Gå til innhold

Hvordan koker du egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan koker du egg?😁 det er vel noe folk gjør ganske forskjellig. Koker du opp vannet med eller uten eggene oppi? Hvor lenge koker du dem? Koker du eller lar du dem bare trekke? 😊

Anonymkode: 059eb...ffa

Skrevet

Koker opp vannet først og koker eggene i 6 minutter for bløtkokte og 11 minutter for hardkokte.

Anonymkode: 23c72...1d0

Skrevet

Jeg legger eggene i kjelen og så setter jeg på plata. Når det koker skrur jeg varmen litt ned sånn at det småbobler. Venter i ca. 10 minutter og så er de ferdige.

Anonymkode: 9a7d0...777

• Liker 2
Skrevet

Legger dem i kaldt vann og lar det koke opp, da sprekker de ikke. Og lar dem koke 7-10 min, er ikke så nøye på akkurat det.

Anonymkode: 6a771...f63

Skrevet

Jeg koker opp vannet først og så koker jeg de i 11 min for å få hardkokte egg. Liker det best.

Skrevet

Som oftest koker jeg opp vannet før jeg legger eggene i. Jeg har ett plastegg jeg legger oppi samtidig med eggene som skiftet farge etter hvert som eggene kokes. Tar aldri tiden. 

Skrevet

Koker opp vannet mens eggene er oppi kjelen. De sprekker ikke så lett da. Jeg koker eggene ja, ikke bare trekker dem. Siden jeg ikke spiser bløtkokte egg lar jeg dem koke 11-12 minutter.  Når eggene er ferdigkokt heller jeg av vannet og tapper kaldt vann over eggene slik at kokeprosessen stopper. 

Skrevet

Liker best bløtkokt. Jeg koker opp vann først og legger eggene nedi etterpå. Lar det småkoke. 5,5 minutt, 6 minutter hvis vi er på fjellet. Skyller i kaldt vann for å stoppe kokeprosessen

Skrevet

Legges I kaldt vann, når det starter å koke så lar jeg de koke I 8 minutter. Tømmer ut det kokende vannet og kjøler det ca 10 minutter med rennende vann.Da får jeg smilende egg. 

Skrevet

Bruker eggkoker....

Anonymkode: 16fde...409

Skrevet

Koker opp vannet godt, har i eggene, teller minutter. De sprekker aldri.

Anonymkode: 8d9b8...462

Skrevet

Jeg legger eggene i vannet og skrur på plata. Når det begynner å koke skikkelig tar jeg tiden. Jeg koker de i 8 minutt. Slik liker jeg de. 

Og når man legger eggene oppi før vannet har blitt varmt blir det kokt rett på innsiden så det ikke sprekker så lett. 

Anonymkode: cf797...815

Skrevet

Koker opp vannet og legger eggene forsiktig nedi med en skje og koker dem i 8 min. Da blir de perfekte for meg 🤪

Anonymkode: 3e4db...31a

Skrevet

Koker opp vann, legger i egg, googler hvor lenge Prior sier man bør koke egg, og om det skal fosskoke eller ei.

Hver. Eneste. Gang.

Tar så eggene fra plata når de er ferdige og lar kaldt vann renne over dem.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...