AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #1 Skrevet 29. september 2018 Det er asperger tråd etter asperger tråd. Virker også som flere og flere får barn med asperger. Er det evolusjon eller? Har verden/naturen gått lei mennesker som bare skal føre krig, ødelegge naturen, gjøre mest mulig ut av seg? Anonymkode: 4a6f2...ab3 2
Djungelvrål Skrevet 29. september 2018 #2 Skrevet 29. september 2018 Her på KG er vel de fleste selvdiagnostiserte. Man skal faktisk fylle endel kriterier for å få diagnosen. 4 1
sortenke Skrevet 29. september 2018 #3 Skrevet 29. september 2018 Hva mente du med siste setningen der? Om det er sånn at flere har fått det vet vi jo ikke da dette har vært underdiagnostisert i mange år. Sånn sett topp at flere får forståelse for hva de sliter med! Det kan nok også være tilstander som blir mer tilstander enn nødvendig fordi samfunnet forandrer seg med stadig annerledes krav (sitte stille, tåle enorme belastninger) sånn at enkelte grupper (adhd, autister, høysensitive) i større grad utenfor. Dermed kommer enkelte egenskaper tydeligere fram. Asperger er forresten fjernet fra lista nå tror jeg. Det heter autismespekterforstyrrelse. Tror jeg. Hilsen snart 40 år med autisme. Levde et helvete med barndom på 80tallet. (Ta deg sammen og oppfør deg som de andre jævla drittunge!) 4
sortenke Skrevet 29. september 2018 #4 Skrevet 29. september 2018 3 minutter siden, Peonjenta skrev: Her på KG er vel de fleste selvdiagnostiserte. Man skal faktisk fylle endel kriterier for å få diagnosen. Jeg kjenner ikke forumet her så det er vel godt mulig det første du sier. Men vi som er inne i gamet både blant barn og voksne ser at andelen med diagnose øker. Så det er rett observert av TS 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #5 Skrevet 29. september 2018 Det er ting som tyder på at autisme kan være linka til autoimmunitet hos mor - og - det er økning av autoimmune tilstanstander og sykdommer over hele verden, uten at forskerne vet hvorfor. Så uten å ha sjekka tall for evt. økning i autismediagnoser, så regner jeg det som svært sannsynlig at det er helt reelt. Anonymkode: 5a6a0...f0f 4
Gjest Bøff Eløff Skrevet 29. september 2018 #6 Skrevet 29. september 2018 Det er den nye motediagnosen, tok over for ADHD. Jeg savner den tiden da folk bare var forskjellige og vi aksepterte at det var slik.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #7 Skrevet 29. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ting som tyder på at autisme kan være linka til autoimmunitet hos mor - og - det er økning av autoimmune tilstanstander og sykdommer over hele verden, uten at forskerne vet hvorfor. Så uten å ha sjekka tall for evt. økning i autismediagnoser, så regner jeg det som svært sannsynlig at det er helt reelt. Anonymkode: 5a6a0...f0f Min mor har ikke lidd av sykdommer i det hele tatt. Men har vært irritert på henne litt, (har autismelignende oppførsel og er til itredning) for jeg har lurt på hvorfor den helvetes kroppen hennes ikke klarte å bære frem et friskt barn. Dette kan jo være arvet fra pappa også... jeg kommer til å ha angst den dagen en kanskje kjæreste vil ha barn med meg...ungen kommer til å hate meg hvis hn får aspergersen. Anonymkode: 4a6f2...ab3
sortenke Skrevet 29. september 2018 #8 Skrevet 29. september 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mor har ikke lidd av sykdommer i det hele tatt. Men har vært irritert på henne litt, (har autismelignende oppførsel og er til itredning) for jeg har lurt på hvorfor den helvetes kroppen hennes ikke klarte å bære frem et friskt barn. Dette kan jo være arvet fra pappa også... jeg kommer til å ha angst den dagen en kanskje kjæreste vil ha barn med meg...ungen kommer til å hate meg hvis hn får aspergersen. Anonymkode: 4a6f2...ab3 Hvorfor det??? Både jeg og to døtre har dette dom kaltes asperger, men vi hater hverken oss selv eller hverandre eller mødre eller kropper for det! 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #9 Skrevet 29. september 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er asperger tråd etter asperger tråd . Da hjelper det jo å starte en ny. Anonymkode: eb465...558 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #10 Skrevet 29. september 2018 35 minutter siden, sortenke said: Hvorfor det??? Fordi aspergeren gjør mye veldig vanskelig og ødelegger mye. Anonymkode: eb465...558
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #11 Skrevet 29. september 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mor har ikke lidd av sykdommer i det hele tatt. Men har vært irritert på henne litt, (har autismelignende oppførsel og er til itredning) for jeg har lurt på hvorfor den helvetes kroppen hennes ikke klarte å bære frem et friskt barn. Dette kan jo være arvet fra pappa også... jeg kommer til å ha angst den dagen en kanskje kjæreste vil ha barn med meg...ungen kommer til å hate meg hvis hn får aspergersen. Anonymkode: 4a6f2...ab3 At det ser ut til å være en sammenheng betyr ikke at det er et en-til-en forhold Det er nok helt sikkert flere forhold som spiller inn. Men akkurat den sammenhengen var relevant som mulig forklaring på hvorfor det ser ut til å være økning og flere som blir født med det. Leit du har vonde følelser om foreldrene dine, og hvorfor akkurat du ble rammet ❤️ har annen sykdom, og måtte gjennom en sånn sorgprosess selv, hvorfor akkurat meg? Men prøv å ikke ta det ut på din mor og far, det hjelper ingenting å bære på bitterhet, og de har vel ikke akkurat med vilje gitt deg det? Anonymkode: 5a6a0...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #12 Skrevet 29. september 2018 56 minutter siden, Bøff Eløff skrev: Det er den nye motediagnosen, tok over for ADHD. Jeg savner den tiden da folk bare var forskjellige og vi aksepterte at det var slik. Du kan så si. Men så er det det da, at vi har lagt opp hele samfunnet vårt sånn nå, at for å få hjelpen, støtten og tiltakene som trengs for å få et så ok liv som mulig - så krever vi at det skal være en diagnose på plass først. Så ingen skal klare å få mer enn de har rett på osv, av skattepengene "mine!". Virkeligheten og samfunnslivet vårt er blitt tøffere, vi mistror hverandre og tror det verste om andre, især de som trenger hjelp. Så det er blitt sånn, at en diagnose er nøkkelen og helt nødvendig. Og attpåtil, så har de fleste jobber som endel mennesker med lettere psykisk funksjonsnedsettelse før klarte å livnære seg på, for det meste blitt helt bort. Så det er flere som faller utenfor samfunnet enn før, og det er ingen som får hjelp på NAV om en tropper opp og bare er litt annerledes enn andre, uten papirer å vise for seg. Anonymkode: 5a6a0...f0f 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #13 Skrevet 29. september 2018 Ja og adhd i tillegg hvis du ikke kan sitte i ro Anonymkode: 95160...412
sortenke Skrevet 29. september 2018 #14 Skrevet 29. september 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi aspergeren gjør mye veldig vanskelig og ødelegger mye. Anonymkode: eb465...558 Er det ikke samfunnet som gjør de5 vanskelig? Klarer du ikke å heller se det sånn at du har egenskaper og muligheter ingen andre har? ❤ 1
sortenke Skrevet 29. september 2018 #15 Skrevet 29. september 2018 Jeg tror folk er skapt forskjellige fra tidenes morgen for å kunne utrette forskjellige ting. Brukes til forskjellige roller i det som skulle være flokken vår. Vi levde jo annerledes før. At de med ADHD har en utholdenhet vi andre ikke har, kunne ta seg av langvarige oppgaver andre ikke orket, de som er mer sensitive/autister oppdager detaljer mye før andre, de kan ha vært varslere. Noen sover ikke om nettene heller og kunne brukes som nattevakter. Dette var nyttig i forfedrene våres hierarki. Nå er ikke verdens sånn lenger og disse egenskapene blir mer belastende dessverre! Jeg tror vi alle er skapt sånn for en grunn. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #16 Skrevet 29. september 2018 53 minutter siden, AnonymBruker said: Og attpåtil, så har de fleste jobber som endel mennesker med lettere psykisk funksjonsnedsettelse før klarte å livnære seg på, for det meste blitt helt bort. Så det er flere som faller utenfor samfunnet enn før, og det er ingen som får hjelp på NAV om en tropper opp og bare er litt annerledes enn andre, uten papirer å vise for seg. Anonymkode: 5a6a0...f0f Nettopp. Uten papirer på diagnose er du fucked på nav. Anonymkode: eb465...558
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #17 Skrevet 29. september 2018 50 minutter siden, sortenke skrev: Er det ikke samfunnet som gjør de5 vanskelig? Klarer du ikke å heller se det sånn at du har egenskaper og muligheter ingen andre har? ❤ Ikke personen du siterer over . men jo, jeg har klart det. Det er bare det, at hvis noen på noen måte får med seg at du ser at du har egenskaper ingen andre har, gjelder janteloven. Jeg skrev et innlegg på kg for et par år siden om hva jeg følte kunne være positivt ved meg selv som det virket som mange andre manglet. "Dette er naivt å tro" "ja, det er vanlig å tro at man er et unntak helt til det rammer en selv" "du vil nok finne ut med alderen at du ikke er så spesiell som du tror" "men det gjør deg ikke mer spesiell for det om" "du er nok vanligere enn du tror" "det er vanlig å tro bedre om seg selv enn man egentlig har grunn til" "dette var ikke så spesielt?" "Det er forsvarsmekanisme, men det som er annerledes er i realiteten mindre interessant for flesteparten" "kjedelig men sant". Altså, nå husker jeg ikke bokstavrett hva som stod, men det var slik. Jeg leser og gjennomskuer så innmari mellom linjene, at det sitter dypt inni folk, at man skal ikke snu noe om til positivt for egen del. "Tro gjerne at du er bra, så lenge du ikke er bedre enn meg". Er faktisk hva jeg leser mellom linjene her. Anonymkode: 4a6f2...ab3
sortenke Skrevet 29. september 2018 #18 Skrevet 29. september 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke personen du siterer over . men jo, jeg har klart det. Det er bare det, at hvis noen på noen måte får med seg at du ser at du har egenskaper ingen andre har, gjelder janteloven. Jeg skrev et innlegg på kg for et par år siden om hva jeg følte kunne være positivt ved meg selv som det virket som mange andre manglet. "Dette er naivt å tro" "ja, det er vanlig å tro at man er et unntak helt til det rammer en selv" "du vil nok finne ut med alderen at du ikke er så spesiell som du tror" "men det gjør deg ikke mer spesiell for det om" "du er nok vanligere enn du tror" "det er vanlig å tro bedre om seg selv enn man egentlig har grunn til" "dette var ikke så spesielt?" "Det er forsvarsmekanisme, men det som er annerledes er i realiteten mindre interessant for flesteparten" "kjedelig men sant". Altså, nå husker jeg ikke bokstavrett hva som stod, men det var slik. Jeg leser og gjennomskuer så innmari mellom linjene, at det sitter dypt inni folk, at man skal ikke snu noe om til positivt for egen del. "Tro gjerne at du er bra, så lenge du ikke er bedre enn meg". Er faktisk hva jeg leser mellom linjene her. Anonymkode: 4a6f2...ab3 Ja den kjenner jeg igjen 🙄🤪 Men da kan en jo heller dra det dit at 'ok da er jeg jo som alle andre lell da! Så bra!! 😁😁'
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #19 Skrevet 29. september 2018 1 minutt siden, sortenke skrev: Ja den kjenner jeg igjen 🙄🤪 Men da kan en jo heller dra det dit at 'ok da er jeg jo som alle andre lell da! Så bra!! 😁😁' Men da kommenterer noen at "hun er så spesiell hun " "du er litt spesiell" " du er liksom ikke helt som andre" . JA, det er folk som har kommentert dette. Men det er i negativ sammenheng. det er helt merkelig hvor velkommen jeg er til "de normale" hvis det er noe negativt ved det normale. For eksempel, de aller fleste jeg kjenner er enten overvektige eller normalvektig. Ikke at det er negativt, men mange sier nå ved kakebordet "kan dessverre ikke forsyne meg, har begynt på lavkarbo/diett/må slanke meg igjen". Jeg var faktisk den eneste igjen i min klasse som fremdeles var tynn. "Det kommer nok hos deg også" fikk noen ut av seg. For folk har spurt om jeg nesten ikke spiser. Men nei, jeg har faktisk høy forbrenning og det er jeg glad for. Noe må kanskje jeg få være heldig med også...men vipps! Der ble jeg velkommen til de normale. "Det kan skje deg også" liksom! Anonymkode: 4a6f2...ab3
sortenke Skrevet 29. september 2018 #20 Skrevet 29. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da kommenterer noen at "hun er så spesiell hun " "du er litt spesiell" " du er liksom ikke helt som andre" . JA, det er folk som har kommentert dette. Men det er i negativ sammenheng. det er helt merkelig hvor velkommen jeg er til "de normale" hvis det er noe negativt ved det normale. For eksempel, de aller fleste jeg kjenner er enten overvektige eller normalvektig. Ikke at det er negativt, men mange sier nå ved kakebordet "kan dessverre ikke forsyne meg, har begynt på lavkarbo/diett/må slanke meg igjen". Jeg var faktisk den eneste igjen i min klasse som fremdeles var tynn. "Det kommer nok hos deg også" fikk noen ut av seg. For folk har spurt om jeg nesten ikke spiser. Men nei, jeg har faktisk høy forbrenning og det er jeg glad for. Noe må kanskje jeg få være heldig med også...men vipps! Der ble jeg velkommen til de normale. "Det kan skje deg også" liksom! Anonymkode: 4a6f2...ab3 😂 jeg må le litt. Beklager! Men det er så teit åssen folk skal mene noe om alle. 🙄 Jeg kjenner igjen alt du skriver. Jeg og er rar (autisme) og var den eneste som var tjukk. Den eneste som ikke kunne ta det kakestykket. Eller hbis jeg tok det så fortalte en at jeg ikke hadde godt av det 🙄 Damned if you do and damned if you dont 🙄 Kan ikke folk begynne å konse litt mer på seg sjøl???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå