AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #1 Skrevet 29. september 2018 Fra neste år så tenker jeg å ta med barnet mitt og flytte til en naboby av Oslo. Jeg skal gå på skole i Oslo noen dager i uken og lurer på om jeg skal ha barnet i bhg i Oslo eller i byen jeg skal bo i. Noen som har erfaringer med en lignende problemstilling? Hvis ja, hvordan gikk det? Pleier det å gå seg til med tog/buss ut av Oslo eller er det ofte forsinkelser? Anonymkode: 4b310...17e
Chablis Skrevet 29. september 2018 #2 Skrevet 29. september 2018 Ha barnet i bhg i nærheten av din skole, så slipper du å stresse hjem for å hente før bhg stenger eller bli sittende i kø og måtte ringe bhg fordi du ikke rekker det i tide.. Mye som kan skje på reiseveien. 2
Chablis Skrevet 29. september 2018 #3 Skrevet 29. september 2018 Og ja det er ofte forsinkelser/innstilling av ruter og stapp fulle tog/busser
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #4 Skrevet 29. september 2018 Hvis du ikke bor i Oslo så har du vel ikke rett på barnehageplass der heller. Personlig ville jeg heller hatt barnet i en barnehage nært bosted og knytte kontakter i miljøet, så har barnet tilknytning og kjennskap til du er ferdig med å studere. Anonymkode: aec1d...9ab
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #6 Skrevet 29. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke bor i Oslo så har du vel ikke rett på barnehageplass der heller. Personlig ville jeg heller hatt barnet i en barnehage nært bosted og knytte kontakter i miljøet, så har barnet tilknytning og kjennskap til du er ferdig med å studere. Anonymkode: aec1d...9ab Men hva om barnet allerede har bhgplass i Oslo før vi flytter? ts Anonymkode: 4b310...17e
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #7 Skrevet 29. september 2018 58 minutter siden, NancyDrew skrev: Hvor lang er reiseveien? Planen er at reiseveien blir maks 40 min. ts Anonymkode: 4b310...17e
NancyDrew Skrevet 29. september 2018 #8 Skrevet 29. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Planen er at reiseveien blir maks 40 min. ts Anonymkode: 4b310...17e Finnes det en bhg som er nærme der hvor dere skal flytte? Tenker som noen andre her at det hadde vært fint å gå i bhg i nærområdet, sånn barnet vokser opp med de som bor rundt dere og kan leke sammen på fritiden
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #9 Skrevet 29. september 2018 28 minutter siden, NancyDrew skrev: Finnes det en bhg som er nærme der hvor dere skal flytte? Tenker som noen andre her at det hadde vært fint å gå i bhg i nærområdet, sånn barnet vokser opp med de som bor rundt dere og kan leke sammen på fritiden Det skal være flere bhg i nærheten. Det eneste jeg er redd for er forsinkelser med tog/buss som kan gjøre at jeg ikke rekker å hente barnet mitt til riktig tid. ts Anonymkode: 4b310...17e
NancyDrew Skrevet 29. september 2018 #10 Skrevet 29. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det skal være flere bhg i nærheten. Det eneste jeg er redd for er forsinkelser med tog/buss som kan gjøre at jeg ikke rekker å hente barnet mitt til riktig tid. ts Anonymkode: 4b310...17e Skjønner den. Hvor lang tid har du på deg etter jobb til å nå til barnehagen?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #11 Skrevet 29. september 2018 Studentbarnehage? Anonymkode: a505f...494
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå