Gå til innhold

Isolert og ekstremt lite sosial

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt her.

jeg er veldig dårlig i sosiale sammenhenger og oppsøker ikkje folk sån uten videre. Har nærmest ikke kontakt med familie. Har kjæresten min som den personen jeg har mest med å gjøre annet enn det er det mine kollega på jobb. 

Jeg er så såret av en ny hendelse jeg vet ikke hvordan takle det helt. Jeg er kanskje en kjip person å ha med seg når jeg ikkje kjenner andre en kjæresten min. 

Uansett. I kveld spurte min kjære om å bli med på et lokalt utested. Det er det eneste utestedet i området så der er bare form fra nær området. Jeg sa ja og pyntet meg og ble med. I det jeg kom inn møtte jeg en dame jeg kjente fra ungdomsskolen og de første hun prater om er typen min og hvor han har kontakt med sin x og informerer om diverse angående sin datter og et problemer med da en annen x som er barne moren. 

Jeg hadde ikke hatt et problem med at han har en x som venn. Problemer er at han aldri har fortalt navnet hennes til meg eller at han har kontakt med henne. Å i tillegg ikke lot meg ha kontakt med mine x er siden man liksom ikkje skal ha kontakt med tideligere forhold. Jeg aksepterte dette og har ikke hatt kontakt med noen siden. Den ene x en min har jeg kjent i 12 år og vi var sammen i 3 av de.. men jeg brøt kontakten pga kjæresten ikke syntes noe om det. Så får jeg da vite i kveld at han har kontakt med en av sine.. 

hvordan skal man reagere på slikt??? Er bare utrolig såret mer en noe.. 

skal selvfølgelig prate med ham.. men jeg gikk hjem igjen for jeg pratet ikke mer med henne og han var fullt opptatt med å prate med andre.. ble stående alene i 30 minutter ca før jeg bestemte meg for at jeg ser ut som en idiot her jeg står og jeg er såret og vill bare hjem. 

Når jeg sier at jeg går hjem så sier han at jeg må ikke gå og at jeg kan jo prate med den gamle skole venninnen. Men han vet at jeg og henne har aldri hatt noe til overs for hverandre. Derfor hun også pøser ut med slik info for å sverte. Men hun er da gift med bror til x en til typen så hun har vell all info om sånt.. 

personlig har jeg mest lyst å skrive til min x. Som har vert min aller beste venn i årevis. Da jeg savner vennskapet ekstremt mye. Men det tenker jeg er over illt.. 

Grunnen til overskriften er at jeg er veldig dårlig i sosiale sammen henger og leser ting ofte veldig feil. Eller så er det bare personer som ønsker sine meninger på meg.  Vill bare ha andres tanker. 

fint å ventilere.. 

Anonymkode: 520a5...0b3

Videoannonse
Annonse
Gjest andysowhat
Skrevet

Dette hørtes ut som et nett av kaos. Må si du klarte å fremstille problemet ditt vel, er ikke ofte man ser folk som klarer å holde orden i kaoset så vel. 

Når det kommer til denne konflikten du hadde med din kjæreste, hvor du sluttet kontakten med en tidligere venn/x, pga hans dårlige følelser til situasjonen. Får meg til å lure om du unngår unødvendig?

Ba han deg faktisk å gjøre det slutt med x/vennen din og lagde en avtale? eller var det du som avsluttet det forholdet for at du var redd for hva konsekvensen av hans dårlige følelser kunne utvikles til?

liksom vist du tar vekk følelsen av sviket du føler på nå, siden det høres ut som dere hadde en form for avtale mellom dere å ikke ha kontakt med xene deres, som er brutt. Har du egentlig et problem med at han har hatt kontakt med xn sin? Eller er det sviket som gjør vondt? 

Hvordan du reagerer? Vel, du må ikke reagere, ikke før du vet hva du føler, ta den tiden du trenger. Men jeg vil anbefale deg å handle, spør kjæreste, spør foreldre, spør de som kanskje kan gi deg svar, spør kjæresten din om du kan prate med xn hans. Grav litt å Finn ut av situasjonen, så kommer nok følelsene til deg, og hvordan du burde håndtere situasjonen. 

Det er ikke alltid lett å vite hva man føler, spesielt ikke når man blir tatt med buksene nede, og er helt uforberedt. For alt man vet er kanskje denne ungdomsveninna som du møtte på pubben en heks, du gjør godt å være skeptisk til degselv og andre frem til at sannheten bobler opp til overflaten. Men, selv om du er skeptisk vær ærlig og stol på andre nok at du kan hi dem din sannhet, så vil ting bli mer klart. Å snakke sant er nok en av menneskets sterkeste våpen imot kaos! 

Om du ønsker kan vi kaste noen ord frem og tilbake i morgen, vist ønskelig. 

Vist ikke, så må du ha lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...