Ottine Skrevet 18. mars 2005 #1 Del Skrevet 18. mars 2005 Det var jo flere av oss som "tok litt av" når det gjaldt julen... :oops: Hvordan er det med pyntinga til påske? Liker å pynte litt da, også jeg... Jeg har hatt bursdag en del ganger i påsken, og i den forbindelse har jeg fått mange fine påskeduker - så de må på plass. Så har jeg noen kyllinger og egg som må frem. Dessuten synes jeg det er kjempekoselig å kjøpe vårblomster som påskeliljer, gule tulipaner og gul krysanthemum. Og levende, gule og oransje lys! Eh, det ble jo litt... :oops: Men jeg "dynger" ikke ned huset med pynt,da - må bare ha litt stemning! :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 18. mars 2005 #2 Del Skrevet 18. mars 2005 Pynter med det barna har laget på skolen, men det er det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 18. mars 2005 #3 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg pynter med guleduker, noen få kyllinger, gulelys, tulipaner og påskeliljer. Synes det er koselig å lage litt stemning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aurélie Skrevet 18. mars 2005 #4 Del Skrevet 18. mars 2005 Vi pynter med gule lys, duker og lekre malte påske-egg som er kjøpt, ikke hjemmelagde.. Tulipaner i alle mulige farger er også et fast innslag i disse tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. mars 2005 #5 Del Skrevet 18. mars 2005 Er som regel bortreist i påsken så pynter minimalt. Skal forresten ha gjester i kveld så kanskje jeg finner frem påskeservietter og en kylling elle to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 18. mars 2005 #6 Del Skrevet 18. mars 2005 I år blir det skikkelig påskepynt for første gang Poden laget lys og kyllinger i barnehagen, så de får hedersplasser, og så må jeg vel ha litt duker og sånt rundt omkring. Har aldri følt særlig behov for påskepynt tidligere, men det er jo gøy å pynte litt når man har barn, det er jo mer spennende for dem med påskefeiring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Porselen Skrevet 18. mars 2005 #7 Del Skrevet 18. mars 2005 Nei, jeg pynter ikke noe særlig til påske. Kan komme av at jeg aldri har vært vant til det. Men jeg bruker påskeservietter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morea Skrevet 18. mars 2005 #8 Del Skrevet 18. mars 2005 Har bare et påskeegg med godis i. Kommer til å overdose når jeg skal hjem til foreldrene mine uansett. (Mamma har en greie der hvor styggere kyllingene er desto morsomere er de... :o , " ho ho se på han skeive nesten ribbete stakkaren der! Men han har jo mer sjarm enn de andre der!" :o :o ) Skal i det lengste prøve å unngå at jeg blir påtvunget en kasse med kyllinger og annet gult dill. Når en har barn eller nevøer eller andre små en bryr seg om forstår jeg at det er noe annet med hjemmelaget pynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 18. mars 2005 #9 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg har tenkt å kjøpe en påskelilje-oppsats av noe slag idag, også blir det vel kanskje en digert påskeegg på stuebordet? Ellers så er jeg ikke så pynte-pynte. Reiser ofte hjem til mor både sånne pynte-høytider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #10 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg setter meg på bussen i morgen klokka 8, og returnerer halv ni på kvelden 2. påskedag. Derfor blir det nok ikke noe pynting her til påske nei. Men, mamma pynter, det er dit vi skal. Gule duker, gule lys, påskeservietter og fine kyllinger. (mamma leter gjennom butikkene etter FIN pynt, og synes det blir vanskeligere fra år til år) I tillegg til noe av det jeg og min bror har laget gjennom oppveksten da.... Om vi er hjemme i påska, eller deler av den i alle fall, pleier vi pynte. Med lys og serivetter og det lille vi har av kyllinger og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetskrell Skrevet 18. mars 2005 #11 Del Skrevet 18. mars 2005 Ingen pynting nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loop Skrevet 18. mars 2005 #12 Del Skrevet 18. mars 2005 Pynter med det barna har laget på skolen' date=' men det er det også[/quote']Signerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nallemaja Skrevet 18. mars 2005 #13 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg liker påske nesten bedre enn jul, så jeg går i skauen å finner bjørkekvister som jeg setter i vann, pynter med egg jeg har malt selv og som ungene har laga. Er ikke så glad i kyllinger, men har gule duker, og setter gule lys i alle lysestaker. Har gul og orange frukt i fruktfatene og har det ekstra rent og ryddig. Påskeservietter og tente lys ved alle måltider osv... GLEDER MEG! Det er så veldig veldig koselig! -også sår jeg karse i fine kurver og potter sammen med ungene som vi kan ha på eggene. -også koker jeg eggene til maten i løkskall så de blir gule... tar nesten litt av hos meg...men det blir så lyst og fint, og jeg blir så glad. På en måte feirer jeg at våren kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 18. mars 2005 #14 Del Skrevet 18. mars 2005 Da ungene var små så pyntet jeg med ting de laget i barnehagen og på skolen. Det finnes ikke noe helt igjen av dette, men jeg pleier å kjøpe en blomsterbukett og noen gule lys og servietter :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #15 Del Skrevet 18. mars 2005 Nei, jeg pynter ikke til påske, men kommer sikkert til å gjøre det den dagen vi er hjemme i påsken. Drar på hytta og finner frem det gigantiske påskeegget med blå, krøllete folie fra åttitallet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 18. mars 2005 #16 Del Skrevet 18. mars 2005 Normalt ikke, men i år skal jeg være hjemme hele påsken, og kan tenke meg å kanskje pynte litt. Iallefall kjøpe noen fine blomster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 19. mars 2005 #17 Del Skrevet 19. mars 2005 Gule og orange lys, gule blomster og gule tulipaner er vår pyntebeholdning .......... ja, også hvert sitt påskeegg fylt til randen med snop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 19. mars 2005 #18 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg er slapp med påskepynting... Har ingen særlig tradisjon for det, så derfor blir det lite. Kjøper gule lys og kanskje servietter med påskemotiv - thet's it, og det er greit nok for meg. :D Men påskeegg fylt til randen står fremme (ikke ordnet med det enda), så litt påskestemning blir det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelizer Skrevet 19. mars 2005 #19 Del Skrevet 19. mars 2005 Pynter med duker og lys. Men særlig mer enn det blir det ikke. Utenom et kjempestort påskegg med digg i da, det må til! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 20. mars 2005 #20 Del Skrevet 20. mars 2005 Pynter med gul påskeduk og koselige små kylling figurer. Tulipaner og påskeliljer hører også med. Det er kos med påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå