Gå til innhold

Er det vanlig at mannlige venner beskytter kvinnelige venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har venner av begge kjønn. Det har ikke vært noe romantisk. Men noe har jeg tenkt på. Vi bor i en radius v 4 km. Tetbebygd strøk. Rolig strøk også. Alle du møter etter 23 er hundeeiere 😄

er jeg på venninnekveld, så drar vi gående hver til vårt. Om det regner bare ignorerer vi det og ler litt. Har vi glemt refleks tilbyr ingen å låne bort. Det er gatelys og fortau alle veier 

men hos menn er det noe annet! De vil følge hjem i mørket. De låner deg refleks om de likevel går med en. Blir festen sen, så bestiller de drosje. Jeg er voksen og har klart meg selv i mange år, men syns jo ser er omtenksomt.

Men er det fordi damer har mer tillitt til hverandre, eller fordi menn tror vi er litt hjelpesløse? Og kanskje vi alle trenger den lille ekstra omsorgen. Fra kvinner også. Mulig jeg har kun mine erfaringer  ps jeg er ingen "babe", men sporty dame.

Anonymkode: 8ac15...8c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg deler ikke helt samme erfaring som deg, og i motsetning til deg hadde jeg satt veldig pris på om noen hadde fulgt hjem/bestilt drosje osv. Men så bor jeg i Oslo også da, og her bør man kanskje ta et par ekstra forholdsregler.

Anonymkode: 535c9...93f

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ærfart at menn er mer beskyttende for kvinnelige venner en det dame venner er. De vill liksom se jentene komme seg trykt hjem. Tror det er fordi de er menn og tenker som menn og vet hvordan andre menn kan tenke. Å rett og slett bare bryr seg ekstra da det er en dame. Vi er jo tross alt ikke bygd opp med samme fysikk.. 

Anonymkode: 1bcdf...0b7

• Liker 2
Skrevet

Dette har jeg aldri opplevd. Alltid blitt behandlet som mannlige kompiser.

Anonymkode: 6485a...641

• Liker 2
Skrevet

Aldri opplevd. Vi sier "ha det" og går hver til vårt, med mindre vi faktisk skal samme vei. Synes mine venninner og jeg har vært flinkere til å følge hverandre til bussen eller "vente sammen med" på holdeplass eller slike ting. 

• Liker 4
Skrevet

Hmm. Her behandler kompis og venninne hverandre likt. Føles det naturlig å følge hverandre hjem (om vi er i oslo foreks) så gjør de det. Skal vi gå hjem etter en filmkveld hos en venninne som bor typ fem minutt unna, i hver vår retning, så går vi da hver for oss. Vet ikke helt hva jeg svarer på nå, skjønte ikke helt vitsen med tråden :klo:

Anonymkode: fbcac...668

• Liker 2
Gjest andysowhat
Skrevet

Jeg ser an personen.

Jeg har jente venner som er punka opp og bærer kniv og pepperspray stadigvekk. Jeg spør sjeldent om de trenger hjelp med noe som helst. xD Men hun som bor på gangen over meg, hun spør jeg om trenger hjelp, men igjen det er bare naturen av forholdet vårt. Jeg hjelper henne med det ene og det andre, og hun kommer ofte med strikke sokker og kaker tilbake, så jaja... 😛

Skrevet

Ja, det er vanlig. Jeg ville vært veldig ops og føre var på en kamerat som gav fanden i min sikkerhet.

Skrevet

Jeg har stor respekt for slike menn. Og vil oppdra min sønn til å vise slik omtanke og respekt for damer.

Det er altfor få slike menn igjen i dag.

Skrevet
På 29.9.2018 den 9.13, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg aldri opplevd. Alltid blitt behandlet som mannlige kompiser.

Anonymkode: 6485a...641

Jeg blir det sånn på andre måter. Er ikke noe ekstra hensyn og "dulling" på noen andre måter. Er vi på skautur, må jeg være like mye og bidra like mye. Det er kun de greiene om kveldene. De nekter meg å gå alene hjem. De følger rett og slett etter selv om jeg går først 😄  litt søtt da, men også litt rart. 

Skrevet
11 minutter siden, Frulseth skrev:

Jeg har stor respekt for slike menn. Og vil oppdra min sønn til å vise slik omtanke og respekt for damer.

Det er altfor få slike menn igjen i dag.

Det er jo veldig omtenksomt selv om det ikke er noen romantiske greier eller noe. Føler seg jo litt rart vare på. Tror vel alle liker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...