AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #1 Skrevet 29. september 2018 Hvorfor er folk slik? Noe ser jeg selvfølgelig på kvinneguiden, mens andre ting har jeg overhørt. men det virker som at folk alltid skal motbevise slik ting ER. For eksempel, kroppsidealet er å være tynn. Fremdeles skal sliter mange med selvtilliten fordi de føler seg for store, enda de er normalvektige. Men det skal likevel bevises at former er det fineste. Folk tar skjønnehtsopersjoner, fordi de er misfornøyd. Likevel skal omgangskretsen overbevise om at naturlig er best. når noe har vært bevist lenge nok, skal alltid noen bevise det motsatte. Er jeg ikke særlig betatt av en mann som åpenbart er betatt av meg, så skal de overbevise om hvor bra han er og at jeg burde ta han. er jeg betatt av noen og han kanskje i meg, skal det bevises at han ikke er den rette. I tråder hvor kvinner spør hva en mann er ute etter, så svarer menn at de vil ha kjemi, personlighet og omsorg. Ure kvinner skal da bevise at menn bare vil ha pene tynne damer med botox. La oss si at jeg pen dame klager på kjærlighetslivet, da skal det bevises at utseendet er ikke alt. Og at menn alltid vil foretrekke de naturlige til slutt. Da igjen kommer de bitre menneksene og skriver at "nei, menn vil ha unge sminka kvinner". Alkohol er helseskadelig. Noen skal likevel bevise at folk som drikker alkohol enten er mer intelligente eller bla bla... Attraktive mennesker er mer ettertrakten. Da skal det bevises at disse er det ikke lønnsomt å ha som partnere. Lista kan fortsette.. Anonymkode: c8e92...07c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #2 Skrevet 29. september 2018 Autokorrekt!!!! 😡 Anonymkode: c8e92...07c
Gjest andysowhat Skrevet 29. september 2018 #3 Skrevet 29. september 2018 (endret) Tja... motbevise noe er jo det samme som å teste om noe er sant. Sier jeg at jeg er en kjekk person, skal jeg fort tro at jeg får kommentaren: «Ja, hvordan kan du være sikker på det?» jeg syns det er viktig og jeg skjønner at dette er noe som er lett å gå lei av. Jeg har absolutt de rotne dagene selv hvor alt bare går feil, og det som topper det hele er når jeg kommer hjem også forteller kona meg at det jeg sa om naboen sin hund er feil. Så er vi jo igang. Men jeg liker det selv om det plager vettet av meg av og til. Fordi det er viktig at vi ser ut for hverandre og passer på at vi ikke blir løgnaktige vesner som bare tror/elsker sin egen tenkning. Det er viktig at vi sjekker hverandre for hvilke dumme tanker en har i dag, og filtrer ut de idiotiske tankene som har kommet i overflaten av hode ditt og prøver å bli kvitt de. Liksom det er en grunn for at vi gjør det, og den er kanskje ikke så åpenbart hvorfor vi gjør det alltid. Men jeg vil anbefale at du ikke prøver å river ned denne strukturen om å sjekke hverandre. Du kan kanskje ta den fra hverandre og analysere hva den gjør. Men jeg tror det er dumt om du skulle rive denne kritiske gjensidige tankegangen til hverandre. Når det er sagt, så skal jeg være enig at det er slitsomt å bli en bedre person enn den man var i går. Men det å mislike og irritere seg over de systemene vi har for å bli mer reflekterte og gjennomtenkte skapninger tror jeg du skal være forsiktig med. (Som handlingen å «motbevise» vi gjøre over tid.) Det er ment som en advarsel. Fordi om du slutter å forbedre deg, eller vedlikeholder den personen du er i dag. Da lurer jeg på hvilket monster man kan bli om man er imot slike systemer av utvikling. Pent blir det ikke ihvertfall ikke. ha en fin dag videre! Endret 29. september 2018 av andysowhat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå