AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #1 Skrevet 29. september 2018 Hei, jeg lurte på om det blir for mye for en 15-uker gammel valp å ta toget i 8 timer (fra Oslo - Bergen). Det er en dansk-svensk gårdshund tispe. Jeg bor i Oslo og vurderer å besøke familie i Bergen, for å komme meg dit må jeg ta tog. Og med det lurer jeg på om det blir for mye med 8 timer tog for en liten valp. Hvis denne togturen blir noe av, skal jeg selvfølgelig gå av på "røyepause"-stoppene, slik at hun får tisset. Hun er veldig flink til å vente med å gå på do til hun har kommet ut, men om hun må skikkelig tisse hender det at noen uhell skjer inne. Noen med erfaringer om valp på tog? Og i såfall hvordan gikk det? Er det sånn at det er lurt å utsette henne for slike ting tidlig, slik at hun ikke vil være redd for dette senere? Tusen takk for alle svar. Anonymkode: 6e09b...634
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #2 Skrevet 29. september 2018 Jeg synes det høres langt ut for en så liten valp. Det er lurt å trene på togturer, men man begynner helst med kortere strekninger. Anonymkode: a6af4...0f0 2
Diamant20 Skrevet 29. september 2018 #3 Skrevet 29. september 2018 Hvor langt vil det være mellom hver pause? Og er det mulig å dele opp litt og heller ta buss litt hvis det gjør at det blir flere pauser?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #4 Skrevet 29. september 2018 Takk for svar! Tenker jeg kanskje må øve litt med å ha med valpen på t-banen for å venne henne til det. Og jeg er ikke sikker på når de pausene er, har bare hørt om at det er sånne pauser. Hadde planlagt å snakke med konduktøren på forhånd for å høre om hvilke stopp og hvor lenge og sånt. Anonymkode: 6e09b...634
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #5 Skrevet 29. september 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Tenker jeg kanskje må øve litt med å ha med valpen på t-banen for å venne henne til det. Og jeg er ikke sikker på når de pausene er, har bare hørt om at det er sånne pauser. Hadde planlagt å snakke med konduktøren på forhånd for å høre om hvilke stopp og hvor lenge og sånt. Anonymkode: 6e09b...634 Om det blir pauser avhenger mye av hvor god tid de har. Blir toget litt forsinket så vil de ofre disse «pausene» uansett. Så man bør være sikker på at dyret faktisk klarer hele turen, i tilfelle forsinkelser osv. Å nsb er jo viden kjent for forsinkelser. Anonymkode: 5eab7...ab6 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #6 Skrevet 29. september 2018 Er ikke den så liten at den kan fly inne kabin (under åtte kilo? Lang togtur for liten valp Anonymkode: 0be49...dcb
Gjest Krampus Skrevet 29. september 2018 #7 Skrevet 29. september 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ikke den så liten at den kan fly inne kabin (under åtte kilo? Lang togtur for liten valp Anonymkode: 0be49...dcb Ville ikke tatt en liten valp på fly, heller en lang togtur der den kan få strukket på bena og kroppen, det er sjanse for tissepauser, og det faktisk går an å forlate toget om den skulle få helt panikk. Det gjør fysisk vondt å fly, de får ikke lov til å strekke på seg, det er 100% garantert null tissepauser, og om den skulle få panikk og begynne å skrike, så er det ingen verdens ting du kan gjøre. Jeg tok toget fra Oslo til Mosjøen X2 med min da han var bitteliten. De sover fortsatt mye når de er så små, så han sov mesteparten av turen, det er noen gode stopp på enkelte stasjoner der vi kunne gå av, og det gikk helt fint. Endret 29. september 2018 av Krampus
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #8 Skrevet 29. september 2018 1 time siden, Merricat skrev: Ville ikke tatt en liten valp på fly, heller en lang togtur der den kan få strukket på bena og kroppen, det er sjanse for tissepauser, og det faktisk går an å forlate toget om den skulle få helt panikk. Det gjør fysisk vondt å fly, de får ikke lov til å strekke på seg, det er 100% garantert null tissepauser, og om den skulle få panikk og begynne å skrike, så er det ingen verdens ting du kan gjøre. Jeg tok toget fra Oslo til Mosjøen X2 med min da han var bitteliten. De sover fortsatt mye når de er så små, så han sov mesteparten av turen, det er noen gode stopp på enkelte stasjoner der vi kunne gå av, og det gikk helt fint. Da er det en mulighet for meg og valpen på toget da kanskje. Får se hvordan hun reagerer på t-banen og litt kortere strekninger. Anonymkode: 6e09b...634
LittDiva Skrevet 29. september 2018 #9 Skrevet 29. september 2018 Jeg gjorde det d jeg hadde valp. Hadde med en kladd i tilfelle hun skulle tisse en skvett. Men sov mesteparten av turen og vi gikk ut når det var mulighet til stopp.
britz Skrevet 30. september 2018 #10 Skrevet 30. september 2018 Jeg har kjørt Oslo - Bergen med 12 uker gammel valp. Han sov hele veien med unntak av to-tre tissepauser. Hvis toget stopper lenge nok til at valpen rekker å tisse litt , så er det god mulighet for at det skal gå helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå