AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #1 Skrevet 29. september 2018 Mannen har fått jobb i Oslo (østkanten), og vi har 3 barn. Ønsker dermed ikke å bo midt i byen, både mtp huspriser og barna generelt... Hvor er det fint å vokse opp for barn, ikke altfor langt unna? Er vel mye kø enkelte steder også.. Noen som har noen tips til områder vi kan se på? Anonymkode: e4679...df2
Puny Skrevet 29. september 2018 #2 Skrevet 29. september 2018 Hvor på østkanten er jobben, noe øst, sør øst, øst, øst? Og hva er budsjettet?
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #3 Skrevet 30. september 2018 Nå er slik at å kjøpe bolig i hovedstaden er veldig dyrt, så det er vanskelig å vurdere uten at du hinter til budsjett, størrelse, og dere ønsker hage/enebolig/osv... Det er gjerne det som styrer hvor man har mulighet til å kjøpe noe. Hvis dere skal bo i Oslo er det veldig fint i de gamle villaområdene i bydel Østensjø. Veldig gode skoler og godt naboskap pg mange barn og leke med 😊 tenker da på hellerud, Godlia, Trasopp, oppsal, ulsrud, abildsø, Høyenhall og manglerud. Veldig fint på Nordstrand også, men det er hakket dyrere.... Hvis dere synes det er for dyrt i Østensjø ville jeg titttet på Oppegård, Ski, Ås, Lørenskog, Lillestrøm eller andre steder utenfor Oslo siden Oslo sør/øst kanksje ikke akkurat er der du har lyst til å sende litt større barn på skole. Barnehage, småskole som er Ok og et hyggelig nabolag kan du sikkert finne i Oslo sør/øst, men fra ungdomsskole og opp har jeg inntrykk av at det er mye rart (uten og ha gått der selv, men kjenner mange derfra). Ellers er jo prisene blittt veldig høye rundt omkring, så kan hende det er områder som er i endring. Kjenner ikke så mye til Groruddalen og skoler, men ville tatt en titt på kommunens hjemmeside for å sjekke både trivsel og innvandrerandel på skolene i området. Kan hende det er fine områder der også 😊 Anonymkode: dbf0b...2c0 1
atropos Skrevet 30. september 2018 #4 Skrevet 30. september 2018 Østensjø bydel, oppsal, trasopp,Bøler... fint og relativt naturnært. Gode skoler. God korrespondanse til byen hvis man pendler.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #5 Skrevet 30. september 2018 Vil ikke bo i Oslo, vil gjerne ha enebolig og vi har helt normale jobber.. Han tjener 700 000 og jeg 500 000. Han har fått jobb i Alna. Tenkte en by eller tettsted utenfor Oslo Vet ikke hva som er mest hensikstsmessig eller hvor det er mye kø etc om man pendler. Anonymkode: e4679...df2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #6 Skrevet 30. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke bo i Oslo, vil gjerne ha enebolig og vi har helt normale jobber.. Han tjener 700 000 og jeg 500 000. Han har fått jobb i Alna. Tenkte en by eller tettsted utenfor Oslo Vet ikke hva som er mest hensikstsmessig eller hvor det er mye kø etc om man pendler. Anonymkode: e4679...df2 I rush-tiden er det kø på alle veier ut av Oslo... På strekningen Lørenskog - Lillestrøm - Rælingen er det mange fine steder å etablere seg, og ha kort reisevei til jobb i Alna bydel. Det går an å bo sentralt med mange fasiliteter rett utenfor døra, eller landlig og usjenert dersom man foretrekker det Anonymkode: 12fb8...cba 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #7 Skrevet 30. september 2018 23 minutter siden, AnonymBruker said: Vil ikke bo i Oslo, vil gjerne ha enebolig og vi har helt normale jobber.. Han tjener 700 000 og jeg 500 000. Han har fått jobb i Alna. Tenkte en by eller tettsted utenfor Oslo Vet ikke hva som er mest hensikstsmessig eller hvor det er mye kø etc om man pendler. Anonymkode: e4679...df2 Med de lønningene ville jeg sett i områdene rundt Østensjø. Dere har råd til enebolig der. Om ikke er nedre Romerike bra. Anonymkode: 42e2e...6de
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #8 Skrevet 30. september 2018 Enebolig i østensjø er ca 10-12 mill., i hvert fall der vi bor. Rekkehus 7-8. Utenfor Oslo er det noe billigere, men fortsatt tror jeg du må opp i 7-8 mill for en enebolig. Hvis du ikke vil ha oppussingsobjekt da, men de er ofte like dyre selv om man kanskje kan ha flaks... Anonymkode: dbf0b...2c0
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #9 Skrevet 30. september 2018 Saken er egentlig den at han har fått drømmejobben der, og ønsker å bo sentralt. Jeg vil gjerne ha et lite lokalmiljø og trygt for barna, kunne gjerne bodd på landsbygda. Så må jo finne et eller annet kompromiss, tenker jeg. Jeg er ikke avhengig av å jobbe i Oslo Anonymkode: e4679...df2
spinner Skrevet 30. september 2018 #10 Skrevet 30. september 2018 Det er fine småhusområder i hele Groruddalen fra Risløkka til bygrensa. Ta dere en søndagstur og gjør dere kjent.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #11 Skrevet 30. september 2018 Veit om noen som returnerte til Siggerud etter mange år i byen. Har ikke vært der selv annet enn da jeg kjørte meg bort på vei hjem fra Ski en gang. Kanskje verdt en kikk? Men av hensyn til mannen din ville jeg definitivt satsa på et godt kompromiss, noe innen ok reisetid fra jobb. Fryktelig leit om han må tilbringe store deler av hverdagen i bilen mens barna vokser opp på bygda og du får hele belastningen i henting/levering/ middagslaging/leksehjelping osv. Anonymkode: 53ed6...0d9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #12 Skrevet 30. september 2018 (Meg over, jeg var ikke helt ferdig). Jeg tror dere kan finne gode, trygge oppvekstmiljøer godt innenfor bygrensa. Hilsen noen som selv bevisst valgte nærhet til jobb på bekostning av noen ekstra kvadrat og større hage. Veldig deilig å ikke bruke mye av hverdagen i transport. Anonymkode: 53ed6...0d9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #13 Skrevet 30. september 2018 Hvilket budsjett har dere, og hva er viktig for dere mtp størrelse og boligstrøk (vil dere ha hage med litt privatliv, eller kan dere gjerne bo i blokk)? Det er umulig å komme med konkrete tips uten svar på disse to spørsmålene. Lønna deres sier ikke nok, dere kan jo ha 0 i EK eller skulle selge bolig til mange millioner Anonymkode: 391b9...fe1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå