AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #1 Skrevet 29. september 2018 Jeg skal undervise flyktninger i arbeidslivskunnskap og tenkte å vise en video jeg fant på YouTube om å jobbe i barnehage. Ett sted i videoen til Molde voksenopplæring, så ser jeg at man ikke skal la barna gå rett inn etter å ha lekt ute, men at de skal vaske hender først. Ble bare nysgjerrig på om det er vanlig i alle barnehager? Hadde praksis i en barnehage for ti år siden under studiene men kan ikke huske at de var så opptatte av det. Anonymkode: 49f95...f1a
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #2 Skrevet 29. september 2018 Varierer veldig fra barnehage til barnehage!!! Med oss vasker barna hendene før vi spiser og det betyr vanligvis at dem vasker seg rett etter at vi har kommet inn, da vi går inn for å spise. Anonymkode: 37083...94e 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #3 Skrevet 29. september 2018 viste ikke at barn brukte bhAnonymkode: d0079...e38 14
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #4 Skrevet 29. september 2018 Jeg håper da det!!! Anonymkode: 8d0c5...f7f 1
atropos Skrevet 30. september 2018 #5 Skrevet 30. september 2018 Det kommer an på hvor strenge bhg er med å følge opp, men de bhg jeg har jobbet i har hatt dorunde etter at de har kommet inn, og da kommer det naturligvis en håndvask etter toalettbesøket. 1
Gliffy Skrevet 30. september 2018 #6 Skrevet 30. september 2018 Der jeg gikk i barnehage var det sånn i alle fall. Det er vel smart å legge inn litt faste håndvaskrutiner for å forebygge spredning av smitte vil jeg tro. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #7 Skrevet 30. september 2018 Hos oss tror jeg de gjør det. De har iallfall bedt oss foreldre vaske hender på barna når vi kommer og går. Anonymkode: 907c5...14f 1
Arkana Skrevet 30. september 2018 #8 Skrevet 30. september 2018 Ja, her vasker de hendene etter å ha vært ute og før de skal spise og de har også en regel om at alle, også voksne, som skal inn i avdelingen skal vaske hendene først. Det vil si at alle vasker hendene når de kommer om morgenen. 1
Nerine_ Skrevet 30. september 2018 #9 Skrevet 30. september 2018 De skal det. Men da mine gikk i bhg var det hipp som happ om det skjedde. Kunne hente mine med møkkete hender, og da hadde de spist etter de hadde kommet inn. I mitt hode er det en selvfølge å vaske seg når man kommer inn. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #10 Skrevet 30. september 2018 Hos oss vasket de alltid hender da de kom inn, for da var det uansett spisetid. Men vil tro vi hadde hatt den regelen uansett, kan ikke se for med vi hadde latt dem sitte å perle, tegne osv med møkkete hender. Tenk deg ute, de graver i sand og jord, renner nesa så bruker de hånda til å få vekk det verste osv 😵 Anonymkode: ae377...7a7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #11 Skrevet 30. september 2018 Håndvask er med på å hindre smitte spredning. Jeg jobber som pedagog i barnehage. Hos oss skal ansatte og barn vaske hender før vi/de går inn på avd om morgenen . Vi vasker alltid hender før mat,og selvsagt når barna har vært på do. Etter at vi innførte håndvask om morgenen i januar 2018 har vi sett en reduksjon av antall tilfeller av omgangssyke i barnehagen. Den vinteren som svineinfluensaen herjet intensiverte vi rutiner for håndvask og leker,og hadde INGEN tilfeller av omgangssyke den vinteren. Så jo,jeg har tro på å vaske hender som rutine 😉 Anonymkode: fc0bd...79c 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #12 Skrevet 30. september 2018 Har jobbet i tre forskjellige barnehager i Hordaland. I alle tre måtte barna vaske hendene etter de hadde vært ute og før de kunne gå inn på avdelingen. Anonymkode: a7f83...ffd 1
WCKD Skrevet 30. september 2018 #13 Skrevet 30. september 2018 Håndvask er det beste smittevernet som finnes, så det er veldig greit å vaske henda når man «bytter arbeidsområde», som fx å gå fra lek ute til lek inne. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå