Gå til innhold

Å "låne" magasin fra naboer i oppgangen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i et borettslag og deler oppgang med mange andre. Naboen min får med jevne mellomrom et bra magasin levert på døra, og noen ganger blir det liggende utenfor i flere dager. Det frister da veldig å låne magasinet en liten stund, for så å å levere det tilbake - forhåpentligvis uten at naboen merker noe. 

Kunne du gjort noe sånt?

Anonymkode: 6044a...6f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg har respekt for andres ting og eiendeler. 

• Liker 12
Skrevet

Ja!

Men dersom det er en nabo jeg prater litt med, hadde jeg sagt: Ser at du abonnerer på X. Dersom du kaster de etter at de er lest, kan du godt kaste de på dørmatta mi.

• Liker 9
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Aldri, da hadde jeg heller spurt om å låne det når naboen hadde lest det.

Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare spørre om å få låne det? Å bare ta seg til rette på måten du sier er frekkhetens gave altså

Anonymkode: 12fae...6eb

• Liker 5
Skrevet

Sylfrekt. Også det å spørre om å få de når han er ferdig. Da bør du heller si noe humoristisk om at du liker det bladet, og hvis det havner utenfor din dør når han er ferdig, så dukker det opp en god øl eller konfekt utenfor hans en gang i blant. 

Anonymkode: af4fb...d9f

• Liker 4
Skrevet

Det er frekt, naboen din betaler faktisk for magasinet.

• Liker 3
Skrevet

TS her.

Takk for svar så langt. Vil bare si at jeg ikke har tatt noe blad. Har bare lekt med tanken når det ligger der og frister, og ville poste problemstillingen her for å høres andre mening. Men dere kan ta det helt med ro, jeg skal la det ligge. Å be om å få låne det tør jeg ikke. Får vurdere mitt eget abonnement :P 

Anonymkode: 6044a...6f5

• Liker 1
Skrevet

:nei: Hadde blitt rasende om noen tok seg den friheten uten å spørre først.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er en sær ting å gjøre. Om du blir tatt en gang, så er det også veldig flaut. Det signaliserer at du ikke gadd bruke de kronene på et eget blad, og ikke spørr som å få låne. Det reflekterer ikke så bra på deg som person..

Anonymkode: e94ec...0fb

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å spørre om å få låne - jeg abonnerer på flere tidsskrifter og ville gjerne gitt dem videre når de er ferdigleste, heller enn å bare kaste dem.

• Liker 7
Skrevet

Mamma abonnerte på Hjemmet og stusset ofte over at plastomslaget var borte, med adresselappen. Så begynte bladene å dukke opp i postkassa med utfylte kryssord. Det viste seg at generalen i borettslag i første etasje fisket opp bladet og leste det først.

Anonymkode: 63c51...67c

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk kun et se og hør på døra mi som jeg skulle ha 12 stk av.Synes det er frekt å låne stjele. 

Anonymkode: 7b35a...79f

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde bare synes det var koselig å låne bort blader til naboen: om han spurte. Hadde han bare tatt det, hadde jeg lagt han for hat på livstid..

Anonymkode: 8acee...167

• Liker 1
Skrevet

Nei. Skal man ha varer og tjenester får man jaggu betale for det. 

Anonymkode: 9d677...220

• Liker 1
Skrevet

Stjele, lese og legge tilbake heter ikke "låne", selv ikke med hermeteikn. Og tenk deg hvis naboen ser bladet på dørstokken på vei ut, og når han kommer hjem er det borte, for så å dukke opp igjen. Trenger ikke være så flink for å legge to og to sammen da. 

Anonymkode: c372b...dec

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...