være rimelig enkelt å unngå det. Og det eneste som har gått for langt her, er din manglende evne til å forstå at en katt er en katt. Det her er ikke kattens feil. Endret 30. september 2018 av Nerine_ 12
Rullerusk Skrevet 30. september 2018 #9 Skrevet 30. september 2018 14 minutter siden, Emmelise said: Også kan man spørre seg selv hva som har gjort at katten føler seg såpass truet at den har gått så hardt til verk. Katten behøver overhode ikke føle deg truet eller ignorert. Små babyfingre som beveger seg kan trigge jaktinstinktet til en katt, og den vil da angripe som en form for lek. Vi trenger ikke å anta at katten føler hverken det ene eller det andre. Den er bare en katt. 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #10 Skrevet 30. september 2018 Men altså. Du lar ikke dyr være alene med så små barn! Du skal ALLTID ha kontroll på dyr og barn. Anonymkode: 4561b...fb1 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #11 Skrevet 30. september 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, min baby, 8 mnd, ble bitt og klort av katt. Kattepusen sover ved babyen hver natt og når jeg våknet så jeg kloremerker. Har gitt han 2 sjanser fordi jeg elsker han, men nå går det for langt. Har prøvd å selge han men alle vil ha kattunger, jeg håper at noen kan gi meg tips Anonymkode: eb308...a43 Babyen må til lege omgående for å vurderes mht. Stivkrampe og smittsomme sykdommer fra katten. Kattens videre skjebne får du ta etter at barnet er vurdert på legevakten. Anonymkode: f234e...dd1 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #12 Skrevet 30. september 2018 Du må innse at en katt er en katt, den har instinkter og vil alltid oppføre seg deretter. Ikke la de sove sammen, problem solved. Pass heller på ungen din og la katten ha sin naturlige oppførsel, så skal du se det går bra. Skjønner ikke heelt hvorfor du hentyder til avliving og hvorfor du lar de sove sammen, men det er din sak. Håper bare dette er en trolletråd. Anonymkode: 6f9ec...a2f 8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #13 Skrevet 30. september 2018 Hva sa legen, ts? Ja, for du har vel vært hos lege med barnet? Anonymkode: f234e...dd1 2
NancyDrew Skrevet 2. oktober 2018 #14 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg mistet nesten pusten når jeg las at katten bruker å sove med baby til vanlig. Vær så snill, vær så snill og aldri, aldri, aldri gjør det igjen...! Er du klar over hvor stor kvelningsfare du har utsatt baby for? Jeg får helt hetta! 4
RoseFox Skrevet 2. oktober 2018 #15 Skrevet 2. oktober 2018 Katter liker å sove oppå varme plasser, derfor blir babyen en fin plass for katten å sove + at babyer er små så katten dekker hele ungen, de har heller ikke samme refleks som oss voksne, vi fjerner jo ting fra ansiktet i søvne når vi ikke får puste, det gjør ikke babyen... dette er grunnen til at babyer lett kan kveles av katter. Trodde alle visste dette... 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #16 Skrevet 2. oktober 2018 Folk burde ta en IQ-test før de får katt... og barn. Anonymkode: a0051...447 9
Nerine_ Skrevet 2. oktober 2018 #17 Skrevet 2. oktober 2018 På 30.9.2018 den 19.35, AnonymBruker skrev: Hva sa legen, ts? Ja, for du har vel vært hos lege med barnet? Anonymkode: f234e...dd1 Hvis babyen har fulgt vaksineprogrammet, går nok det her fint.
Pinkpashion Skrevet 2. oktober 2018 #18 Skrevet 2. oktober 2018 Mer bekymringsverdig en kattebitt og katteklor, er det faktum at du lar en katt sove sammen med babyen. Dette er noe ALLE som kombinerer rollene som katteeiere og foreldre bør vite - det er vel egentlig bud nr 1. Legg katten et annet sted. 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #19 Skrevet 2. oktober 2018 Å Ts blir borte 🙄 en tråden kun for å provosere eller? Anonymkode: 4561b...fb1 1
NancyDrew Skrevet 2. oktober 2018 #20 Skrevet 2. oktober 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å Ts blir borte 🙄 en tråden kun for å provosere eller? Anonymkode: 4561b...fb1 Jeg håper virkelig det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå