Gå til innhold

Vasker dere frukten før dere spiser den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skyller med enblanding av eddik og vann.

Anonymkode: 07063...8d8

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei det er en oppfordring til å vaske frukten, vil ikke at du skal dø av bakterier, trenger deg her på kg😂

Anonymkode: a6173...a7a

Takk for hyggelig ord, og jeg tåler det nok, tror jeg. Jeg kjøper et eple for å spise det på farten (eller egnetlig oftere en pære), jeg betaler, gnir den litt med genseren og glefser i meg. :)

Skrevet

Norske epler som er innpakket skyller jeg aldri. Norske epler som ligger i esker skyller jeg lett. Utenlandsk frukt skylles alltid. 

Anonymkode: cf557...a4f

• Liker 1
Skrevet

Spiser kun selvdyrket eller økologisk frukt og grønt, så da skyller jeg ikke. Jeg er ikke bekymret for bakterier, er omtrent aldri syk (flere år siden sist), men jeg ønsker ikke å spise sprøytemidler. Hadde jeg spist konvensjonelt ville jeg badet alt i eddikvann, men det tar heller ikke alle sprøytemidlene.. 

Jeg vil heller spise et eple som en fremmed har slikket på enn et ihjelsprøytet eple.. 

Anonymkode: 4906e...a11

• Liker 1
Skrevet

Norske epler tar jeg sjansen på å bare skylle/vaske. Utenlandske epler skreller jeg. Kjemikalier i sprøytemidler ønsker jeg ikke å få i meg.

Anonymkode: ed689...355

• Liker 1
Skrevet

Ja. Med unntak av frukt som skrelles så vasker jeg den så bra det går med vann fra springen.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Brunhilde skrev:

Takk for hyggelig ord, og jeg tåler det nok, tror jeg. Jeg kjøper et eple for å spise det på farten (eller egnetlig oftere en pære), jeg betaler, gnir den litt med genseren og glefser i meg. :)

Jeg pleier å kjøpe frukt med skall som tas av, når jeg spiser frukt på farten. Klementiner eller bananer og denslags.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser kun selvdyrket eller økologisk frukt og grønt, så da skyller jeg ikke. Jeg er ikke bekymret for bakterier, er omtrent aldri syk (flere år siden sist), men jeg ønsker ikke å spise sprøytemidler. Hadde jeg spist konvensjonelt ville jeg badet alt i eddikvann, men det tar heller ikke alle sprøytemidlene.. 

Jeg vil heller spise et eple som en fremmed har slikket på enn et ihjelsprøytet eple.. 

Anonymkode: 4906e...a11

Du kan spise norske epler da. 

Skrevet
1 minutt siden, Tøytigern said:

Jeg pleier å kjøpe frukt med skall som tas av, når jeg spiser frukt på farten. Klementiner eller bananer og denslags.

Jeg liker ikke bananer så godt, men klementiner går bra. Pære er best.

Skrevet

Ja, akkurat der er jeg helt nazi. Vasker til og med de tingene som jeg ikke spiser skallet på som vannmelon og banan🙈

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Brunhilde skrev:

Jeg liker ikke bananer så godt, men klementiner går bra. Pære er best.

Pærer er mumsegode. :Nikke:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Puny skrev:

Ja, akkurat der er jeg helt nazi. Vasker til og med de tingene som jeg ikke spiser skallet på som vannmelon og banan🙈

Bananer er verst når det kommer til sprøytemidler, så der kan man vaske med den beste samvittighet.

• Liker 1
Skrevet

En venninne av meg vasker frukten med Zalo, eller epler og pærer også😅

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan spise norske epler da. 

Jeg tror ikke på at de ikke er sprøytet på noe vis. Det fins epleviklere i Norge... Også kjent som "mark i eplet."

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg vasker frukten med Zalo, eller epler og pærer også😅

Bruk av Zalo blir litt overkill for min del. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Bananer er verst når det kommer til sprøytemidler, så der kan man vaske med den beste samvittighet.

Hvordan tenkte du å vaske bananen? Skallet tar man av.

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tenkte du å vaske bananen? Skallet tar man av.

Skylle den i lunkent vann, og tørke av den, før man oppbevarer den hjemme.

Også dypper jeg tuppen på dem i litt salt, når bananen er fuktig, for å avskrekke bananfluene. Ikke stilken, men den brune tuppen. Det er der bananfluene gjemmer seg.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Skylle den i lunkent vann, og tørke av den, før man oppbevarer den hjemme.

Oppbevaring er ikke skadelig, å spise sprøytemidler kan være...

• Liker 1
Skrevet

Nei, aldri, det gidder jeg ikke. Vi har godt av litt bakterier😊

Anonymkode: 60cad...cc2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...