Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk et barn etter ICSI offentlig. Hadde nylig søskenforsøk, men hadde senabort i uke 20. Etter aborten sa en lege til meg i en bisetning at «...hvis du har krav på et nytt forsøk da...» Da ble jeg redd. Er det ikke sikkert jeg får søskenforsøk igjen? Hvorfor skulle jeg ikke få det? Trodde jeg kunne starte på en ny runde med 3 forsøk jeg..? 

Anonymkode: b1789...b3c

Videoannonse
Annonse
Gjest ...sunny...
Skrevet

Dette var vondt å lese, føler så uendelig mye med deg ❤ Vet ikke noe annet enn at man har rett på tre offentlige forsøk. Håper det går etter forholdene bra med dere ❤

Skrevet

Håper denne legen tok alvorlig feil og at du får dekket et nytt forsøk ❤️ Skulle vært en skam hvis du ikke kunne fått det når du opplevde det som ikke skal skje. Klem til deg!

Skrevet

For en ufølsom kommentar å komme med. Har opplevd noe i likhet hos fastlegen. Jeg har konkludert med at jeg kun forholder meg til klinikken og lar det andre mener prelle av, for de vet ofte ikke - bare synser. Vil tro du har krav på dine tre forsøk, du sier ikke noe om hvor mange du har vært gjennom denne runden før du ble gravid.

Anonymkode: 81f22...7d7

Skrevet

TS her. Vi har et barn fra før etter ICSI behandling. Da klaffet det på første forsøk. Så tok vi kontakt med St.Olavs for søskenforsøk noen år senere. Det var aldri snakk om at det ikke var greit. Vi kom veldig raskt i gang. Da forsto jeg det som at vi fikk en ny runde med 3 forsøk. Vi startet på en måte på nytt. Det klaffet på 2.forsøk. Jeg er usikker på om vi nå går rett på forsøk nummer 3 i denne runden, eller om vi begynner på helt ny runde med søskenforhold siden vi faktisk ble gravide og kom halvveis i svangerskapet. Noen som vet det? 

Skrevet

Du må nesten høre med klinikken hvilke regler de har. Kan godt være at dere bare har igjen ett forsøk. Jeg vil egentlig tro det, at dere har igjen ett forsøk. For man får oftest ikke nye forsøk ved spontanaborter og senaborter. Dessverre. Men hør med klinikken, bare de kan gi et riktig svar til dere.

Anonymkode: 3079a...94f

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her. Vi har et barn fra før etter ICSI behandling. Da klaffet det på første forsøk. Så tok vi kontakt med St.Olavs for søskenforsøk noen år senere. Det var aldri snakk om at det ikke var greit. Vi kom veldig raskt i gang. Da forsto jeg det som at vi fikk en ny runde med 3 forsøk. Vi startet på en måte på nytt. Det klaffet på 2.forsøk. Jeg er usikker på om vi nå går rett på forsøk nummer 3 i denne runden, eller om vi begynner på helt ny runde med søskenforhold siden vi faktisk ble gravide og kom halvveis i svangerskapet. Noen som vet det? 

Jeg er ganske sikker på at dere på papiret bare har ett forsøk igjen, ettersom man kun kan forsøke på ett søsken. Man kan ikke nullstille etter en abort. 

Men som jeg skrev i en annen tråd, mulig klinikken vil utvise skjønn her og gi flere forsøk. Kommer nok an på kapasitet. 

Lykke til, så leit å måtte gå gjennom noe slikt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...