Gå til innhold

Sjekking på byn - kongruens og intensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har i åresvis no prøvd å forstå damer litt bedre, og få en bedre kontakt med dem. Jeg går ut på byn, og stivner helt!   Ingenting skjer av seg selv der - jeg må ta initiativ og snakke med dem. Som regel blir jeg bare stående alene, eller med kompiser uten å hilse på damer.

Forleden var jeg ute med en kamerat som "tvingte" meg å gå bort til noen jenter. Så jeg gikk bort og hilste. Jeg var interessert i hu ene,men snakker selvsagt med begge. Som vanlig så sliter jeg med å bryte isen. Jeg viser ikke intensjon(at jeg liker hu ene jenta). De vet definitivt hvorfor jeg er der, men jeg snakker liksom bare småprat, og når det blir stille ser begge på meg og venter at jeg skal komme på noe- ekstremt mye sosialt press. 

Kompisen min er en "natural".Han får med seg damer hver gang han går ut- Han eier ikke frykt når det kommer til å snakke med jenter, og han viser intensjonen sin veldig kjapt når han tar kontakt. Han sa til meg at han finner ut om hun er singel iløpet av første 30 sekundene. Jeg kan stå 30 minutter med noen uten å finne ut det. 

Jeg ser at det han gjør riktig er at han er så klar i sin intensjon; lyst å bli kjent med henne fordi hun er sexy og han er interessert. Og det blir veldig kongruent hva han sier i forhold til hva han tenker.

Hva synes dere jenter om det?  liker dere noen som viser alle kortene og er dønn ærlig, eller foretrekker dere litt "spill" og litt mystikk etc.  

Endret av Stiigen
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at en kontakt skal kunne oppstå i den settingen der, må det nesten skje litt spontant og naturlig. Damer er nok like forskjellige som menn er, så umulig å si når man ikke vet hva slags steder og hvilken aldersgruppe du befinner deg i.

Den gang (for lenge siden...) jeg gikk ut på byen med venninner, gikk vi faktisk ut for å ha det moro sammen. Aldri for å sjekke. Da føltes det litt invaderende om et stykk mannfolk kom slentrende bort, mens vi sto opptatt i en morsom samtale eller hva som helst, kun med formålet å prøve å få til noe. De mennene vi fikk kontakt med var vel heller to eller flere som vi hadde det moro med resten av kvelden (mye humor). Så utviklet ting seg kanskje utover det om det falt seg naturlig eller ikke.

Siden du synes det er vanskelig og stivner til, ville jeg anbefalt deg å sjekke i flokk (sammen med kompisen din som du mener får det til helt naturlig). To venninner synes det er litt unaturlig at èn mann kommer bort. Føles litt mer ok at det er to.

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker en som er åpen og ærlig så slipper begge å kaste bort tid om man ikke er interessert. Han på å spille høflig og holde liv i en unaturlig tørrprat samtale som uansett ikke leder noe sted, og jeg på å spille høflig og jatte ukomfortabelt med fordi jeg ikke kan buse ut i et tilfeldig tema han iherdig prøver å få meg til å henge meg mer på i samtalen med, å si fra ut fra det blå at jeg ikke er interessert , når han ikke er mer direkte selv.

Anonymkode: 3a919...a20

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen vitenskap å sjekke opp kvinner og å vise intensjonen sin at han synes hun var vakker og ville prate med henne er modig gjort, dette er noe kvinner setter pris på. Dette viser selvtillit og at man ikke legger så mye i det før man blir kjent, en take it or leave it holdning. Men man bør ikke gå ut kun for å sjekke opp som en overkåt hyene men heller plukke opp små signaler som smil eller øyekontakt fra kvinner som kan være interessert. 

Anonymkode: 3aedd...18a

Skrevet

Jeg brukte ikke mye tid på damer på byen hvis jeg var på sjekkern. Gikk bare bort å presenterte meg å forklarte at jeg syntes hun var en flott dame å om hun ville ha mitt telefonnummer i tilfelle hun ønsket å gå ut på cafe e.l. De som allerede var opptatte sa bare at de var desverre i et forhold å jeg bare trakk meg tilbake men replikk i retur som ja der var jeg for sen e.l.

Ofte var de ledige å veldig ofte ville de faktisk ha mitt nr. å tittet litt ned i bakken å rødmet smått. De fleste som fikk mitt nr. ville faktisk gå ut på date enten i byen på cafe eller i skog å mark. 

Jeg har sikkert datet 30 stykker oppigjennom å kun ei har møtt opp på date i miniskjørt å uten truse med sjekkereplikk nr. 1 skal vi hjem til deg eller meg? Vi reiste hver til vårt.

Resten av disse ble det med det ene møtet, mens 2 stykker ville faktisk møte meg flere ganger for om mulig bli bedre kjent. Hun ene der ble jeg sammen med faktisk. Så ja det virker, men du må bare låse redselen inn i skapet hjemme å være tøff nok å tåle å bli avvist. Svært få biter å om noen gjør det er det mere relatert til sengekos som for min del kommer litt ut i datefasen. 

Er du usikker på bekledning så kjenner du sikkert noen som kan hjelpe deg med akkurat det. Damer liker velkledde menn. 

Hvis du har en trent kropp er en skjorte et triks, men du trenger ikke slips. Det funket selv om jeg har en del muskler. Med T-skjorte så blir det mye for mange å fikk masse negative tilbakemeldinger, men en skjorte med knepping å lange ermer er knall. Ikke ett pipp om muskler der. 

Skrevet

I noen tilfeller har jenter respondert meget positivt når jeg har vært litt mer direkte, førende og dominant (endte en gang opp på et toalett med ei uten at vi hadde utvekslet ett ord).

I andre tilfeller er det spenningen ved flørten som tar oss videre. Hvor man prater i lag, ler og sjekker om man er verdt tiden til hverandre.

Personlig foretrekker jeg den siste varianten, da det er ingenting som å oppleve dansen man har med ei som virkelig kan flørte. Hjernen er vår største erogene sone.

Skrevet (endret)

Jeg har bare ett tips. Ikke bruk fremmedord som "kongruent" når du skal prøve å sjekke opp damer. Når jeg tenker nærmere over det, ikke bruk det ordet i en sosial setting der du vil fremstå som en kul fyr. Aldri. Noen. Sinne. Det er et teit fremmedord som lett kan byttes ut med et helt ordinært ord. Det er typisk ord man slår opp i fremmedordboka for så å prøve å sette inn i en sammenheng bare for å virke smart. Brukes ellers bare av forskere, sosialantropologer og saksbehandlere i SSB. Ser du at de drar mye damer på byen? Nei. 

Asmodeus, ut.

Endret av Asmodeus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...