Gå til innhold

Brystforstørrelse

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vurderer å ta brystforstørrelse snart, men jeg lurer på om det er en veldig ulempe å ta operasjonen rundt 1-15 mai? Jeg tenker på mht sommeren...eller spiller det mindre rolle? Sol skal man jo ikke ha på det før det har gått ett år uansett.

Jeg har også 100 spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med, har spurt på andre forum uten fått noen respons tilbake.

- Er det en stor fordel å ta konsultasjonen hos de jeg skal opereres hos, eller går det like greit å gjøre det over telefon? Tenker mest mht valg av størrelse på implantatet. Fikk dere f.eks se mange før/etter bilder?

- Har små barn, kan jeg bære de innimellom etter den første uka har gått? Skal selvfølgelig være forsiktig, men er veldig redd for å få hard kapsel. Den yngste er snart ett år, en kan ikke gå enda.

- Når kan man begynne med bøylebh? Vet at det er anbefalt 6 mnd, men det er jo utrolig vanskelig å finne andre bh`er...

- Når er den verste smerten vekk, og når føles det som før igjen?

- Valgte dere glatt eller ru overflate på protesen?

Har forresten valgt Fornebuklinikken, da jeg har lest så mye positivt om de.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Uff.

Hva mente du med det? Ser nå at jeg har mange skrivefeil her, hadde litt dårlig tid siden jeg er på jobb.

Så ingen misforstår, skrev at jeg hadde ett barn som ikke kunne gå, han er snart ett år (ser nå at det kunne forstås som at jeg hadde 2 barn under ett år)

Må tilføye at jeg får mye hjelp de to første ukene hjemme, men jeg er altså bekymret over mye jeg kommer til å klare å bære minstemann.

Skrevet
Jeg vurderer å ta brystforstørrelse snart, men jeg lurer på om det er en veldig ulempe å ta operasjonen rundt 1-15 mai? Jeg tenker på mht sommeren...eller spiller det mindre rolle? Sol skal man jo ikke ha på det før det har gått ett år uansett.

Jeg har også 100 spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med, har spurt på andre forum uten fått noen respons tilbake.

- Er det en stor fordel å ta konsultasjonen hos de jeg skal opereres hos, eller går det like greit å gjøre det over telefon? Tenker mest mht valg av størrelse på implantatet. Fikk dere f.eks se mange før/etter bilder?

- Har små barn, kan jeg bære de innimellom etter den første uka har gått? Skal selvfølgelig være forsiktig, men er veldig redd for å få hard kapsel. Den yngste er snart ett år, en kan ikke gå enda.

- Når kan man begynne med bøylebh? Vet at det er anbefalt 6 mnd, men det er jo utrolig vanskelig å finne andre bh`er...

- Når er den verste smerten vekk, og når føles det som før igjen?

- Valgte dere glatt eller ru overflate på protesen?

Har forresten valgt Fornebuklinikken, da jeg har lest så mye positivt om de.

Hei Gjest!

Vil anbefale deg å gå inn på dagboken min og lese litt. Linken til den finner du nedenfor her, i gult. Der finner du masse viktig og interessant informasjon.

Det lureste vil være å vente til høsten med å ta operasjonen. Dersom du velger å plassere implantatet under muskelen vil de ikke synke på plass i lommen på ihvertfall 3-6 mnd. Dette er svært individuelt. De vil sitte ganske høyt oppe mot kragebeinet og være "firkantet og flate". Pec-musklene dine må slappe av før implantatet legger seg naturlig i lommen.

Man kan sole seg før det har gått et år, men arrene må dekkes helt til. (Noen bruker elektriker-tape, slik at solen ikke kommer gjennom f.eks. bikinien.

Jeg vil anbefale deg å gå til konsultsjon hos minst tre forskjellige klinikker FØR du bestemmer deg (3 stk. er anbefalt). Ta så den klinikken/ kirurgen du føler deg mest komfortabel med. Ikke tenk penger!!! HUSK: Dette er en stor ting, og kan ikke settes en pris på! Sørg for at du får nedskrevet i en slags "kontrakt" hvilke eventuelle rettelser, re-operasjoner du kan få gratis, evt. til redusert pris, dersom du skulle være misfornøyd med resultatet, få komplikasjoner eller ønsker å rette på noe etc. Husk at kirurger anbefaler ofte forskjellige implantat/ plassering/ snittsteder, og at noen kirurger kanskje bare har en type implantat/ plassering/ snittsted. (Ble dette forståelig? He he!) Hvilken størrelse du kan ha kommer an på hvor mye "ekstra" hud du har, anatomien din, vekt, høyde etc.

