AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #1 Skrevet 29. september 2018 Straks femåringen i huset her er så ufattelig treg. Alt fra å spise, vaske hender eller kle på seg tar uendelig med tid. Synging, prating og filosofering er det som distraherer. Det hjelper ikke å mase, true (og gjennomføre) med at vi ikke rekker ting hun liker å gjøre, eller belønne. Noen som har noen tips? Anonymkode: 529ee...2ac
Dr. Ops Skrevet 29. september 2018 #2 Skrevet 29. september 2018 Lag rutinene etter barnet, sånn at det heller blir hyggestund fremfor stress. Altså sett av bedre tid og gjør det du kan gjøre på forhånd.
atropos Skrevet 30. september 2018 #3 Skrevet 30. september 2018 Godt det ikke er bare oss. Det høres sikkert brutalt ut, men vi satte inn alarm på klokka for å komme oss ut om morgenen på barnehagedager. Når klokken ringte, var det signalet for at en ny aktivitet skulle begynne. (Stå opp, kle på, spise frokost, ta på yttertøy, bilen må kjøre) Og så gjorde vi det litt gøy. Han responderte bra på det og tok det som en "hva sier klokka nå" lek. Det hjalp meg også med å stresse ned, for da slapp jeg å følge med på klokka, men kunne ta meg god tid til klokka ringte.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #4 Skrevet 30. september 2018 8 timer siden, Terrasse skrev: Lag rutinene etter barnet, sånn at det heller blir hyggestund fremfor stress. Altså sett av bedre tid og gjør det du kan gjøre på forhånd. Da tar ting ENDA lenger tid! Hvis hun får masse tid, så strekker hun det enda lenger. TS Anonymkode: 529ee...2ac
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 Noen andre med trege barn her? Anonymkode: 529ee...2ac
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 Ja. Nå bor han for seg selv så da slipper jeg bekymre meg i det daglige. Han har klart seg godt over gjennomsnittet, men gjennom oppveksten har han tatt knekken på nervene mine mang en gang... Helt umulig å gjøre noe med. Evig filosoferende tidsoptimist. Anonymkode: 6585e...5a5
Chablis Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 Hadde det sånn her også. Tok noen år før det ble bedre, lærte oss å sette av mer tid enn normalt til ting slik at vi rakk det vi skulle rekke. Det er helt normalt at barn er sånn i den alderen forresten. Til neste år, når han begynner på skolen kan det godt bli verre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå