Gå til innhold

Er jeg midt i en spontanabort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Fikk positiv test forrige torsdag og utifra syklusen min så har jeg regnet meg frem til at jeg er 5+4 nå. Forrige helg hadde jeg murringer i magen og ekstremt ømme bryster, helt normalt altså. Tidligere denne uka forsvant alle symptomene, ingen murringer og normale bryster. Fredag kveld kom det litt lys brunlig utflod. Og nå ikveld fikk jeg tilbake murringene, men de var kraftigere og det føltes ut som det var noe som "rant" nedover. Gikk på do, men var ingenting på papiret. Nå rett før jeg skulle legge meg var jeg igjen på do, når jeg presset litt dryppet det 2-3 dråper med lyst blod i do, kom mer på papiret. Det stakk også på en ubehagelig måte midt på magen når jeg presset. Nå har jeg lagt meg, men får neppe sove. Murrer fortsatt i magen, kommer sånne tak innimellom, men det er ikke direkte vondt. Er dette normalt eller kan det være en påbegynt SA? Aldri vært gravid før, så veit liksom ingenting.

Anonymkode: 34f64...82a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Murringer er vanlig når du er gravid, og hvis det er en SA så blør man nokså kraftig. Noe blødning tidlig i svangerskapet kan også være normalt. Du får følge med på utviklingen, det er ikke godt å gi noe svar på om det er en begynnende SA eller ikke. Lykke til, krysser fingrene for at det gir seg :)

• Liker 1
Skrevet

Som hun over sier kan det bare være en normal blødning helt uten fare for at noe har gått galt :) Det du likevel kan gjøre er å ringe legen i morgen og be om hcg-test i blodet i morgen, og en til test etter minst to dager. Verdiene skal dobles annenhver dag, og legen vil se om nivået ditt ser normalt ut. Håper alt er ok, og at prøvene kun får deg til å slappe av 🤗 Lykke til! 

Anonymkode: ab10c...499

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Tror vel egentlig ikke det gikk veien denne gang. Fikk mer magesmerter utover natta og det begynte i korsryggen også. Var på do i 5 tiden, da kom det en del blod og slim. Det murrer litt i magen og jeg blør enda, men de værste takene har gitt seg. Skal ringe legen i morgen. 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Tror vel egentlig ikke det gikk veien denne gang. Fikk mer magesmerter utover natta og det begynte i korsryggen også. Var på do i 5 tiden, da kom det en del blod og slim. Det murrer litt i magen og jeg blør enda, men de værste takene har gitt seg. Skal ringe legen i morgen. 

Trasig å høre, men det kan høres ut som en SA nå ja. Kontakt legen i morgen så får du avklart det. Klem til deg 🧡

Anonymkode: ab10c...499

Skrevet

Så trist :(  Jeg er også midt i en SA nå, men var bare et par uker på vei. Min andre i år (har laget en tråd om det), så jeg er veldig lei meg. Klem ❤️ 

Anonymkode: f6a52...259

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...