AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #1 Skrevet 29. september 2018 Hei, Jeg og samboeren min skal skaffe oss hund. Vi er ikke superaktive, men liker å gå litt turer til tider. Vi har ingen andre dyr og skal heller ikke ha andre dyr. Jeg vil helst ha en liten til mellom stor hund (shetland sheepdog, dansk svensk gårdshund str), og han vil ha litt større (golden retriever, border collie str). Vi ønsker ikke altfor mye pelsstell, og en som er lydig og samarbeidsvillig. En kosehund 🙂 Noen som har tips til rase? Og generelt andre tips til oss? Anonymkode: 4cf27...bdf
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #2 Skrevet 29. september 2018 Hvor mye tid kommer dere til å bruke daglig på tur og andre aktiviteter? Da tenker jeg på en helt gjennomsnittlig torsdag, ikke en helg innimellom. Hvor mye tid kommer dere til å bruke på annen trening, som lydighet og triks? Hvor mye tid og arbeid vil dere maksimalt bruke på pelsstell? Og hvor mye røyting er OK? Er det viktig at hunden kan gå løs? Hvor mye bjeffing er OK, og hvor mye vil dere eventuelt bruke på å trene vekk bjeffing? Anonymkode: 2a92d...1bf 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #3 Skrevet 29. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor mye tid kommer dere til å bruke daglig på tur og andre aktiviteter? Da tenker jeg på en helt gjennomsnittlig torsdag, ikke en helg innimellom. Hvor mye tid kommer dere til å bruke på annen trening, som lydighet og triks? Hvor mye tid og arbeid vil dere maksimalt bruke på pelsstell? Og hvor mye røyting er OK? Er det viktig at hunden kan gå løs? Hvor mye bjeffing er OK, og hvor mye vil dere eventuelt bruke på å trene vekk bjeffing? Anonymkode: 2a92d...1bf Vi tenker ca 2 timer tur hver dag. Kanskje litt mindre eller mer av og til, kommer helt an på dagssituasjon. Kommer til å bruke en del tid på å lære opp hunden diverse ting som, sitt, ligg, bli osv. Men ikke noe fancy greier som spill død. Pelsstell tenker vi gjerne bading en gang i uken, og evt greie pels 2-3 ganger i uken. Vil helst ha en hund som ikke røyter veldig mye, men litt røyting er jo helt ok. Ikke nødvendigvis gå løs, men at når vi evt slipper den løs så kommer den tilbake med en gang vi roper på den. Litt bjeffing er ok, men vil helst at den skal bjeffe minst mulig. Og selvfølgelig tie når vi sier den skal tie. Anonymkode: 4cf27...bdf
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #4 Skrevet 29. september 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi tenker ca 2 timer tur hver dag. Kanskje litt mindre eller mer av og til, kommer helt an på dagssituasjon. Kommer til å bruke en del tid på å lære opp hunden diverse ting som, sitt, ligg, bli osv. Men ikke noe fancy greier som spill død. Pelsstell tenker vi gjerne bading en gang i uken, og evt greie pels 2-3 ganger i uken. Vil helst ha en hund som ikke røyter veldig mye, men litt røyting er jo helt ok. Ikke nødvendigvis gå løs, men at når vi evt slipper den løs så kommer den tilbake med en gang vi roper på den. Litt bjeffing er ok, men vil helst at den skal bjeffe minst mulig. Og selvfølgelig tie når vi sier den skal tie. Anonymkode: 4cf27...bdf Dette er ikke noe dere kjøper i en bestemt rase - det ligger det trening bak. Anbefaler valpekurs! Anonymkode: d71ef...002 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå