Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venn jeg har hatt i over 15 år og anså hun som en av de aller nærmeste. De siste årene har jeg har åpnet meg veldig for henne og hun har åpnet seg mer for meg. Jeg har opplevd mye grusomt i livet, som jeg sjeldent deler. Hun sa hun alltid var der for meg og jeg kunne stole på henne, noe jeg gjorde og alltid gjort. 

Vi har også en 3. person med i bilde som har vært veldig god venn med oss like lenge. Det har liksom alltid vært oss 3. 

Vel, for ikke så lenge siden ble vi alle 3 uenige om noe og det eskalerte. Uansett hva jeg sa, til og med unnskyld, ble denne venninnen min sint og ønsker ikke å skvære opp. Jeg fikk en bøtte full med alt jeg hadde gjort galt de siste årene, at jeg var en dårlig venn og betydde ingenting/lite for hu, mye av det hang jo ikke på grep engang og var rett ut en løgn, men jeg valgte å overse det. Nok engang sa jeg unnskyld og ønsket å prate med henne. Jeg forstår ikke hvorfor hun er så sint og prøvde å forstå henne. 

Så nok engang er tillitten min brutt. Vennskapet er over og jeg klarer ikke å forstå hvordan jeg skal klare å ha tillit til andre mennesker/venner igjen?

Anonymkode: dea20...e33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å vits da du ikke skriver mer detaljert hvorfor hun er sint på deg eller ikke vill ha noe mer med deg å gjøre. 

Jeg har vert i samme situasjon med min søster. Vi er ikke på talefot lenger da hun ikkje skjønner konsekvensene av hva hun gjør og hvor mye hun sårer. Ikke alltid nokk med ordet unskyld. 

Anonymkode: 54fee...727

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt vanskelig å vits da du ikke skriver mer detaljert hvorfor hun er sint på deg eller ikke vill ha noe mer med deg å gjøre. 

Jeg har vert i samme situasjon med min søster. Vi er ikke på talefot lenger da hun ikkje skjønner konsekvensene av hva hun gjør og hvor mye hun sårer. Ikke alltid nokk med ordet unskyld. 

Dette. Du må nesten fortelle litt mer så vi har noe å gå på her

• Liker 1
Skrevet

EDu har tydeligvis såret henne dypt, eller hun er avhengig av konflikter. Prøv å tenke ut om dette var i hovedsak din feil. Da lærer du av det. Hvis du ikke blir unnskyldt for feilen du har gjort, so go on. Ikke la andre påvirke hvem du er om du står opp for deg 

Anonymkode: 2369b...63a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare det at ingen forstår riktig hva som er galt og hvorfor hun reagerer som hun gjør.

Uenigheten handlet i utgangspunktet om en tur vi skulle dra på sammen hvor hun avlyste i siste liten da hun ikke hadde noen behov å dra på turen og slang noen bemerkninger til oss som var helt unødvendig. Vi hadde ordnet masse for henne slik at hun fikk være med, som hun også var klar over. I tillegg hadde hun visst at hun ikke ville dra i lang tid selv om hun var med å planlegge og krevde ting av oss for å kunne være med. 

Vi fortalte hun at vi ble skuffa og lei oss, og at vi syntes hun kunne sagt i fra tidligere siden hun visste det i lang tid. Slik at vi blant annet ikke hadde tenkt å ta oss fri fra jobb for å hente henne. Derfra ble hun kjempe sint og beskyldte oss for å si ting vi ikke har sagt og blåser det hele opp til noe det ikke var. Men det er jo helt greit, noen ganger så reagerer man sterkt på ting forså å kanskje skjønne at det kanskje ikke var så ille eller at man har sagt ting man ikke burde. 

Men hun gav seg ikke og vi har nå holdt på siden sommeren. Vi ga henne tid, men det har bare eskalert og eskalert. Hun angriper meg som person gang på gang. Along the way så har jeg nok sagt ting som kan oppfattes som sårende, men jeg har ikke sagt noe stygt ord om hun og personligheten hennes, prøver så godt jeg kan å dempe situasjonen, selv om jeg har blitt veldig frustrert og lei meg. Jeg har i tillegg 2 personer som har vært involvert hele veien og alle står å klør seg i hode og skjønner ingenting. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

EDu har tydeligvis såret henne dypt, eller hun er avhengig av konflikter. Prøv å tenke ut om dette var i hovedsak din feil. Da lærer du av det. Hvis du ikke blir unnskyldt for feilen du har gjort, so go on. Ikke la andre påvirke hvem du er om du står opp for deg 

Anonymkode: 2369b...63a

Hun er nok ikke avhengig av konflikt, men jeg vet hun sliter mye med selvtilliten sin. 

Jeg spurte henne mange ganger om hva som gjorde at hun ble så såret, men hun gir meg ingen svar på det. Jeg har sagt mange ganger unnskyld for at jeg såret henne. Men da fortsetter hun å si sårende og ganske stygge ting til meg. Hun har ikke gjort slik før på den måten. 

Takk for oppmuntrende ord. Jeg verdsetter de gode vennskapene jeg har høyt, spesielt det jeg har hatt med henne og da er det ekstra tungt. I tillegg føler jeg meg veldig tråkket på etter alt vi har gått igjennom sammen. 

Skrevet

Sånn er det. Du kan være nære venner med noen i årevis og med det samme det skjer en konflikt så stikker de av, som ingenting. Det gode vennskapet viste seg å ikke bety noe som helst. Ganske utrolig. Føler med deg. Håper venninna di tar til fornuften og at dette ordner seg. Hvis ikke er hun uten substans, det hele var bare en illusjon av vennskap, og det er da bedre for deg å slippe taket i henne.

Anonymkode: 86bf7...dc7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det. Du kan være nære venner med noen i årevis og med det samme det skjer en konflikt så stikker de av, som ingenting. Det gode vennskapet viste seg å ikke bety noe som helst. Ganske utrolig. Føler med deg. Håper venninna di tar til fornuften og at dette ordner seg. Hvis ikke er hun uten substans, det hele var bare en illusjon av vennskap, og det er da bedre for deg å slippe taket i henne.

Anonymkode: 86bf7...dc7

Vi har vært igjennom konflikter før og kommet oss enda sterkere ut av det, men ikke med masse personangrep som nå. Vi tenkte vel egentlig at det hadde klikket for hun, noe det kanskje har gjort. 

Men ja, føler at ikke vennskapet betydde så mye som jeg trodde det. Må vel bare slippe tak, selv om det gjør ufattelig vondt. Er det slik alle er, eller finnes det gode geniene venner der ute? Tror ikke jeg tør å åpne meg til andre mennesker igjen på den måten. 

Skrevet

Den der kjerringa er utakknemlig og hun æser seg opp fordi hun vet hun har handlet galt. Bare å overse henne fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...