Gå til innhold

nordmenn vil vekk fra Oslo p.g.a. innvandrerne

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

"Nå har jeg også fått nok av Oslo, og overlater gatene til mine nye landsmenn.

For nå har rassismen mot oss begynt for fullt. Her på Stovner er vi nå i mindretall, noe vi merker hver dag. Mine barn får ei gå ifred etter 9 om kvelden, og min datter har ikke dekket seg til, så hun er lovlig vilt.

Godt dere som ikke bor i slike miljøer, kan fortsette å forsvare slike mennesker, men pipa endrer seg nok, bare dere får føle det på kroppen dere også ;-!

Jeg har fortsatt mange venner fra andre nasjoner og med andre kulører, men her, her er gjengene med "drittsekkene" i flertall, dessverre ;-!

Så derfor, farvel Oslo, en gammel Oslo gutt gir nå opp, og overlater arenaen til dere. Kanskje en dag man kan flytte tilbake, men det vil nok ikke skje, før våre folkevalgte selv innser problemet,ved selv å føle det på kroppen ;-!"

-------------

Klippet dette innlegget fra en debattant på VGD. I denne tråden framkommer det at mange nordmenn vurderer å flytte/har allerede flyttet fra bydeler i Oslo hvor fremmedkulturelle asylinnvandrere er i flertall, eller sterkt representert. Alle kan berette om trakkasering, særlig mot norske jenter som er betraktet som fritt vilt av disse drittsekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lisa-Beth, ikke innlogget

Nå gir jeg meg, gidder ikke bidra mer i denne "debatten." Dette er reinspikka rasistisk propaganda. :evil:

Dette blir for enkelt, gidder dessuten ikke diskutere med folk som ikke en gang kan skrive rasisme riktig.

Lisa-Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ikke ta individer på alvor lisa- beth. Når denne personen legger frem sine meninger vil du plutselig ikke diskuterer fordi det ikke passer til dine holdninger. Så griper du til å kritiserer han fordi han ikke kan skrive riktig. Er du redd for å bli politisk ukorrekt...??

bare undrer.............. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa-beth: Innlegget er klippet fra VGD står det. Så det er ikke den som startet diskusjonen som har skrevet feil.

Men jeg er enig.. gidder ikke å delta i diskusjonen.. skjønte ikke helt hva det ble opplyst om eller spurt om en gang jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel skrevet kanskje tretusen innlegg på vg-diskusjon... og slike innlegg er det desverre mange av..... lavmål selvsagt.... å flytte fra Oslo pga innvandrere...

For det er jo selvfølgelig mye koseligere og bo i Kautokeino eller Røros....

Waco

Oslogutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa-Beth, uinnlogget

Som jeg har sagt før, Care; jeg har nulltoleranse for intoleranse! :x

Jeg gidder ikke kaste bort tid på mennesker som ser ned på andre pga. deres hudfarve, religion eller etnisk opprinnelse.

Lisa-Beth

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm, jeg hadde nok ville kastet bort en god del tid på temaet hvis datteren min ble trakassert av en gjeng intolerante punker som så ned på henne fordi hun kledde seg som andre på sin alder...

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittsekker finnes overalt - og i alle folkegrupper.

Vil man flytte fra noen drittsekker, er det sikkert mulig, men det er en stor mulighet for at man finner andre av tilsvarende type der man bosetter

seg neste gang.

Men Norge er et langstrakt land, så man kan jo flytte mange ganger før mulighetene er brukt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gidder du ikke diskutere Lisa-Beth - du er tom for argumenter, og en fortsettende diskusjon fra din side ender med at du vil gjenta deg selv = patatisk.

Dersom du virkelig HAR nulltoleranse mot intoleranse...... ja da BURDE du fortsatt å debattere i en slik sak som du PÅSTÅR engasjerer deg, og ikke legge deg paddeflat med sutrete stemme og si at "jeg gidder ikke" - det blir for dumt.

10na :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi prøve å holde debatten til temaet, og ikke til personer?

Det er fritt opp til enhver om h*n ønsker å diskutere - eller ikke diskutere en sak.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda

Idiootisk at Lisb- beth, bare feier bort denne saken. Alle vet vet at man skal respektere alle meninger, særlig i vårt land der ytringsfriheten er stor. Skal man begkjempe fordommer må man ta andre på alvor og bruke argumenter i stedet for og avfeie deres meninger. Det er lavmål det. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke ett slikt sted, men jeg jobber og oppholder meg 95% av tiden min på grønland! Også på kveld- og nattestid. Jeg ser små, norske piker løpe rundt i parkene her på dag og ettermiddag, utilslørt, uten at det ser ut som å plage verken dem, foreldrene eller folk av annen opprinnelse.

Jeg, som utildekt, blond, norsk kvinne, går fritt hvor jeg måtte ønske her på grønnland, såvel midt på natten som midt på dagen!

Pessimistene vil kanskje si jeg har vært heldig, jeg velger å mene det har noe med holdning og egen tanke å gjøre.

Jeg sier ikke at det ikke finnes dårlige gjenger blandt de med annen bakgrunn en meg, men jeg sier at jeg i min hverdag som stort sett handler om å omgåes og å "vanke" samme steder som "fargede", ikke så mye som EN gang har sett eller opplevd ubehageligheter ihht fargede/folk med annen bakgrunn.

At noen mennesker velger å flytte fra oslo, kun pga at det er mye ikke-norskfødte i nærområdet, da må han jo ærlig talt takke seg selv!

Og du waco!!! Røros er ett flott sted det altså!! har bodd der selv jeg! :evil: ( :lol: )

Og bare så det er sagt, steder utenfor oslo, hvor det bor færre utlendinger, det finnes plenty drittsekk gjenger der og! De bare synes ikke like godt, for de går liksom i ett i fargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Jeg har ikke gått tom for argumenter, og jeg står fortsatt ved det jeg har uttalt; Jeg har nulltoleranse for intoleranse!

Det fungerer ikke slik for meg at jeg i forhold til rasister aksepterer at vi kan møtes på halvveien :hoho: .

Nå er det også slik at ikke alle har muligheten til å sitte ved nettet hele dagen (noen av oss må jo holde dette landet i gang....), så jeg vil gjerne komme med flere synspunkter så snart jeg har tid og mulighet.

10na, trodde jus var noe man IKKE studerte i utlandet??

Hvordan får du anvendt amerikansk lovgivning i Norge??

Mulig jeg tar feil, men det hørtes så.....ulogisk ut. :blunke:

Lisa-Beth

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lisa-Beth - det kommer helt an på hvilket firma/konsern en jobber for det vet du - lille deg............. og ikke minst i hvilket LAND en jobber....!!!

Å møtes på halvveien - der er jeg faktisk HELT enig med deg - det er for meg helt utenkelig og uakseptabelt å møte på halvveien noen som IKKE aksepterer at andre har kontroversielle meninger som går på tvers med deres egne, og atpåtil bruker latter som et krampeaktig patetisk "virkemiddel" for å nå frem.

Den voksne verden, vet du, handler om respekt og TOLERANSE lille venn - overfor ALLE mennesker, IKKE bare sultende barn i Afrika eller ungdomsgjenger som terroriserer Oslo. Dersom JEG er rasist (hvilket jeg IKKE har sagt at jeg er), ja så er du en enda større en - ja faktisk en verre sort, for meningene mine er MINE, dine meninger er "alles" meninger som du har inntatt av frykt for å skille deg ut.

Den voksne verden handler også om å akseptere at mennesker er forskjellige, og at mennesker faktisk KAN ha andre meninger enn deg. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, kanskje det er der svaret på din intoleranse ligger......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa-Beth, uinnlogget

Til informasjon; Jeg er 37 år, er mor til 3 barn, har 5 års høyere utdanning og har min jobberfaring fra gruppeterapi/individualterapi (overgrep/incest, spiseforstyrrelser og jobbing med torturofre). Så vennligst ikke belær meg om "den voksne verden".

Det kan hende du ikke er rasist (rasisme er egentlig et slitt, misbrukt ord), men jeg opplever at du på tross av i ditt siste innlegg forfekter likeverditanker, kaster deg over ethvert innlegg her på Kg, som sier noe om alt det grusomme innvandrerne har gjort. Opplever at du er med på å fyre opp under enhver story om utlendinger som begår kriminelle handlinger. Ofte er disse små anektdotene tatt ut av en sammenheng, hvor man mister helhetsperspektivet i historien.

Ja, mange asylsøkere/flyktninger burde ikke vært vært her, mange er såkalte "lykkejegere"/kriminelle i eget land, men svært mange er mennesker i stor nød. Jeg har møtt utallige. Når man lettvint snakker om å sende enhver ut av landet, som har begått lovbrudd, har man etter mitt syn ikke forstått hva man snakker om. MANGE barn med en svært traumatisk fortid, kommer alene til Norge. Sendt rekende på en fjøl fra div. mottak rundt om i Europa. Selvfølgelig er det mye ubearbeidet, familien kanskje utslettet, selvfølgelig blir mange aggresive. De reagerer ikke unaturlig. Jeg tror den økende kriminaliteten hadde vært redusert hvis vi hadde tatt imot disse menneskene på en annen måte, fra departementets side. Det er jo krisepsykiatri disse menneskene trenger!

Jeg vet mange eldre og småbarnsfamilier etc. sliter, men det er resursser nok til å ivareta alle parter. Kan ikke vente til alt er såre vel her før man hjelper globalt. Mye burde vært gjort her i landet, men vi får ikke et "perfekt" samfunn så lenge menneskene engang er født med frie valg.

Hvis du har sett ryggen til menn som er så fulle av arr etter syre at de er flaue for å ta av seg på overkroppen, eller kvinner som er skamfert i underlivet etter massevoldtekter, skjønner man at de krisemaksimerer i en situasjon du og jeg kaller bagateller.

Dessuten tror jeg vi må akseptere at nye kulturer har fått rotfeste i landet. Verden er blitt mindre. Utfordringen er hvordan ulike kulturer kan samhandle. Uroen i mange ikke-norske "leire", tror jeg skyldes følelse av manglende identitet og rotløshet. Da tviholder man på det man opplever som sine "særegenheter", som for oss virker til tider helt uforståelige.

God lunsj!

Lisa-Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa-Beth, jeg "kaster" meg over innlegg som inneholder tema som engasjerer meg - hvilket dette gjør.

Når du sier at du er 37 år, så burde du også forstå og ikke minst akseptere at andre kan ha kontroversielle meninger som er helt på tvers med dine egne.

Til slutt, ja, jeg har sett mishandlede menn og kvinner - både NORSKE og utenlandske.............. men i denne sammenhengen er det jo de mishandlede innvandrere og asylsøkere som betyr mest - så det å trekke inn nordmenn som har opplevd mishandling, blir vel etter din mening... helt feil.......

Avrunder debatten fra min side med å poengtere (nok en gang) at jeg ønsker et fargerikt fellesskap hjertelig velkommen etter at Norges mange midler er disponert på en rettferdig måte, som bl.a sikrer barn, unge, gamle syke etc et verdig liv - jeg garanterer at "fremmedfiendligheten" i Norge ville svunnet helt hen dersom dette hadde blitt satt på dagsorden og virkelig blitt gjort noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lisa-Beth, ikke innlogget

Når jeg skrev at jeg har jobbet med overgrep/incest, har jeg jobbet med hovedsakelig norske. Dette har jeg brukt 10 år på, så selvfølgelig er dette et område jeg engasjerer meg sterkt i.

Jeg blir visst nødt til å gjenta meg selv her; Å hjelpe mishandlede nordmenn utelukker IKKE å hjelpe mishandlede flyktninger!

To ting på en gang, vet du. :wink:

Jeg godtar andres kontroversielle meninger, men jeg aksepterer ikke rasisme, mener det er et onde som bør bekjempes!

Jeg respekterer rasisten som menneske, men ikke utøvelse av rasistiske handlinger, som også er forbudt ved norsk lov.

Jeg har også, gjennom min venn i Exit, vært engasjert i unge nynazister. Opplever mange av dem som i bunn og grunn som fine ungdommer, men deres fordommer er vranglære.

Lisa-Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa-Beth, det er mange ting som er forbudt ved norsk lov. Har du hørt om menneskerettighetene (ja jeg vet at disse gjelder over HELE verden). MEN, det blir et paradoks når innvandrere og asylsøkere skal bæres på gullstol i Norge mens flere nordmenn lever et liv som er langt fra verdig - og som iflg menneskerettighetene IKKE er akseptabelt.

Jeg aksepterer heller ikke utøvelse av rasistiske handlinger, et menneske er like mye verdt uansett hvilken opprinnelse det har.

Jeg synes forøvrig fremdeles at du har særdeles sterke rasistiske holdninger mot nordmenn jeg, så da er du vel også temmelig intolerant i bunn og grunn mot deg selv også da.......

10na :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...