Jeg kunne gå med bøle BH etter 6 uker. Snittet skal tas litt høyt oppe på brystet slik at ikke bh evt. bøyle ligger og gnir mot arret/ stingene. Spør din kirurg om dette. Vet om jenter der snittet er tatt akkurat i brystfolden. det kan gjøre vondt og være svært ubehagelig.

Smerteterskelen er svært forskjellig fra person til person. Jeg var av smertestillende etter en uke, men jeg har plassering over muskelen. under muskelen tar av og til litt lengre tid. Etter tre mnd følte det som om brystene var mine og alltid hadde vært der....

Du kan ikke bære mer enn 5 kilo de to første ukene, så du kan ikke løfte barna dine. Det du kan gjøre er å skifte bleier og være med dem på gulvet. Du må ha noen til å hjelpe deg minst den første uken. Jeg klarte ikke engang å skjære opp brød den første uka, og jeg har over muskelen-plassering! Evt. kan du vente til høsten og minstemann har lært å gå.

Dersom du har veldig tynn hud, og lite brystvev fra før _kan_ du oppleve å få ”rippling” (Folder) dersom du velger et ru implantat. Det kan da være lurt å velge et implantat med glatt overflate. Rippling" er når implantatet drar i kapselsarret, som igjen drar i skinnet. Dette er ikke vondt eller farlig, men kan føre til at man får bølger/ folder (som kan bli synlige, men ikke nødvendigvis) på/ i brystet. Dette kan man prøve å unngå/ minske ved å velge et implantat med glatt overflate. Silikon folder/ bølger mindre enn saltvann. Cohesive gel implantatene har ingen rippling selv med ru implantater.

Ta turen innom dagboken min. Anbefales!!! Legg igjen en melding og spørsmål, hvis du har flere. Jeg svarer så fort jeg kan. Der er også linker til gode sider om brystforstørrelse.

Håper vi snakkes!!

M.v.h. CeeCee!

Gjest Anonymous
Skrevet

Min venninne fikk lagt inn brystimplantater ved en klinikk i Oslo. Hun angrer! Hun hadde A-cup fra før, nå har hun C-cup. Vel og bra?

Nei....hun føler seg ikke vel med implantatene og hun "merker" at de er der. Kjæresten hennes synes heller ikke at ting er bedre nå...

:-x

Gjest Anonymous
Skrevet
Min venninne fikk lagt inn brystimplantater ved en klinikk i Oslo. Hun angrer! Hun hadde A-cup fra før, nå har hun C-cup. Vel og bra?

Nei....hun føler seg ikke vel med implantatene og hun "merker" at de er der. Kjæresten hennes synes heller ikke at ting er bedre nå...

Det er sikkert noen som angrer ja. Men jeg vet 100% sikkerhet at jeg aldri kommer til å angre. Etter å ha ammet 2 barn, er a-cupen jeg hadde borte til null-cup. Jeg har ingenting igjen, og mitt ønske er å få en middels b-cup. Jeg vil overhodet ikke ha store pupper, ikke engang middels store, jeg vil bare ha noe der.

Cece...jeg har lest at de har mer og mer gått vekk fra glatte proteser fordi det er større sjanse for hard kapsel. Stemmer det?`Og en ting til...har du lest om de protesene som inneholder gele, altså silikonen er som gele slik at dersom det blir en lekkasje så lekker den ikke ut i kroppen. Vet du fordeler/ulemper med denne type proteser?

Skrevet

Det er sikkert noen som angrer ja. Men jeg vet 100% sikkerhet at jeg aldri kommer til å angre. Etter å ha ammet 2 barn, er a-cupen jeg hadde borte til null-cup. Jeg har ingenting igjen, og mitt ønske er å få en middels b-cup. Jeg vil overhodet ikke ha store pupper, ikke engang middels store, jeg vil bare ha noe der.

Cece...jeg har lest at de har mer og mer gått vekk fra glatte proteser fordi det er større sjanse for hard kapsel. Stemmer det?`Og en ting til...har du lest om de protesene som inneholder gele, altså silikonen er som gele slik at dersom det blir en lekkasje så lekker den ikke ut i kroppen. Vet du fordeler/ulemper med denne type proteser?

Ang. hard kapsel: Ru implantater ble laget i den tro at de ville minske faren for hard kapsel. det de har funnet ut er at hard kapsel forekommer enten man har ru eller glatt implantat. Her i Norge er ikke kirurgene (desverre)så oppdaterte som de amerikanske, og derfor er det mange av de norske som fortsatt har klokketro på de ru implantatene og velger å bare bruke dem, men faren for rippling er større med de ru implantatene med silikon og saltvann. Saltvann er de som rippler mest.

Cohesive gel implantatene (også kalt "gummibjørn-implantater) er de som ikke lekker. Fordelen er jo den at ingenting lekker ut dersom det skulle oppstå hull i implantatet, og at disse implantatene ikke rippler. Ulempen er at de ikke føles like naturlige som silikon implantatene.

Hilsen CeeCee!

Skrevet

Hei gjest!

Det er leit å høre at venninnen din er misfornøyd med resultatet. Akkurat _hva_ er det hun er misfornøyd med? Fikk ikke helt tak i hva du mente i innlegget ditt. Er det det at hun kjenner implantatet inni brystet, eller er det det at hun generelt føler at brystene ikke er hennes?

Hvor lenge er det siden hun tok operasjonen?

Hilsen CeeCee!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det hun sier er at hun merker at det er "noe" der som kan føles litt kantet eller unormalt av og til (sier hun).

Hun fikk de lagt inn i puppene sine for noen år siden- aner ikke hvor lenge jeg.

Hun fikk det utført i Oslo ved en eller annen privatklinikk.

Jeg er selv en normal B-cup men tør ikke å ta noen inngrep pga. venninnen min sier at alt ikke er helt bra.

Men andre sier jo her på KG at de ikke merker noe og at de er fornøyd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ang. hard kapsel: Ru implantater ble laget i den tro at de ville minske faren for hard kapsel. det de har funnet ut er at hard kapsel forekommer enten man har ru eller glatt implantat. Her i Norge er ikke kirurgene (desverre)så oppdaterte som de amerikanske, og derfor er det mange av de norske som fortsatt har klokketro på de ru implantatene og velger å bare bruke dem, men faren for rippling er større med de ru implantatene med silikon og saltvann. Saltvann er de som rippler mest.

Cohesive gel implantatene (også kalt "gummibjørn-implantater) er de som ikke lekker. Fordelen er jo den at ingenting lekker ut dersom det skulle oppstå hull i implantatet, og at disse implantatene ikke rippler. Ulempen er at de ikke føles like naturlige som silikon implantatene.

Hilsen CeeCee!

Ceecee, du er en knupp. Du tar det jeg har lest på utallige sider (og som ikke har sunket inn), og gjør det helt forståelig.

Si hva du mener om dette :

-Jeg er tynn i overkroppen, og når jeg går ned i vekt, er det først og fremst i ansiktet, armene og brystpartiet det synes først på. Derfor mener jeg at et glatt implantat under brystmuskelen er det beste for meg.

-Jeg er 1.72 høy og veier 62 kg, og bruker idag 75 a i bh-størrelse. Siden jeg ikke vil ha store bryster, har jeg kommet frem til at rundt 200 mg vil være nok, og da har jeg tatt i betraktning at ca. 25% går vekk pga at jeg har valgt å legge det under muskelen. Når det kommer til høy,middels eller lav profil er jeg ikke helt sikker på hva dette betyr, men jeg antar at det er lengden på implantatet. Jeg vil her gå for en middels eller lav profil.

(vet du forresten hvor mange cm dette utgjør i forhold til hverandre?).

-Siden jeg er redd for at det kan skje noe med implantatene, er jeg i utgangspunktet skeptisk til silikonproteser, selvom det er disse som ser og kjennes mest naturlig ut. Jeg har også lest at i Amerika velger nesten alle gel-protese nå, noe jeg også ar lyst på. Saltvann utgår pga faren for klukkebryster.

-Snittet vil jeg ha under brystet.

- Valg av klinikk er mest sannsynlig Fornebuklinikken, skal på konsultasjon der 05/04.

Er det noe jeg har glemt å tenke på her? Hva synes du om det jeg har kommet frem til?

Skrevet

Hei, min bakgrunn er veldig lik din. Jeg la inn 260 ml for 4 uker siden. Måtte ha smertestillende i 2 dgr, de neste 4 -5 dgr var jeg veldig trett og litt redusert. Etter det har det gått veldig fint, mye mindre ubehag enn jeg fryktet. Nå kjenner jeg ingenting og er superfornøyd ! Eneste jeg angrer på er at jeg ikke har gjort det før ! Jeg var livredd for å få for store, det har jeg ikke fått.....ingen som kan se at jeg har gjort det !

Jeg syns du burde være åpen mht. at legen som skal utføre inngrepet har lang erfaring og ser hva som passer til deg mht størrelse, snitt og plassering. Jeg har silikon, er som gele, ikke flytende. Brystene er myke, implantatet kan ikke kjennes, brystene har naturlig heng, og snittet under brystet er ikke synlig.

Jeg var på Colloseumklinikken i Oslo, veldig dyktige, kan anbefales! Håper dette var til hjelp, jeg vet hvordan du har det, du kommer til å bli kjempefornøyd !

FANNY

Skrevet

Ceecee, du er en knupp. Du tar det jeg har lest på utallige sider (og som ikke har sunket inn), og gjør det helt forståelig.

Si hva du mener om dette :

-Jeg er tynn i overkroppen, og når jeg går ned i vekt, er det først og fremst i ansiktet, armene og brystpartiet det synes først på. Derfor mener jeg at et glatt implantat under brystmuskelen er det beste for meg.  

-Jeg er 1.72 høy og veier 62 kg, og bruker idag 75 a i bh-størrelse. Siden jeg ikke vil ha store bryster, har jeg kommet frem til at rundt 200 mg vil være nok, og da har jeg tatt i betraktning at ca. 25% går vekk pga at jeg har valgt å legge det under muskelen. Når det kommer til høy,middels eller lav profil er jeg ikke helt sikker på hva dette betyr, men jeg antar at det er lengden på implantatet. Jeg vil her gå for en middels eller lav profil.

(vet du forresten hvor mange cm dette utgjør i forhold til hverandre?).

-Siden jeg er redd for at det kan skje noe med implantatene, er jeg i utgangspunktet skeptisk til silikonproteser, selvom det er disse som ser og kjennes mest naturlig ut. Jeg har også lest at i Amerika velger nesten alle gel-protese nå, noe jeg også ar lyst på. Saltvann utgår pga faren for klukkebryster.

-Snittet vil jeg ha under brystet.

- Valg av klinikk er mest sannsynlig Fornebuklinikken, skal på konsultasjon der 05/04.

Er det noe jeg har glemt å tenke på her? Hva synes du om det jeg har kommet frem til?

Heisann!

For å gå opp en cup trenger man mellom 150 og 250 gram. Dersom du er en Acup nå vil du bli en Bcup med 200gr. (Medregnet de 15-20% som går vekk ved at du legger implantatet under muskelen, og din høyde og vekt.) Jeg vil tro du kommer til å bli "skuffet" over str. når alt kommer til alt. En implantert Bcup vil se ut som en naturlig Acup i klær, da er du jo tilbake til utgangspunktet, ikke sant? Jeg tror du ville blitt svært fornøyd med et sted mellom 300 - 350 gr. (Ccup)Jeg var heldig og gikk opp 2 cupstr med 290gr, men jeg er mindre enn deg, og det må tas med i betraktningen. Implantater er utrolig lette å gjemme. Dersom jeg går med en college genser ser jeg ut som en medium B-cup selv om jeg bruker 70D/75C. kan jo gi deg et eksempel. Ingen i min nærmeste familie vet at jeg har gjort dette. Da jeg var å besøk hos dem i vinterferien var det ingen som la merke til at jeg hadde større bryster. Ikke en gang mine søsken eller mine foreldre, og de er jo de som kjenner meg best! Ikke la deg skremme av tallene. 300 - 350 gr er ikke mye selv om det kanskje høres slik ut.

Dersom du ønsker glatte implantater, vil jeg absolutt anbefale det siden du er tynn i overkroppen, har lite brystvev og hvis du har tynn hud. Rippling kan oppstå under muskelen også.

http://www.justbreastimplants.com/implants/ Her kan du lese om de forskjellige implantatene.. Dersom du går inn og ser på de forskjellige, kan du se hvor mye projeksjon (hvor mye de "står ut", altså hvordan de ser ut i profil aka høy/lav profil) og bredde de enkelte implantatene har,. Det er litt forskjell fra produsent til produsent. dersom du skal gå for et lite implantat(200gr) vil jeg ikke anbefale å gå for høy profil. Da kan du ende opp med tennisballer på brystet, og det er ikke fint! Dersom du har bred overkropp og litt bredde på brystene er det finest med: enten en del gram (450) og høy profil, eller mindre gram (300-350) og lav profil. Grunnen er at høyprofils implantatene er mye smalere enn laveprofilene, dersor må du opp i gram for å få tilsvarende bredde som på lavprofils slik at du får fylt ut ditt naturlige bryst. Ble dette forståelig?? Hehe! Hvis ikke skal jeg prøve å forklare det igjen.

Dagens silikon implantater har et innhold som kan sammenlignes med knust gele. De renner ikke ut i kroppen, men legger seg som klumper utenfor implantatet dersom det skulle gå hull på det. Cohesive gel implantatene får man ikke uten videre i USA. Unntaket er hvis man være med i en studie som nå for tiden pågår på disse implantatene i USA. det må søkes om å få delta i denne. Disse implantatene er også veldig nye i Norge, men her er de godkjente ergo man trenger ikke være med i en studie for å få dem. De jeg har snakket med som har disse implantatene er svært fornøyde med dem. Grunnen til at de ikke rippler er at innholder i dem er helt fast og implantatet i seg selv derfor ikke bølger seg. (HUSK: Disse implatene er veldig nye. Om de KAN ripple eller ei, er ikke helt "bevist" ennå, men jeg har ikke hørt noen med disse som har rippling) Glatte silikon implantat _kan_ ripple, men det er de implantatene som rippler _minst_ av alle utenom CoGel implantatene. Saltvannsimplantatene i dag klukker ikke. Du kan få de som fylles etter at de er komt i lommen, men der har du fare for lekkasje i ventilen, og kan våkne opp med flatt bryst en dag. Du kan også få de som er forhåndfylte.

HUSK: Alle implantater inneholder silikon. Alle er nemlig omgitt av et tykt skall av silikon.

For meg virker det som om du har god oversik over dine muligheter, og ulemper og fordeler. Eneste jeg har å si er at du bør tenke litt mer på størrelsen. Du kan ta ris-testen, Kjøp en BH i str 75C. Ta to brød poser og full dem opp med 300gr ris i hver, og gå rundt med dem hjemme i en uke eller to. Prøv på forskjellige topper og gensere. Du vil merke at du blir veldig fort vant med størrelsen!!!! Slik vil det også bli med dine implantater! Fyll på mer ris dersom du synes de blir for små, og ta utav dersom du synes de bli for store. Slik kan du enkelt finne den størrelsen du ønsker.

Jeg vil også anbefale deg å gå til konsultasjoner på 2 klinikker til. Slik kan du få et breder utvalg og et større perspektiv på hva du kan og vil gjøre.

Stikk innom dagboken min og fortell hvorda det går på konsultasjonen din, og hold meg oppdatert på hva som skjer!

Her har du noen veldig gode linker til hva du skal se etter og spørre om på konsultasjonen. Print ut og stryk ut de spm som ikke passer for deg! Dette er viktige ting, og bør leses!!!!

http://www.justbreastimplants.com/consult

http://www.justbreastimplants.com/consult/...onsult_info.htm

http://www.justbreastimplants.com/consult/...t_questions.htm

Ønsker deg lykke til!!!!

Klem,

CeeCee!

Skrevet
Det hun sier er at hun merker at det er "noe" der som kan føles litt kantet eller unormalt av og til (sier hun).

Hun fikk de lagt inn i puppene sine for noen år siden- aner ikke hvor lenge jeg.

Hun fikk det utført i Oslo ved en eller annen privatklinikk.

Jeg er selv en normal B-cup men tør ikke å ta noen inngrep pga. venninnen min sier at alt ikke er helt bra.

Men andre sier jo her på KG at de ikke merker noe og at de er fornøyd.

Heisann!

Jeg bruker å være inne på et amerikansk forum som har utrolig mange medlemmer. Det er skjelden jeg hører om komplikasjoner og misfornøyde jenter. En av risikonene er at man kan kjenne implantatet gjennom huden. Mest kjenner man de ru implantatene hvis man har plassering over muskelen, har lite brystvev og tynn hud, for de ru implantatene har et tykkere skall enn de glatte. dersom du har en Bcup har du nok brystvev til å kunne unngå dette, men det er aldri en garanti.

Din venninne burde vært opplyst om denne risikoen. Den er kanskje ikke en av de vanligste, men den kan oppstå. Siden hun var en Acup hadde hun lite brystvev. Det hun kjenner er sannsynligvis kanten på implantatet. det er trist å høre at hun ikke er fornøyd. Jeg kjenner også kanten på implantatet hvis jeg virkelig kjenner etter og trykker der kanten ligger. det plager meg slett ikke. Heller det enn ingen bryster!!!!! Jeg er storfornøyd!

Jeg synes ikke du skal la din venninnes misfornøydhet gå ut over deg. dersom dette er noe du ønsker vil jeg mer enn gjerne hjelpe deg å finne ut av ting. Men lesingen/researchen må du gjøre selv. Jo mer kunnskap du har tilegnet deg før inngrepet, jo sikrere er du for å få et resultat du blir fornøyd med! Den eneste risikoen du da har er at venninnen din blir misunnelig for at du har fått et tilfresstillende resultat! Hehe!Men isåfll kan du si at det er din egen fortjenste fordi du har tilegnet deg kunnskap og visste om dine valgmuligheter.

Ta gjerne turen innom dagboken min for flere spm og research!

Påskeklem,

CeeCee!

Skrevet

Tusen takk for fyldig svar Ceecee.

Jeg har nå vært inne på den nettsiden du tipset om, så her vil jeg legge frem mine tanker rundt hvilket implantat jeg kommer til å velge. Fant ut at det var like greit å fortsette på denne tråden for deretter å printe alt ut.

Siden saltvannsimplatater ikke har vært aktuelt for meg, tror jeg at jeg dropper denne. Dette er hva jeg hittils har funnet ut :

Cohesive Gel implantater

Fordeler :

- Ikke rippling eller folder

- Ikke offer for gravitasjon, de kommer til å se ut som de gjør hele tiden pga fastheten og pga de er tåreformet (både fordel og ulempe)

- Ingen lekkasje. Kun rapportert om ett tilfelle hvor implantatet har blitt ødelagt, og det var i skjøten.

- Mindre sjanse for hard kapsel, forskerne er ikke sikre på årsaken til dette, men de tror det har noe å gjøre med fastheten på implantatet.

- Tåreformet, den ser naturlig ut øverst på brystet. Passer derfor godt dersom du er tynn i overkroppen.

- Implantatet har en lenger holdbarhetstid tror forskerne.

Ulemper :

- har kun vært prøvd ut i ca. 10 år, så ingen kan si med 100% sikkerhet om fordeler/ulemper.

- Ikke offer for gravitasjon, de kommer til å se ut som de gjør hele tiden pga fastheten og pga de er tåreformet.

- Hvis det skulle skjedd at de av en eller annen grunn hadde rotert i brystet ville det sett rart ut i og med at implantatet er tåreformet.

- De koster mer enn vanlig silikonimplantater

Det finnes både glatte og ru implantater av denne typen, men den ru typen er desidert mest brukt. Årsaken til dette er blant annet faren for rotasjon med de glatte implantatene.

Dette er altså hva jeg har funnet ut om denne typen implantater. Nå skal jeg sette meg inn i silikomimplantatene :tunge1:

Skrevet

Jeg fortsetter litt til her jeg, før jeg skriver om silikon. Jeg har vært inne på en nettside og funnet eksempler på hvordan jeg gjerne vil se ut, og hvordan jeg overhodet ikke vil se ut. Jeg er nemlig livredd for å få pupper nesten begynner der halsen slutter :o .

Jeg vil liksom at det skal bli en naturlig overgang..eller så naturlig som det kan bli iallefall :tunge1:

Slik vil jeg ikke se ut :

http://www.justbreastimplants.com/gallery/set31.htm

http://www.justbreastimplants.com/gallery/set7.htm

Jatakk :

http://www.justbreastimplants.com/gallery/set5.htm

http://www.justbreastimplants.com/gallery/set9.htm

Og her gikk det opp et lys for meg :

http://www.justbreastimplants.com/gallery/set16.htm

Her er det bilder tatt 1 måneds tid etter operasjonen (ikke pent), samt bilder tatt etter ca ett år. FOR EN FORSKJELL!!!! Nå hadde brystene sunket ned, og det så jo nesten helt naturlig ut. Ikke at jeg vil ha så store bryster, men det passet henne helt perfekt.

Jeg prøver å finne min drømmestørrelse, men det er visst ikke så lett. Har aldri sett så mange pupper før i hele mitt liv :hoho: . Skal legge inn mitt drømmeksemplar når jeg finner det :P

Skrevet

Jeg har silikon gele, CeCe og jeg opererte oss på samme sted. Kirurgen der viste meg et implantat han hadde skjært i med skalpellen, og geleen var helt fast, lekket ikke ut. Dette syntes jeg var merkelig siden dette var egenskapen jeg ville trodd vanlig silikon gele ikke hadde.

Jeg skrev en mail til McGhan (nå skiftet navn til Inamed) og spurte om forskjellen på Cohesive gel implantat og det vanlige silikon gele implantatet kirurgen viste meg. Her er svaret jeg fikk:

All our silicone gels (Cohesive, Soft Touch Cohesive and Responsive ) have the same basic chemistry, but differ slightly in their chemical structure, which in turn affects the physical properties of the implant.

The McGhan 410 Matrix range and the CUI CML, CMH. CMM and CFM are filled with Cohesive gel. When these implants are cut in half the gel will present a clean cut surface.

The McGhan 410 Soft Touch Matrix range is filled with Soft Touch Cohesive gel which was developed in order to give the surgeon more surgical options - insertion technique, implant position - and the patient the benefits of a softer feeling implant. Again, when these implants are cut in half the gel will also present a clean cut surface.

Implants filled with Responsive gel behave differently (e.g. CUI MLP). Implants filled with Responsive gel feel softer than either implants filled with Cohesive or Soft Touch Cohesive gels. When cut in half, implants filled with Responsive gel do not present a clean cut surface.

Cohesive gel implants (Cohesive and Soft Touch Cohesive) are designed to maintain their shape if the shell is ruptured. While all our gels are cohesive (i.e. not liquid), the descriptive term "cohesive" is only used on the highly cohesive gels (Cohesive and Soft Touch) to emphasise their cohesive properties, as described above.

This brings us to gel cohesivity. Gel cohesivity is the tendency of a gel to stick or hold together. In order of cohesivity: Cohesive gel is the most cohesive followed by Soft Touch Cohesive gel and then followed by Responsive gel.

Håper det hjelper!

Jeg valgte vanlig silikon gele, og er veldig fornøyd. Hvis du vil se bilder kan du søke om tilgang til MSN siden min her: http://groups.msn.com/Ankiland

Fortell meg hvem du er i søknaden så skal jeg godkjenne deg. :)

Skrevet

Tusen takk for fyldig svar!!! Dette hjalp utrolig mye.

Jeg fant først ut IGÅR at silikonen ikke er flytende lenger, men ganske fast. Jeg skjønner ikke hvor jeg har fått det fra :roll:

Har ikke tid til å skrive så mye nå, men kommer sterkere tilbake i morgen. Det er så fint å få tilbakemeldinger fra dere som har gjort det, det hjelper utrolig mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...