Gå til innhold

Tynn slimhinne, liten livmor, nattamming. Må jeg slutte helt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har vært hos gynekolog på sjekk, 10mnd etter fødsel.  Vi ammer fremdeles en god del både dag og natt, og nå vil vi prøve på nr 2.   

Men fikk konstantert at jeg ikke kom til å få mensen i nærmeste fremtid, da slimhinnen i livmoren var tynn, og at livmoren var krympet/liten, som følge av at vi ammer så mye.  Eggene lå i eggstokkene da, i flust, som hun sa.  Derfor er det såå ergerlig at ammingen er det som står i veien nå :( 

bestemte meg derfor for at nå er det bra, og vi kutter på natta.  

Vi har gått fra å amme hver 2-3 time hele natten. Til at det går så mye som 10 timer mellom kveldspuppen til neste måltid.

Håper jo så inderlig at vi ikke må slutte helt, men er jo selvsagt inne på tanken.   Noen som har erfaring med at de fikk tilbake EL/mens etter at det gikk flere timer mellom ammingen på natt?   Eller er det sannsynlig at vi må gi oss helt for at det skal klaffe? 😣

Anonymkode: 66368...a09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra naturens side er det tenkt at kvinnens kropp skal få en pause fra graviditet mens hun ammer. Hvorfor haster det så veldig med å få nr 2?

Anonymkode: 10b8b...349

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra naturens side er det tenkt at kvinnens kropp skal få en pause fra graviditet mens hun ammer. Hvorfor haster det så veldig med å få nr 2?

Anonymkode: 10b8b...349

Det haster på grunn av benskjørhet hos meg. Som desverre kan forverres og gjøre en svangerskap umulig på svært kort tid. 

• Liker 2
Skrevet

Et*

Skrevet

Jeg fikk tilbake menstruasjon med en gang vi sluttet med nattamming. Da snakker jeg cirka 7 timer mellom kveldspupp og morrapupp. 

Anonymkode: f701d...149

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk tilbake menstruasjon med en gang vi sluttet med nattamming. Da snakker jeg cirka 7 timer mellom kveldspupp og morrapupp. 

Var faktisk hos gyn for å sette inn spiral (gikk ikke da) og ho kunne se at jeg skulle ha eggløsning 😊 

Men spiralen måtte vente til amminga var over sa hun.. 

Skrevet

Jeg fikk også igjen da bi kuttet på natt. Det gikk overraskende bra. Babyen gråt litt de første dagene, men taklet fint å heller få vann. Jeg ammet kl 19 og kl 05.

Skrevet

Så godt å høre! Da er det håp!  Kanskje en fordel å teste etter EL da? Ettersom den sannsynligvis kommer før mens? :) 

Skrevet

Jeg trengte ikke kutte på natt men fikk igjen mensen da jeg generelt ammet mindre i løpet av døgnet. Å kutte nattamming er en god start. :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var faktisk hos gyn for å sette inn spiral (gikk ikke da) og ho kunne se at jeg skulle ha eggløsning 😊 

Men spiralen måtte vente til amminga var over sa hun.. 

Det er veldig merkelig siden spiral anbefales som prevensjon til de som ammer...

Skrevet
6 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Det er veldig merkelig siden spiral anbefales som prevensjon til de som ammer...

Det synes jeg også hørtes rart ut! Jeg har hatt spiral etter begge fødslene.

Anonymkode: 1cce2...fff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...