Gå til innhold

Hormoner som tar overhånd eller mannen som må skjerpe seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hver vår sove dag i helgen, vi har et barn på 2,5 år. Jeg er gravid med nr to, og formen er rimelig dårlig nå som jeg er i tredje trimester , blant annet sykemeldt pga diverse . 

Bør mannen fortsatt ha en morgen i helgen hvor han sover ? Skal jeg med smerter stå opp tidlig så han kan sove ? Ego av meg eller rimelig ? 

Kvelden før det er hans sove dag , drikker han. Han drikker seg beruset /full, noe som betyr at jeg må ta våken natt til barnet alene da han ikke våkner og kan hjelpe til. Jeg tar også alle våken nettene i uken siden jeg er sykemeldt . 

Føler det er feil prioritering av mannen, men han mener han må få kose seg og slappe av. Han ser ikke poeng i å drikke 1-3 øl men må ha mer . 

Hva om det skjer noe med meg eller barnet , ikke kan han kjøre eller ta seg av barnet .. Overreagerer jeg , eller burde han som snart to barnefar stå opp så jeg slipper ta alt ansvar m barnet alene , og være edru nok til å våkne om jeg / barnet trenger han ?

Føler det er jeg alene som skal ha barnet , alt er mitt ansvar mens han gjør som han vil. 

Anonymkode: a7e9a...7f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig smart å få enda et barn med en alkoholiker? Drikker seg beruset alene minst én gang i uken? Hadde gitt han et ultimatum for lenge siden, men jeg har vokst opp med en alkoholisert far og kjenner lusa på gangen.. 

Forøvrig stod mannen opp med eldstemann hver eneste dag mens jeg var sykemeldt i graviditeten. Trengte ikke spørre han om det engang, han tok det som en selvfølge. Jeg gjorde tross alt den viktige jobben med å LAGE ET MENNESKE til oss begge. ❤️

Anonymkode: dc9ec...47d

• Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig smart å få enda et barn med en alkoholiker? Drikker seg beruset alene minst én gang i uken? Hadde gitt han et ultimatum for lenge siden, men jeg har vokst opp med en alkoholisert far og kjenner lusa på gangen.. 

Forøvrig stod mannen opp med eldstemann hver eneste dag mens jeg var sykemeldt i graviditeten. Trengte ikke spørre han om det engang, han tok det som en selvfølge. Jeg gjorde tross alt den viktige jobben med å LAGE ET MENNESKE til oss begge. ❤️

Anonymkode: dc9ec...47d

Ikke alle er like heldig som deg der, med mannen. Med alle hormoner og tanker om dagen, ville jeg høre om jeg er urimelig eller ikke.  

Føler vel mer han legger alt på meg , jeg er jo edru og hjemme hver kveld så om han drikker en kveld i uka vet han jeg tar megav barnet .. så da gjør han som han vil. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hver vår sove dag i helgen, vi har et barn på 2,5 år. Jeg er gravid med nr to, og formen er rimelig dårlig nå som jeg er i tredje trimester , blant annet sykemeldt pga diverse . 

Bør mannen fortsatt ha en morgen i helgen hvor han sover ? Skal jeg med smerter stå opp tidlig så han kan sove ? Ego av meg eller rimelig ? 

Kvelden før det er hans sove dag , drikker han. Han drikker seg beruset /full, noe som betyr at jeg må ta våken natt til barnet alene da han ikke våkner og kan hjelpe til. Jeg tar også alle våken nettene i uken siden jeg er sykemeldt . 

Føler det er feil prioritering av mannen, men han mener han må få kose seg og slappe av. Han ser ikke poeng i å drikke 1-3 øl men må ha mer . 

Hva om det skjer noe med meg eller barnet , ikke kan han kjøre eller ta seg av barnet .. Overreagerer jeg , eller burde han som snart to barnefar stå opp så jeg slipper ta alt ansvar m barnet alene , og være edru nok til å våkne om jeg / barnet trenger han ?

Føler det er jeg alene som skal ha barnet , alt er mitt ansvar mens han gjør som han vil. 

Jeg hadde følt meg klin gæren om jeg drakk meg full  - attpåtil hver helg - med en gravid kone og et lite barn på 2,5 år i hus. Mulig jeg har arvet for mye av min mors tankegang :ler: men jeg hadde tenkt som deg ts - hva hvis det skjer noe med deg/barnet og jeg ikke kan stille opp.

• Liker 20
Skrevet

Jeg syns det er greit å kreve mer av denne mannen. Du er sykemeldt og har plager, han er frisk og rask, men føler at han ikke får kosa seg og slappet av?

Han skal bli pappa snart. Han må bare skjerpe seg. 

Det er han som er urimelig her. Han må mer på banen med barnet dere allerede har nå når du ikke klarer like mye som før. Det burde han skjønt av seg selv. 

Du kan ikke ta deg en øl eller to, når skal du få slappe av? Hvis det å slappe av for han er å drikke seg full og stå opp seint dagen etter så burde du få han til å skjønne at dette ikke går. Han må bli voksen og slutte å tro at han er singel og uten barn. 

Dere er to om å ha og få barn, så da er det bare rett og rimelig at dere er to om å ta dere av den som allerede er her og avlaste deg som er sykemeldt nå. 

Anonymkode: f8a72...574

• Liker 8
Skrevet (endret)

Han er veldig urimelig. Han må avlaste deg mye mer enn han gjør nå når du er høygravid og i dårlig form. Han får kutte drikkinga helt og stille opp for familien sin. Han bør ta begge helgemorgener så du får hvilt deg. Han bør bidra på nattevåk i uken også nå.

Endret av ViljaH
  • Liker 10
Skrevet

Han jobber 5 dager i uken? Synes han kan få sove ut én morgen i helgen ja. Og synes han må få drikke øl denne ene kvelden i uken. Finnes det ikke taxi der hvor dere bor?

Jeg er gravid i tredje trimester og mutters alene, men om det skulle skje noe er det da ikke verre enn at jeg tar en taxi eller i verste fall ringer 113.

Synes du høres dramatisk ut. Barnet på 2,5 er vel i barnehage på dagtid? 

• Liker 3
Skrevet

Hvis han jobber fullt i uka og du er sykemeldt og kan ta det med ro på dagtid, synes jeg det er fair med hver sin dag i helgen.

Drikkinga er en annen sak. Det er veldig sært av en forelder å drikke seg full hver uke, ikke først og fremst pga kjøring (det finnes alternativer hvis noe usannsynlig skulle skje?) men fordi når man har barn er det dårlig gjort å være redusert pga drikking hver eneste lørdag/søndag. Er han oppegående neste dag, finner på ting med barnet og tar et tak i huset, eller daffer han bakfull omkring uten å bidra med noe?

Anonymkode: 638a7...d89

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, Sirinna skrev:

Han jobber 5 dager i uken? Synes han kan få sove ut én morgen i helgen ja. Og synes han må få drikke øl denne ene kvelden i uken. Finnes det ikke taxi der hvor dere bor?

Jeg er gravid i tredje trimester og mutters alene, men om det skulle skje noe er det da ikke verre enn at jeg tar en taxi eller i verste fall ringer 113.

Ja barnet er i bhg. Er vel mer det når barnet våkner på natten og jeg sliter med å ta meg av barnet av alene pga tilstanden min, og han er døddrukken så får jeg ikke vekket han for hjelp.. i tillegg får jeg hele natten alene if må opp tidlig med barnet , ikke pga han la seg tidlig pga han er sliten men pgs han drikker og sitter oppe seint.. synes det er feil prioritering når han sier han er sliten.. kanskje jeg er dramatisk.. derfor jeg hører hva bare sine synspunkter er her..

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han jobber fullt i uka og du er sykemeldt og kan ta det med ro på dagtid, synes jeg det er fair med hver sin dag i helgen.

Drikkinga er en annen sak. Det er veldig sært av en forelder å drikke seg full hver uke, ikke først og fremst pga kjøring (det finnes alternativer hvis noe usannsynlig skulle skje?) men fordi når man har barn er det dårlig gjort å være redusert pga drikking hver eneste lørdag/søndag. Er han oppegående neste dag, finner på ting med barnet og tar et tak i huset, eller daffer han bakfull omkring uten å bidra med noe?

Anonymkode: 638a7...d89

Både og, han er sliten men innrømmer ikke at det er pga han drikker for mye. Jeg er lei, dette er hver helg, mens jeg legger meg tidlig pga jeg har vondt , men får hele ansvaret alene mens han sover og snorker ut rusen...

Skrevet

Å ta seg en heisatur en gang i blandt er helt innafor.

Men å drikke seg beruset HVER helg, med et lite barn og attpåtil med en gravid: Hell no!

Han må jo ha vært sånn hele veien? Alle varsellamper hadde gått hos meg om dette var tilfelle med barn Nr 1. Hadde han ikke endret vanene sine med første så hadde det aldri blitt en Nr 2 og mest sannsynlig hadde han blitt singel så kunne han drukket seg snydings annhever helg resten av livet.

Skrevet

Litt både og. Det her burde du vel egentlig ha forutsett siden han har vært sånn hele tiden. Dere burde ha snakket om det før dere planla nummer 2. Nå blir heller praten om hvordan arbeidsfordelingen skal bli når nummer 2 har kommet. Skal du stå opp med begge barna mens han sover? Skal han fortsatt ha sin dritingskveld og sovemorgen? 

Får du sove når barnet er i barnehagen og får en egen sovenatt synes jeg han skal få ha en han også. Når det gjelder alkoholen er jeg helt med deg. Å MÅ ha den lørdagsfylla er bekymringsverdig. At du kan komme deg på sykehuset selv er det dummeste jeg har hørt. Mye du kan gjøre selv, men du har en partner for en grunn. Skulle noe skje må barn nummer 1 passes på eller leveres. I tillegg vil du vel ha han der som støtte hvis babyen skulle komme tidlig eller du bli innlagt.

Anonymkode: 47234...79d

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes du er urimelig hvis han jobber fullt. Skal han aldri få lov til å slappe av litt ekstra et par timer da? Og du får tross alt slappe av mens barnet er i bhg hele uka.

Anonymkode: 0b773...ba0

Skrevet
6 timer siden, Sirinna skrev:

Huff synes synd på deg. 

Anonymkode: 66289...23f

• Liker 4
Skrevet

Synes ikke det er greit at han drikker så mye som du beskriver!

Hvis han har full jobb mener jeg det er rimelig at han får sove ut en morgen i helgen.

Du må passe på å sove ekstra på dagtid, også i helgene når far og barn er hjemme.

Et barn på 2,5 år skal sove natten gjennom. Dere må ta tak i dette før nestemann blir født, eventuelt be om hjelp på helsestasjonen. Søvnrutiner og kvalitet er viktig for fysisk og psykisk utvikling. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Kitcat skrev:

Synes ikke det er greit at han drikker så mye som du beskriver!

Hvis han har full jobb mener jeg det er rimelig at han får sove ut en morgen i helgen.

Du må passe på å sove ekstra på dagtid, også i helgene når far og barn er hjemme.

Et barn på 2,5 år skal sove natten gjennom. Dere må ta tak i dette før nestemann blir født, eventuelt be om hjelp på helsestasjonen. Søvnrutiner og kvalitet er viktig for fysisk og psykisk utvikling. 

Sove på dagtid i helgene er uaktuelt for mannen, han blir så sliten. Vi har absolutt gode rutiner for barnet , men han og flere jeg kjenner våkner fortsatt opp i løpet sv natten. Har også fått beskjed om at det er normalt i den alderen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes du er urimelig hvis han jobber fullt. Skal han aldri få lov til å slappe av litt ekstra et par timer da? Og du får tross alt slappe av mens barnet er i bhg hele uka.

Anonymkode: 0b773...ba0

Problemene er vel ikke at han skal sove, men om han skal sove lenge kan han hjelpe til på natten... Jeg tar jo alle nettene , den som skal opp tidlig i helgen kan sove og den som sover lenge kan ta den natten om det skulle være noe. Men da sover jo mannen så ringt pga alkoholen. 

Jeg både henter og leverer barnet i bhg så mannen skal slippe dra tidligere , og han forventer mat og rent hjem , jeg har tross alt ikke ferie men sykemeldt pga smerter og nedsatt evne til å fungere.

• Liker 3
Skrevet

Litt både og. Det her burde du vel egentlig ha forutsett siden han har vært sånn hele tiden. Dere burde ha snakket om det før dere planla nummer 2. Nå blir heller praten om hvordan arbeidsfordelingen skal bli når nummer 2 har kommet. Skal du stå opp med begge barna mens han sover? Skal han fortsatt ha sin dritingskveld og sovemorgen? 

Får du sove når barnet er i barnehagen og får en egen sovenatt synes jeg han skal få ha en han også. Når det gjelder alkoholen er jeg helt med deg. Å MÅ ha den lørdagsfylla er bekymringsverdig. At du kan komme deg på sykehuset selv er det dummeste jeg har hørt. Mye du kan gjøre selv, men du har en partner for en grunn. Skulle noe skje må barn nummer 1 passes på eller leveres. I tillegg vil du vel ha han der som støtte hvis babyen skulle komme tidlig eller du bli innlagt.

Anonymkode: 47234...79d

Han var ikke sånn med barn nr1, så det var ikke et problem før. Jeg hadde som du sier ikke fått et barn til om det her var noe som har skjedd tidligere men det har det ikke. 

Vi snakket også om det å få nr to, opp og ned , og mannen var pådriver på at to rette i alder var fint.

Skrevet
2 timer siden, BearMama skrev:

Å ta seg en heisatur en gang i blandt er helt innafor.

Men å drikke seg beruset HVER helg, med et lite barn og attpåtil med en gravid: Hell no!

Han må jo ha vært sånn hele veien? Alle varsellamper hadde gått hos meg om dette var tilfelle med barn Nr 1. Hadde han ikke endret vanene sine med første så hadde det aldri blitt en Nr 2 og mest sannsynlig hadde han blitt singel så kunne han drukket seg snydings annhever helg resten av livet.

Nei det har ikke vært sånn hele tiden. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte i utgangspunktet At en dag i uken ville jeg kanskje strekt meg til, men når du i tillegg tar våkenetter i uken er det jo helt urimelig. Han burde ta alle ukedagene. Du har sykemelding, ikke ferie.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...