Gå til innhold

Taco i barnebursdag-erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ble gjort klart på forhånd? Hva ble maten servert i? Hvor mye mengde beregnes til hvert barn? 

Anonymkode: 63f26...596

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være en ide å nevne barnas alder? Et større barn spiser mer enn et mindre barn.

• Liker 4
Skrevet

Ser for meg at det kan bli veldig mye søl..Men det blir det vel uansett i barnebursdag. 10 åringen her spiser 3 tacoskjell, litt mindre hvis det er lefse. Ofte har de jo ikke tid til å spise så lenge når det er bursdag heller..

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Gråtass skrev:

Vil være 11 6-åringer😀

Min sønn på 6 år spiser maks 1/4 av en pakke kjøttdeig, så jeg tror det er ganske safe å kjøre på 3 pakker kjøttdeig. Noen spiser mer og noen spiser mindre.

Mitt forslag:
- 3 pakker kjøttdeig
- 2 agurker
- 2 bokser med mais
- 1 isbergssalat
- 3 pakker med 8x medium tortillalefser eller tacoskjell (eller hva enn dere har tenkt å servere)
- 1 hel ost (revet)
- 1 beger rømme
- 1 salsa (ikke mange barn som liker det)
- Cherrytomater eller vanlig tomater

Vær også forberedt på at det kan bli en del til overs. Så det er lurt at dere foreldre er selv klare til å spise disse etterpå. Kan også være lurt å kjøpe litt ekstra tilfelle noe går tomt (men ikke stek/kutt disse enda). Vær også forberedt på masse søl. Det er jo snakk om 11 stk 6-åringer og kanskje ikke alle er like flinke til å spise.

Men fortell gjerne hvordan det gikk i ettertid! :) 

Skrevet

@matrobot sitt tips var perfekt :) Men lurer på om jeg muligens hadde tatt to rømme? Det gikk én hel boks da jeg spiste taco med søstern i går, vi var seks personer. Men nå har søstern en samboer som virkelig vet hvordan han skal ta fatt på rømma da, for å ha det avklart :fnise:

Skrevet

kutt grønnsakene og ha ting klart i skåler . Kjøp inn slik at du er sikker på at du har nok . Er jo ikke noe som går på dato og salat kan du bruke påfølgende dager. 

Kjøttdeigen kan du feks lage pizza av om det blir for mye stekt opp. 

Skrevet

Gutten min på 7 elsker taco, men ikke kjøttdeig. Han spiser lefse med masse grønnsaker (salat, agurk, mais og løk), revet ost, salsa, rømme og guacamole. Jeg ville nok hatt litt mer grønnsaker og definitivt mer rømme!

Anonymkode: 73913...22f

• Liker 1
Skrevet

6-åringene her vil ha kjøttdeigen uten tacokrydder, synes det blir for sterkt. 

Anonymkode: 16603...4f1

Skrevet

Jeg har en 7-åring og serverte taco til vennegruppe, 4 barn. Makan til grising... jeg hadde aldri gjort det igjen 🙈😬

Ellers bruker vi kyllingkjøttdeig og bare en halv krydderpose pr. 400 gram kjøttdeig. Kyllingkjøttdeigen er mildere på smak og var det noe som ble spist mye av så var det den. Alle sa at kjøttet de fikk her var mye bedre enn hjemme 🤗😊 De fikk også kjøtt på tallerken uten skjell/lefse.

Anonymkode: 8a706...6cb

Skrevet
3 timer siden, NancyDrew skrev:

@matrobot sitt tips var perfekt :) Men lurer på om jeg muligens hadde tatt to rømme? Det gikk én hel boks da jeg spiste taco med søstern i går, vi var seks personer. Men nå har søstern en samboer som virkelig vet hvordan han skal ta fatt på rømma da, for å ha det avklart :fnise:

1 boks rømme til 6 personer er uhørt! Jeg hadde rett og slett blitt fornærmet dersom jeg ble invitert på taco sammen med 5 andre og det bare var en boks rømme! :P 

Men mange barn liker kanskje ikke rømme?

Anonymkode: 5a2e7...b3e

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

1 boks rømme til 6 personer er uhørt! Jeg hadde rett og slett blitt fornærmet dersom jeg ble invitert på taco sammen med 5 andre og det bare var en boks rømme! :P 

Men mange barn liker kanskje ikke rømme?

Anonymkode: 5a2e7...b3e

Men for faen kjøp inn nok mat . Om man har et par bokser rømme eller taco lefser igjen spiller vel ingen rolle . Tomt derimot er kleint . 

Anonymkode: 17a75...559

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...