Gå til innhold

Ulovlige ting som du vil skal bli lovlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe som er ulovlig som du vil skal bli lovlig i Norge? Og vil du at aldersgrensen på noen ting skal endres til enten høyere eller lavere? Begrunn gjerne hvorfor: :) 

Anonymkode: e2ab0...7a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ølsalg i butikk kunne vært til 20 på lørdager også. Og polet kunne hatt litt lengre åpningstider så man rakk det etter jobb. 

Anonymkode: 6f25d...5b0

• Liker 30
Skrevet

Dyrking, salg / kjøp og bruk av cannabis / hasj. 

Det er helt latterlig at slike ting skal være ulovlig i dagens samfunn... 

Anonymkode: 49c68...af4

• Liker 24
Skrevet

Jeg vil at ulovlig hunderaser som f.eks pitbull skal bli lovlig.

19 årsgrense på å kjøpe og drikke alkohol.

Aktiv Dødshjelp

Surrogati

TS :) 

• Liker 7
Skrevet

Å drikke en øl i en park el burde vært lov.

Anonymkode: a5955...1d5

• Liker 31
Skrevet

Aktiv Dødshjelp

• Liker 28
Skrevet

Canabis/hasj - (Aldri brukt selv, men medisinsk har mange behov for lindring, som man dessverre ikke alltid får av helsevesenet. Når helsevesenet er ræva og ikke tar ansvar, må folk få lov til å hjelpe seg selv.) 

Aktiv dødshjelp - Vet hva det vil si å pines. Før noen sier nei, bør de være tilstede i noen døgn når mennesker vrir seg, stønner, grynter og uler dyrisk i smerter. 

Nedfrysing av befruktede egg for single kvinner - I dag diskrimineres det mellom sykdommer, som to kvinner kan bli akkurat like infertile av, der den ene får lov å fryse ned egg og den andre ikke. 

Anonymkode: c727b...f1e

• Liker 22
Skrevet

Aktiv dødshjelp!

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å drikke en øl i en park el burde vært lov.

Anonymkode: a5955...1d5

Enig til en viss grad :) 

TS

• Liker 3
Skrevet

Økt rett til utvidet selvforsvar ved grove angrep mot sin kropp, person, rykte osv. der også drap inkluderes som lovlig gjengjeldelsesmetode. Samfunnet har blitt tøffere, og i dag er det tunge, voldelige kriminelle som slipper unna. Dette må vi gjøre noe med. 

Anonymkode: 7a5ff...d5a

• Liker 6
Skrevet

At folk på lik linje som i USA har lov til å kjøpe pistol og sånt. Å beskytte seg selv mot farer er da lovlig? Og hva om noen i huset ditt bryter seg inn? Eller noen prøver å drepe deg?

TS

Skrevet

Blodprøve for gravide for å avdekke downs syndrom.

Anonymkode: 7605f...fa9

• Liker 40
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At folk på lik linje som i USA har lov til å kjøpe pistol og sånt. Å beskytte seg selv mot farer er da lovlig? Og hva om noen i huset ditt bryter seg inn? Eller noen prøver å drepe deg?

TS

Ja, å beskytte seg selv mot "fare" er lovlig, men er i norsk lov ytterst begrenset. Det ender ofte med at man selv blir tiltalt for drap dersom man skyter noen, selv om det er den andre som angriper. Denne retten må utvide kraftig og gjøre drap lovlig i alle tilfeller der man utsettes for grove angrep, krenkelser eller andre grove handlinger mot sitt liv og sin person. 

Anonymkode: 7a5ff...d5a

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Vil du virkelig at antall drap skal økes?

Anonymkode: 34241...ff7

• Liker 36
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil du virkelig at antall drap skal økes?

Anonymkode: 34241...ff7

Hvorfor skulle drap økes fordi man får tilgang til våpen?

Ts

Skrevet

Fosterdiagnostikk

Søndagsåpent 

Utvidelse av alkoholsalg 

Anonymkode: e3bc2...368

• Liker 21
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Absolutt ikke! Selvforsvar kan være så mangt og jeg tror også antall drap vil gå drastisk opp om man frigir våpensalg.

Jeg er heller ikke for at cannabis gjøres lovlig. De fleste leger skriver ut Sativex til pasienter som har et reellt behov, all annen form for selvmedisinering er bare det, selvmedisinering. Cannabis er ikke ufarlig selv om tilhengerne liker å hevde det.

Jeg kunner derimot ønske meg vin i dagligvaren, men sliter ikke med å måtte innom polet heller. Den kunnskapen de polansatte sitter på vil man aldri få på Rema1000 eller Kiwi.

Men jeg syns gutter bør være 20 før de får lov til å ta førerkort. Og jeg syns terskelen for å frata eldre førerkort bør være lavere. Jeg tror begge deler kunne føre til færre trafikkulykker, men jeg vet jo ikke,

• Liker 18
Skrevet

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...