AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #21 Skrevet 2. oktober 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bryr meg ikke om overvåking og jeg tenker at hvis overvåkingen kan sørge for å ta terrorceller, pedofile etc etc så er jeg bare HAPPY! Anonymkode: 5bc03...a2a Det aller, aller meste av statlig overvåkning går faktisk på uskyldige mennesker som aldri har funnet på noe som helst kriminelt i hele sitt liv. At politiet skal fange terrorister (eller andre grove kriminelle) er bare noe piss som myndigheene har funnet på, for at befolkningen skal akseptere all overvåkning av uskyldige... Anonymkode: 821c7...b54
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #22 Skrevet 2. oktober 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bryr meg ikke om overvåking og jeg tenker at hvis overvåkingen kan sørge for å ta terrorceller, pedofile etc etc så er jeg bare HAPPY! Anonymkode: 5bc03...a2a Problemet er bare at de som driver med sånne lyssky aktiviteter gjerne vet å sikre seg. De bruker som regel ikke åpne produkter/skytjenester, men jobber bak flere lag av VPN/proxy/uindekserte nett og sørger for å bruke programvare som ikke legger igjen noen spor. Noen få blir tatt, men det er bare de som ikke har kunnskap nok til å unngå å legge igjen spor. Overvåkning går dermed stort sett utover menigmann. Anonymkode: 7f1a7...db7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #23 Skrevet 2. oktober 2018 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bryr meg ikke om overvåking og jeg tenker at hvis overvåkingen kan sørge for å ta terrorceller, pedofile etc etc så er jeg bare HAPPY! Anonymkode: 5bc03...a2a Hovedformålet med kinesisk overvåkning er at kommunistpartiet skal beholde makten, ikke å ta kriminelle. Anonymkode: 069de...f54
Gjest HankySpanky Skrevet 2. oktober 2018 #24 Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Et trykk fra Kina, så forvandles HuiOgHei-nettet her til lands til et bot-net, som tar over andre mobilnett, sprer seg via infrastrukturen og tar ned hovedhubben for Internett og kommunikasjon inn og ut av landet. Akkurat på samme måte som når Russland fjernet Estland fra Internett i over 2 døgn for ikke så lenge siden. Uansett hva man mener og tror, bør vi holde oss til allierte lands teknologier når det gjelder noe så kritisk som infrastruktur. Endret 2. oktober 2018 av HankySpanky
Gjest HankySpanky Skrevet 2. oktober 2018 #25 Skrevet 2. oktober 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Problemet er bare at de som driver med sånne lyssky aktiviteter gjerne vet å sikre seg. De bruker som regel ikke åpne produkter/skytjenester, men jobber bak flere lag av VPN/proxy/uindekserte nett og sørger for å bruke programvare som ikke legger igjen noen spor. Noen få blir tatt, men det er bare de som ikke har kunnskap nok til å unngå å legge igjen spor. Overvåkning går dermed stort sett utover menigmann. Anonymkode: 7f1a7...db7 De mest avanserte terroristcellene bruker ikke Internett eller teknologi, de bruker penn, papir, kurerer og god gammeldags og "avleggs" teknologi.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #26 Skrevet 4. oktober 2018 På Monday, October 01, 2018 den 19.09, AnonymBruker skrev: Jeg bryr meg ikke om overvåking og jeg tenker at hvis overvåkingen kan sørge for å ta terrorceller, pedofile etc etc så er jeg bare HAPPY! Anonymkode: 5bc03...a2a Etterretningsorganisasjoner ønsker jo å hanke inn absolutt ALT mulig av telefon-samtaler, tekstmeldinger, epost og all annen elektronisk kommunikasjon. I tillegg skal alt sammen selvfølgelig lagres ett eller annet sted, i all evighet. Er du klar over hva slags ufattelig mengder saker og ting det egentlig er snakk om her? Og folk skal altså sitte og tråle gjennom alt mulig som renner inn døgnet rundt. Fordi en terrorist kanskje er så stokk stein dum at man sender en melding med da gjør vi sånn og sånn i morgen klokken 11.00 akkurat som planlagt? Anonymkode: 821c7...b54
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #27 Skrevet 4. oktober 2018 På 1.10.2018 den 21.09, AnonymBruker skrev: Jeg bryr meg ikke om overvåking og jeg tenker at hvis overvåkingen kan sørge for å ta terrorceller, pedofile etc etc så er jeg bare HAPPY! Anonymkode: 5bc03...a2a På 2.10.2018 den 13.19, AnonymBruker skrev: Det aller, aller meste av statlig overvåkning går faktisk på uskyldige mennesker som aldri har funnet på noe som helst kriminelt i hele sitt liv. At politiet skal fange terrorister (eller andre grove kriminelle) er bare noe piss som myndigheene har funnet på, for at befolkningen skal akseptere all overvåkning av uskyldige... Anonymkode: 821c7...b54 Om man er uskyldig, har man jo ingenting å frykte 👍🏼 På 2.10.2018 den 13.45, AnonymBruker skrev: Problemet er bare at de som driver med sånne lyssky aktiviteter gjerne vet å sikre seg. De bruker som regel ikke åpne produkter/skytjenester, men jobber bak flere lag av VPN/proxy/uindekserte nett og sørger for å bruke programvare som ikke legger igjen noen spor. Noen få blir tatt, men det er bare de som ikke har kunnskap nok til å unngå å legge igjen spor. Overvåkning går dermed stort sett utover menigmann. Anonymkode: 7f1a7...db7 Så lenge de får stoppet ihvertfall én terrorist - er det verdt det for min del 👌🏼 På 2.10.2018 den 15.23, AnonymBruker skrev: Hovedformålet med kinesisk overvåkning er at kommunistpartiet skal beholde makten, ikke å ta kriminelle. Anonymkode: 069de...f54 Da må de jo gjerne overvåke meg for det har jeg ingen befatning med 🤣 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Etterretningsorganisasjoner ønsker jo å hanke inn absolutt ALT mulig av telefon-samtaler, tekstmeldinger, epost og all annen elektronisk kommunikasjon. I tillegg skal alt sammen selvfølgelig lagres ett eller annet sted, i all evighet. Er du klar over hva slags ufattelig mengder saker og ting det egentlig er snakk om her? Og folk skal altså sitte og tråle gjennom alt mulig som renner inn døgnet rundt. Fordi en terrorist kanskje er så stokk stein dum at man sender en melding med da gjør vi sånn og sånn i morgen klokken 11.00 akkurat som planlagt? Anonymkode: 821c7...b54 Det virker ut som at de får en del å gjøre ja, men om de syns det er nyttig så er det ålreit for min del. Jeg skjuler ingenting og er ikke redd for hva de vil finne ut om meg 😜 Anonymkode: 5bc03...a2a
linsejesus Skrevet 4. oktober 2018 #28 Skrevet 4. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Så lenge de får stoppet ihvertfall én terrorist - er det verdt det for min del 👌🏼 Anonymkode: 5bc03...a2a En stat (for ikke å si et privat selskap) som har full kontroll over hva alle gjør, hva alle skriver til hverandre, hvor alle er osv, er MYE farligere enn en terrorist. Selv om vi skulle hatt verdens snilleste stat som aldri misbrukte den enorme makten i dag, vet vi ikke hva staten vil gjøre om 5, 10, 20 år. Og overvåkning er uansett ikke begrenset til vår egen stat, andre stater (og igjen, private selskaper) har sannsynligvis mye mer oversikt over den norske befolkningen enn den norske staten. Cambridge Analytica-skandalen har allerede vist hvor verdifull overvåkning av vanlige mennesker er for maktpersoner som ikke tåler offentlighetens og demokratiets lys. Du verdsetter kanskje ikke ditt eget privatliv, men det gjør mange andre, og jeg mener retten til privatliv for vanlige mennesker er en ganske fundamental rettighet.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #29 Skrevet 5. oktober 2018 On 10/1/2018 at 4:30 PM, AnonymBruker said: Men hva med andre kinesiske merker, som Lenovo og Asus? Anonymkode: 2d9dd...775 Ingenting er trygt, men det blir mer utrygt jo større kontroll Kina har over selskapet. https://www.bloomberg.com/news/features/2018-10-04/the-big-hack-how-china-used-a-tiny-chip-to-infiltrate-america-s-top-companies I kinesiske selskaper kan slike ting gjøres enda mer diskret. Der kan de legge inn spioneringen som en funksjon fra begynnelsen, i stedet for å måtte smugle inn en chip i produksjonsprosessen. Anonymkode: 069de...f54
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #30 Skrevet 5. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingenting er trygt, men det blir mer utrygt jo større kontroll Kina har over selskapet. https://www.bloomberg.com/news/features/2018-10-04/the-big-hack-how-china-used-a-tiny-chip-to-infiltrate-america-s-top-companies I kinesiske selskaper kan slike ting gjøres enda mer diskret. Der kan de legge inn spioneringen som en funksjon fra begynnelsen, i stedet for å måtte smugle inn en chip i produksjonsprosessen. Anonymkode: 069de...f54 Så hvilke merker vil du anbefale (laptop)? Anonymkode: 2d9dd...775
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #31 Skrevet 5. oktober 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Så hvilke merker vil du anbefale (laptop)? Anonymkode: 2d9dd...775 Ut fra dette kriteriet er det selskaper som ikke er kinesiske, og helst ikke taiwanske. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_laptop_brands_and_manufacturers Anonymkode: 069de...f54
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #32 Skrevet 5. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingenting er trygt, men det blir mer utrygt jo større kontroll Kina har over selskapet. https://www.bloomberg.com/news/features/2018-10-04/the-big-hack-how-china-used-a-tiny-chip-to-infiltrate-america-s-top-companies I kinesiske selskaper kan slike ting gjøres enda mer diskret. Der kan de legge inn spioneringen som en funksjon fra begynnelsen, i stedet for å måtte smugle inn en chip i produksjonsprosessen. Anonymkode: 069de...f54 De bruktesannsynligvis noe lignende som NSA allerede har installert i mangfoldige år nå. Men det er jo typisk amerikansk å klage og sutre på grunn av det noen andre nasjoner holder på med, samtidig som NSA er desidert aller verst av alle sammen... Anonymkode: 821c7...b54
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #33 Skrevet 5. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ut fra dette kriteriet er det selskaper som ikke er kinesiske, og helst ikke taiwanske. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_laptop_brands_and_manufacturers Anonymkode: 069de...f54 Med andre ord, da må man kjøpe amerikansk? Anonymkode: 2d9dd...775
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #34 Skrevet 5. oktober 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Med andre ord, da må man kjøpe amerikansk? Anonymkode: 2d9dd...775 Det finnes noen store sør-koreanske og japanske merker også. Anonymkode: 069de...f54
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #35 Skrevet 5. oktober 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: De bruktesannsynligvis noe lignende som NSA allerede har installert i mangfoldige år nå. Men det er jo typisk amerikansk å klage og sutre på grunn av det noen andre nasjoner holder på med, samtidig som NSA er desidert aller verst av alle sammen... Anonymkode: 821c7...b54 NSA stoppet enkelte pakker, mens i Kina legges det inn i alt som produseres. Anonymkode: 069de...f54
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #36 Skrevet 6. oktober 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Med andre ord, da må man kjøpe amerikansk? Anonymkode: 2d9dd...775 Hvem vil du helst overvåkes av? Amerikanere eller kinesere? Anonymkode: 821c7...b54
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #37 Skrevet 7. oktober 2018 På Friday, October 05, 2018 den 18.35, AnonymBruker skrev: Med andre ord, da må man kjøpe amerikansk? Anonymkode: 2d9dd...775 På Friday, October 05, 2018 den 21.36, AnonymBruker skrev: Det finnes noen store sør-koreanske og japanske merker også. Anonymkode: 069de...f54 Det spiller vel egentlig ingen rolle hvem man velger å kjøpe noe elektronikk fra. Du blir sannsynligvis overvåket av alle og enhver uansett hva du gjør... Anonymkode: 821c7...b54
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå