Gå til innhold

Kalorier i en liten kebab?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Noen som vet hvor mange kalorier det er i en liten kebab fra Bislett? Okse og lammekjøtt?

Anonymkode: 1189b...555

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en fjelltur i morgen. Det går fint :tommelopp:

Skrevet

En gjennomsnittlig kebab inneholder i snitt ca 1000 kcal. Ta en stor en og du kan plusse på ganske mye. 

Anonymkode: a46f2...1bc

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, NancyDrew skrev:

Ta deg en fjelltur i morgen. Det går fint :tommelopp:

Skal løpe imorgen. Har akkurat slanket meg vettu. Var overvektig og fikk streng beskjed fra lege om å gå ned i vekt. Gått ned ca 18 kg og måte fortsatt ned 8 til, men prøver å kose meg av og til. Pleide å spise MYE kebab og sånn type mat før. Så prøver å finne ut av hvor mange kalorier det egentlig inneholder. Må ha en viss oversikt. 😊

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En gjennomsnittlig kebab inneholder i snitt ca 1000 kcal. Ta en stor en og du kan plusse på ganske mye. 

Ja, jeg tenker rundt 1000-1200

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tenker rundt 1000-1200

Jepp. En stor en kan man regne med er minst 1500 kcal. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal løpe imorgen. Har akkurat slanket meg vettu. Var overvektig og fikk streng beskjed fra lege om å gå ned i vekt. Gått ned ca 18 kg og måte fortsatt ned 8 til, men prøver å kose meg av og til. Pleide å spise MYE kebab og sånn type mat før. Så prøver å finne ut av hvor mange kalorier det egentlig inneholder. Må ha en viss oversikt. 😊

Oi! Gratulerer! For en jobb du har gjort 😃 Da skjønner jeg hvorfor du vil ha en viss oversikt. Kan dessverre ikke svare deg eksakt på spm, men håper du kan nyte den med goood samvittighet! 

Skrevet

På Lifesum står kebab i brød som 674 kcal.

Anonymkode: 9a3b4...993

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, NancyDrew skrev:

Oi! Gratulerer! For en jobb du har gjort 😃 Da skjønner jeg hvorfor du vil ha en viss oversikt. Kan dessverre ikke svare deg eksakt på spm, men håper du kan nyte den med goood samvittighet! 

Å, tusen takk 😍😊 Så hyggelig melding. Ja, det skal jeg gjøre. Håper du får en fin helg 😊

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, tusen takk 😍😊 Så hyggelig melding. Ja, det skal jeg gjøre. Håper du får en fin helg 😊

Tusen takk og like så! 😁

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På Lifesum står kebab i brød som 674 kcal.

Anonymkode: 9a3b4...993

https://www.dinside.no/okonomi/faele-fastfood-fakta/61993278

Tidligere i år viste en omfattende britisk test av 494 ulike kebaber at den gjennomsnittlige kebaben inneholder rundt 1000 kcal.

• Liker 1
Skrevet

Enn hvis du spiser halvparten, eventuelt bare kjøttet og ikke brødet? Det pleier jeg å gjøre. Litt matsvinn må være greit i sånne tilfeller, eller kanskje du har en sulten venn som kan spise restene 😊 Porsjonene på fastfood-restauranter er ofte unødvendig store, da er det greit å minne seg selv om at man ikke må spise opp alt. Det har hjulpet meg med å holde vekten etter at jeg slanket meg. Gratulerer med vektnedgang, forresten:)

Skrevet
11 timer siden, Fju skrev:

Enn hvis du spiser halvparten, eventuelt bare kjøttet og ikke brødet? Det pleier jeg å gjøre. Litt matsvinn må være greit i sånne tilfeller, eller kanskje du har en sulten venn som kan spise restene 😊 Porsjonene på fastfood-restauranter er ofte unødvendig store, da er det greit å minne seg selv om at man ikke må spise opp alt. Det har hjulpet meg med å holde vekten etter at jeg slanket meg. Gratulerer med vektnedgang, forresten:)

Samme her. Jeg spiser sakte, i tilleg til at jeg tenker over hvor mye jeg har spist. Porsjonene ute er mega, så det blir alt for mye mat for meg. Koser meg selv om jeg ikke trøkker i meg alt 😛 

Skrevet

Flinke dere er 😊👍🏼 

Nei, jeg har nå slanket meg i ca 7.mnd snart. Har fortsatt noen kg som jeg skal ta av meg, men er mest opptatt av fettprosenten. Har gått ned ca 18 kg hittil. Mistet 13 cm rundt midjen og ca 10 cm rundt lårene osv. Ganske fornøyd. Bruker størrelse 34 i bukser nå og 34 i overdeler eller xs. 

Men kebab har jeg ikke spist siden Gud vet når. Pluss jeg hater å kaste mat og syns det er ekkelt å gi mat jeg har spist av til andre. 

Jeg kommer trolig nok til å spise opp all maten. Men det er ikke den kebaben i dag som kommer til å ødelegge for meg. 

• Liker 1
Skrevet

Du bruker str 34 eller xs og skal ned 8 kg til? Med mindre du er 130 cm høy tror jeg du bør ta det litt med ro og spise den lille kebaben innimellom med helt grei samvittighet.

Men for å svare i alle fall delvis på spørsmålet ditt: det er brødet og dressingen som virkelig trekker opp kaloriinnholdet i en kebab. Den undersøkelsen det vises til i en lenke litt lenger opp her kan brukes som en rettesnor. Hvis en gjennomsnittlig kebab er 1000 kcal, kan du gjette på at en liten kebab er 750-800 kcal. Pitabrødet utgjør ca 220 kcal av dette. 

Anonymkode: ab162...5f2

• Liker 5
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bruker str 34 eller xs og skal ned 8 kg til? Med mindre du er 130 cm høy tror jeg du bør ta det litt med ro og spise den lille kebaben innimellom med helt grei samvittighet.

Men for å svare i alle fall delvis på spørsmålet ditt: det er brødet og dressingen som virkelig trekker opp kaloriinnholdet i en kebab. Den undersøkelsen det vises til i en lenke litt lenger opp her kan brukes som en rettesnor. Hvis en gjennomsnittlig kebab er 1000 kcal, kan du gjette på at en liten kebab er 750-800 kcal. Pitabrødet utgjør ca 220 kcal av dette. 

Anonymkode: ab162...5f2

Nei, jeg er ikke 130 cm :) 

Ja, jeg skal ned 8 kg til. Selv om jeg bruker størrelse 34 og xs, betyr ikke at jeg har vært «heldig» med hvor all fettet har lagt seg. Jeg har mye fett på kroppen, som jeg vil bli kvitt. Men hvorfor, hvor og hvordan har jeg ikke tenkt å diskutere her. Det er altfor mange som skal fortelle andre hva de bør og ikke bør veie, hva de bør spise osv. Den samtalen orker jeg ikke

Skrevet
On 9/29/2018 at 11:43 AM, AnonymBruker said:

Nei, jeg er ikke 130 cm :) 

Ja, jeg skal ned 8 kg til. Selv om jeg bruker størrelse 34 og xs, betyr ikke at jeg har vært «heldig» med hvor all fettet har lagt seg. Jeg har mye fett på kroppen, som jeg vil bli kvitt. Men hvorfor, hvor og hvordan har jeg ikke tenkt å diskutere her. Det er altfor mange som skal fortelle andre hva de bør og ikke bør veie, hva de bør spise osv. Den samtalen orker jeg ikke

Tror ikke et sekund på at du har fått «streng beskjed» av lege å gå med så mye i vekt. Ned 18kg?! Og 8 til? Hvilke klær skal du bruke mår 34 og XS bli for stort? :rolleyes:

Anonymkode: 36445...9b5

• Liker 4
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke et sekund på at du har fått «streng beskjed» av lege å gå med så mye i vekt. Ned 18kg?! Og 8 til? Hvilke klær skal du bruke mår 34 og XS bli for stort? :rolleyes:

Anonymkode: 36445...9b5

Det går bra, det er heller ikke så viktig at du tror på det heller :) Synd at folk lar seg bli så provosert av hva andre bruker av størrelser i klær. Er du slank, får du høre det. Er du feit, så får du jammen meg høre det da også. I tillegg kom du kun hit for å få ut sjalusien eller Gud vet hva det er du prøver å få ut ved å kun kommentere mine størrelser, framfor å faktisk svare på spørsmålet mitt. Men ja, uansett. Har ingenting å forklare eller tilintetgjøre for deg. Så du får bare irritere deg videre. Stakkar

Skrevet

Nei, du skjønner HI, i Norge er det IKKE lov å bruke xs eller størrelse 34 i bukser, da blir damene sure fordi du er mindre enn de i størrelse. Det er ikke LOV! Haha, leste et innlegg hvor en jente fikk kjeft for å være 44 cm rundt lårene.....ifølge ekspertene på kvinneguiden var hun ikke frisk og de påstod (basert på en gammel engelsk artikkel) at man må være 60 cm rundt låret, for det er DET som er SUNT. 

Anonymkode: bf275...ef2

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du skjønner HI, i Norge er det IKKE lov å bruke xs eller størrelse 34 i bukser, da blir damene sure fordi du er mindre enn de i størrelse. Det er ikke LOV! Haha, leste et innlegg hvor en jente fikk kjeft for å være 44 cm rundt lårene.....ifølge ekspertene på kvinneguiden var hun ikke frisk og de påstod (basert på en gammel engelsk artikkel) at man må være 60 cm rundt låret, for det er DET som er SUNT. 

Anonymkode: bf275...ef2

Haha, ja jeg tenker at til neste gang så skal jeg holde meg For god til å dele hva jeg bruker av størrelser i klær. Fikk jo nettopp høre at en som bruker 34 i bukser og xs MÅ være 130 cm...sikkert vedkommende som også skrev at DU MÅ være 60 cm rundt lårene. Tydeligvis en som ikke liker at folk kommer i ulike størrelser. Men nå har jeg spist fisken min og skal gå en tur med hunden før leggetid. God natt:) akebanen har jeg for såvidt spist med god samvittighet, så om noen velger å fortsette å kommentere på dette innlegget, så er det kun pga irritasjon/sjalusi eller noe i den duren 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...