AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #1 Skrevet 29. september 2018 Noen som har langt hår og kjenner til problemstillingen? Jeg kan nesten ikke be folk på middag i fare for at de får hår i maten. Hadde nettopp middagsgjester og fant hår i salaten. Fikk det nedover i halsen. Jeg setter det alltid opp stramt ved matlaging, men er ikke nok. En jeg dater snakket om at han hadde hår under sokkene etter at jeg dro hjem fra han en helg. Sluket blir også fult av hår. Støvsugeren får også gjennomgå. Børsten tømmes titt og ofte. Til og med rundt tannbørsten er det noen ganger hår. Anonymkode: 50e8d...a12
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #2 Skrevet 29. september 2018 Bruk frisørkappe eller tilsvarende i glatt stoff når du børster/kammer håret, slik at håret ikke fester seg i klærne, og er enkle å samle opp fra gulvet. Anonymkode: e507b...665 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #3 Skrevet 29. september 2018 Kam/børst håret før du går i dusjen, for å fjerne løse hår før hårvasken. Anonymkode: e507b...665 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #4 Skrevet 29. september 2018 Det er vanlig å miste 100 hårstrå om dagen, og når man har langt hår, blir dette ekstra synlig. Har samme problem med hår over alt og haaater det. Jeg har imidlertid ikke hatt problemer med matlaging, det holder med hårstrikk. Kanskje du bør bruke badehette eller noe tilsvarende når du lager mat? Anonymkode: ac801...8a3 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #5 Skrevet 29. september 2018 Når du lager mat ville jeg hatt på et hårnett eller noe slikt. Ellers mister man, som brukeren over sier, hår hver dag, noe som blir mer synlig når man har langt hår. Ellers, dra hendene gjennom håret når du grer det for å fange opp hårstrå og kaste dem. Gre før hårvask, slik at du reduserer håravfallet i dusjen. Klesrulle er et must, synes jeg, og å støvsuge jevnlig. Ellers spiser jeg B-vitamin og masserer gjerne hodebunnen litt når jeg børster håret, det har redusert håravfallet en del. Anonymkode: c2020...7a8 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #6 Skrevet 30. september 2018 Samboren min spøker med at jeg aldri må gjøre noe kriminelt. Håret mitt er over alt. Veldig plagsomt! Jeg har tykt hår og tynne hårstrå, så jeg mister nok mer hår enn gjennomstnittet fordi jeg har så mange hårstrå å miste. Nå er jeg tre måneder etter svagerskap og fødsel, så det er helt ekstremt. Jeg bruker faktisk et skaut på hodet når jeg lager mat akkurat for tiden. Til vanlig holder det med hårstrikk. Anonymkode: fe34d...2df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå