Gå til innhold

Har du kontorjobb og trives? Se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som miljøterapeut og tidligere i barnehage, og studerer spesialpedagogikk. Men har egentlig funnet ut at jeg vil ha en slags kontorjobb (alt annet enn regnskap og matematiske greier er ok). Jeg er ute etter en 7-15 jobb (eller noe i den dur - ikke turnus!) og helgefri (gjerne også fri i juleferie, påske etc). Tror en kontorjobb passer meg utmerket ettersom jeg trives med å sitte ved pcen og ikke sliter meg ut. Jeg sliter meg fort ut både i miljøterapeut jobben og når jeg jobbet i barnehage, og tror jeg kan fort slite meg ut ved å jobbe i skolen også... Jeg ønsker også å tjene godt, i miljøterapeutjobben har jeg ca 215 kr i timen.

Jobber du på kontor og trives? Hva går jobben ut på? Tjener du bra?

Jeg bor i Oslo, så om dere har anbefalinger til en jobb dere kan tro passer meg - skrik ut!

Anonymkode: ca569...289

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ta deg høyere utdanning ev sekretærskole/admimistrasjon.

Mange slike jobber innen HR, administrasjon, marked, innkjøp i store virksomheter, men ofte må man ha høyere utdannelse for å bli vurdert. Kontorjobber er generelt undervurdert, det er komfortabelt mht arbeidstider, sosialt og ofte variert.

Anonymkode: 7f72b...643

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber 7:30 til 15:30 og har en typisk kontorjobb. Jobber hverdagene i påske og romjul men har fri alle røde dager. Har også mulighet til å ta ut litt avspasering, ca 2-3 dager i året.

Har bachelor i økonomi og tjener litt over 400 000. Er 30 år.

Tenker at det finnes mange slike jobber, men det er ofte mange om beinet. Bachelorgrad er gjerne et minimum. Du kan jobbe innen hr, økonomi, regnskap, arkiv eller saksbehandling for å nevne noe.

Anonymkode: 3123f...0d3

Skrevet

Slitsomt men spennende og givende å jobbe i bv. Er du strukturert kan du finne på å trives riktig godt! 

Anonymkode: 54af4...972

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slitsomt men spennende og givende å jobbe i bv. Er du strukturert kan du finne på å trives riktig godt! 

Anonymkode: 54af4...972

Hva er bv? :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bv? :)

Barneverntjenesten

Anonymkode: e2219...67f

Skrevet

Takk for alle svar! Jeg tenkte egentlig alt annet enn regnskap, økonomi og den slags. Er ikke noe flink på sånn og har ikke lyst til å jobbe med det.

Mine interesser er mac/photoshop, trening, friluftsliv og fotografi for å nevne noe. Kan man ha en kontorjobb innenfor dette?

Vil ikke bli grafisk designer eller fotograf da jeg ser på dette mer som en hobby, ønsker ikke at det skal bli et tidspress.

Skrevet

Jobber med it. 

Lønna... ca 375.- i timen.

Hvis du trpr det ikke er krevende å jobbe med endel på kontor så tro om igjen.

Anonymkode: 42ca9...d44

• Liker 3
Skrevet

Arealplanlegger jobber i kontor, da må du ha interesse for arkitektur, geografi, kart, samfunnsfag. Må ha master for å få jobb. 

Anonymkode: a3756...0f4

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber med it. 

Lønna... ca 375.- i timen.

Hvis du trpr det ikke er krevende å jobbe med endel på kontor så tro om igjen.

Anonymkode: 42ca9...d44

Har aldri sagt at det ikke er krevende å jobbe kontor. Men at jeg blir veldig sliten av å jobbe i barnehage og som miljøterapeut. Det kan ikke sammenlignes med kontorjobb.

Skrevet

Jeg kjenner på akkurat det samme som deg! Jobber som miljøterapeut i skole, og det sliter meg virkelig ut. Drømmer om en kontorjobb hver dag, men har ikke lyst å dra tilbake på skolebenken igjen heller. Har en bachelor i barnevern og jobber 100%. Trenger pengene...

Anonymkode: 5bc3e...a5b

Skrevet

Du kan søke deg jobb i NAV, om du ikke vil holde på med økonomi så søk på ei statlig stilling. Forøvrig så blir man sliten av kontor jobb, mentalt og det er som regel for mange arbeidsoppgaver i forhold til tid... 

Anonymkode: 5d482...752

• Liker 1
Skrevet

Jobber med kart og geodata i kommunen. Super jobb, veldig fleksibelt. God lønn, fri alle helligdager og kan ta ferie når det passer meg. Luksus! 

Har i tillegg kjempegreie sjefer og kollegaer😊

Har bachelor i geografi og geomatikkbakgrunn. 

Anonymkode: 29d46...06d

Skrevet

Må ikke ha noen bachelorgrad for å få jobb selvom det er mange om beinet.

Jeg har jobbet i 10 år med noe helt annet og tok et kurs på et halvt år innen sekretærjobb og fikk jobb etter 2 uker med søking. De sa jeg hadde erfaring og det var viktig for dem.

Tror det er mer kamp for de som aldri har jobbet og bare har studert.

Anonymkode: dc3dd...aca

• Liker 2
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for alle svar! Jeg tenkte egentlig alt annet enn regnskap, økonomi og den slags. Er ikke noe flink på sånn og har ikke lyst til å jobbe med det.

Mine interesser er mac/photoshop, trening, friluftsliv og fotografi for å nevne noe. Kan man ha en kontorjobb innenfor dette?

Vil ikke bli grafisk designer eller fotograf da jeg ser på dette mer som en hobby, ønsker ikke at det skal bli et tidspress.

Virker som du trenger en reality check. Du vil ha kontorjobb innenfor noe du interesserer deg for, men ikke noe som du interesserer deg så mye for at det er en hobby?

Du vil gjerne ha noe med Mac/Photoshop, men ikke grafisk design el foto..si meg hvem du tror jobber med slikt om det likeverd nettopp innen foto og grafisk design? 

Tidsfrister må alle forholde seg til. 

Det finnes bok kontorjobber i DNT og Sats Elixia, men du må jo jobbe med et område - HR, Marked/Salg, Innkjøp el adm, så får du søke deg til bransjer som appellerer. 

Du virker veldig opptatt av hva som er convenient for deg, men husk når du skal på intervju at de fleste ser etter folk som får ting gjort, ikke som først og fremst skal slappe av og kose seg. 

Anonymkode: 7f72b...643

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...