AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #1 Skrevet 29. september 2018 På mitt studie er masteroppgaven i par. Min partner er nok på et litt høyere faglig eller i det minste amibsjonsmessig nivå enn meg. Vi har samarbeidet tidligere i studiet på en grei måte. Men nå når vi har begynt med masteroppgaven går det helt i stå. Etter en del diskusjon ble vi enige om et tema, vi hadde mange forslag men måtte bli enige. Nå blir vi ikke enige om problemstilling, vi er i ganske ulike retninger av temaet, eller forskjellige tolkninger er ganske et bedre ord. Vi var også i utgangspunktet enige om metode, men nå har min partner endret litt oppfatning der også. Ting tar så utrolig mye tid, det blir e-poster fram og tilbake i hopetall. Jeg har vanlig dagjobb mens min partner har turnus i kombinasjon med familie så det er vanskelig å snakkes på telefon. Vi bor alt for langt unna hverandre til at vi kan møtes å jobbe med oppgaven sammen. Dette sliter på motivasjonen når vi ikke blir enige og føler vi bare står og stamper. Det er ikke noe alternativ å bytte partner da det ikke er noen ledige. Det er heller ikke anledning til å skrive alene uten søknad som må begrunnes i sykdom o.l. Det står også tydelig forklart at uenigheter i paret heller ikke gir grunnlag for å skrive alene. Noen som har vært i samme situasjon og har råd? Eller noen som har skrevet oppgave i par som vil fortelle litt om hvordan dere organiserte arbeidet? Anonymkode: 77f0f...340
ajarRun Skrevet 29. september 2018 #2 Skrevet 29. september 2018 Bare svelg kamelen og gjør det på hans måte. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #3 Skrevet 29. september 2018 5 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Bare svelg kamelen og gjør det på hans måte. Hvorfor det egentlig? Hvorfor oppmuntrer du noen til å gi seg i sin sak? Det er denne partneren som brått har endret mening, da syns jeg det er LITT sent å komme med det etter at de har bestemt seg. Anonymkode: 9aa96...8bd 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #4 Skrevet 29. september 2018 Er det vanlig at man MÅ samarbeide på en masteroppgave? Skjønner frustrasjonen din (deres), TS, dere burde ikke ha vært nødt til å samarbeide. Det er vel for å spare ressurser på veiledning og sensurering. Anonymkode: a314e...429 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #5 Skrevet 29. september 2018 Hvilken metode dere bør bruke avhenger jo av problemstillingen og hvordan den best belyses. Dere bør altså bli enig om problemstilling først, og så velge metode ut fra det. Problemstillingen må ikke være skrevet i stein og kan endres litt på ordlydmessig etterhvert, men det stor bilde tbør være klart. Anonymkode: 64204...5de 3
Gjest Optimo Skrevet 29. september 2018 #6 Skrevet 29. september 2018 Hvis partneren din er flinkere faglig og har litt høyere ambisjoner enn deg, så hadde jeg hørt på han. Du vil vel gjøre det så bra som mulig?
ajarRun Skrevet 29. september 2018 #7 Skrevet 29. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det egentlig? Hvorfor oppmuntrer du noen til å gi seg i sin sak? Det er denne partneren som brått har endret mening, da syns jeg det er LITT sent å komme med det etter at de har bestemt seg. Anonymkode: 9aa96...8bd Arbeidslivet handler om å svelge kameler. Hvis man ikke kan det kan man jo bare jobbe på rema. 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #8 Skrevet 29. september 2018 Jeg hadde samme problem med min partner, jeg var nok på et høyere nivå ambisjonsmessig. Jeg måtte gjøre om på alt vedkommende gjorde fordi mye ble gjort feil eller dårlig. Det endte med at vi fikk lov å splitte oss, og alt i alt endte jeg med en A og vedkommende med en C. Anonymkode: 0b0de...754 3
Snaskesnusken Skrevet 29. september 2018 #9 Skrevet 29. september 2018 53 minutter siden, Guile skrev: Hvis partneren din er flinkere faglig og har litt høyere ambisjoner enn deg, så hadde jeg hørt på han. Du vil vel gjøre det så bra som mulig? Samarbeid handler om å gi og ta for begge parter og komme til en enighet. Snakk med veilederen deres, Ts. 2
Snaskesnusken Skrevet 29. september 2018 #10 Skrevet 29. september 2018 4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Arbeidslivet handler om å svelge kameler. Hvis man ikke kan det kan man jo bare jobbe på rema. Arbeidslivet handler om å lære å samarbeide og ta tak i konflikter på en konstruktiv måte. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #11 Skrevet 29. september 2018 1 time siden, abrasiveRefraction skrev: Arbeidslivet handler om å svelge kameler. Hvis man ikke kan det kan man jo bare jobbe på rema. Hva slags jobb er det du har da? Anonymkode: 9525c...ce8 2
Snaskesnusken Skrevet 29. september 2018 #12 Skrevet 29. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva slags jobb er det du har da? Anonymkode: 9525c...ce8 Han snakket om kameler.. ??
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #13 Skrevet 29. september 2018 På mitt studie er det pålagt at man skal skrive i par ja. Man kan søke om å få skrive alene, men det er bare medisinske grunner som gir fritak fra kravet. Takk for svarene deres. Det er ikke så lett å bare gi etter, og selv om min partner kanskje er på et litt høyere nivå så er det ikke dermed sagt at det blir et dårligere resultat om jeg gir etter på alt. Dette er et samarbeid og det blir det ikke dersom en part bestemmer alt. Dersom jeg gir etter så tror jeg også at min motivasjon kommer til å bli lavere dersom vi jobber med en problemstilling jeg ikke finner interessant og vinkler oppgaven vekk fra det jeg brenner for å ønsker å undersøke. Det som er den største utfordringen er at det tar så lang tid når man skal diskutere hver minste lille ting på eposter frem og tilbake. Kan forsøke å snakke med veileder eller emneansvarlig. Ts. Anonymkode: 77f0f...340
ajarRun Skrevet 29. september 2018 #14 Skrevet 29. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags jobb er det du har da? Anonymkode: 9525c...ce8 Jeg er trafikklærer. Jeg er ekspert på konflikthåndtering.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #15 Skrevet 29. september 2018 2 minutter siden, abrasiveRefraction said: Jeg er trafikklærer. Jeg er ekspert på konflikthåndtering. Hva slags konflikter? Anonymkode: 9389c...779 3
ajarRun Skrevet 29. september 2018 #16 Skrevet 29. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva slags konflikter? Anonymkode: 9389c...779 Alle typer. jeg er som potet, jeg kan brukes til alt.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #17 Skrevet 30. september 2018 8 hours ago, abrasiveRefraction said: Alle typer. jeg er som potet, jeg kan brukes til alt. Klarer bare ikke se for meg hva konflikter du kan havne oppi med din jobb. Anonymkode: 9389c...779 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #18 Skrevet 30. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: På mitt studie er det pålagt at man skal skrive i par ja. Man kan søke om å få skrive alene, men det er bare medisinske grunner som gir fritak fra kravet. Takk for svarene deres. Det er ikke så lett å bare gi etter, og selv om min partner kanskje er på et litt høyere nivå så er det ikke dermed sagt at det blir et dårligere resultat om jeg gir etter på alt. Dette er et samarbeid og det blir det ikke dersom en part bestemmer alt. Dersom jeg gir etter så tror jeg også at min motivasjon kommer til å bli lavere dersom vi jobber med en problemstilling jeg ikke finner interessant og vinkler oppgaven vekk fra det jeg brenner for å ønsker å undersøke. Det som er den største utfordringen er at det tar så lang tid når man skal diskutere hver minste lille ting på eposter frem og tilbake. Kan forsøke å snakke med veileder eller emneansvarlig. Ts. Anonymkode: 77f0f...340 Jeg er helt enig i at du ikke bare skal gi etter på alt - der skal jo som du sier være et samarbeid. Jeg foreslår at dere starter med å snakke på Skype eller telefon før dere snakker med veileder. Det kan være vanskelig og tidkrevende å ta slike ting på mail. Kanskje blir det lettere å enes hvis dere kan kommunisere direkte. Selv om dere har barn og jobber til ulike tider må dere bare prioritere å finne et tidspunkt som passer dere begge. Så får dere snakke med veileder hvis heller ikke det hjelper. Anonymkode: a314e...429
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #19 Skrevet 30. september 2018 15 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg er trafikklærer. Jeg er ekspert på konflikthåndtering. Hva slags "konflikter" risikerer man å møte som trafikklærer ? Anonymkode: 5a1f0...514 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #20 Skrevet 30. september 2018 Kan dere møtes på midten mellom hjemstedene deres eller blir det vanskelig med tanke på jobbene dere har? Anonymkode: 7fc7c...d32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå