AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #1 Skrevet 28. september 2018 Hei. Jeg jobber for en bedrift, jeg trives greit, men jeg har hatt en del problemer med en en skiftleder i det siste, skal inn på møte med han og HR snart, jeg er kjent i bedriften som en flink og profesjonell kar. Så nå fikk jeg to nye jobbtilbud, men vil helst ikke slutte der jeg er nå, er det smart av meg å opplyse HR på det møte vi skal ha om dette her? Anonymkode: bf32c...e6f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #2 Skrevet 28. september 2018 Tror det er smartest å bare ta den nye jobben. Som regel så er det bare pjatt å høre på når det kommer til HR og lederen din. De er ikke interessert i å ordne opp, men har møte av plikt for da kan de krysse av at de har gjort det de skal. Avlys møtet og bytt jobb, det gjorde jeg og stortrives, mine tidligere kollegaer derimot... Anonymkode: 64203...cbc 2
Gjest AnonymBruker82 Skrevet 28. september 2018 #3 Skrevet 28. september 2018 Du sier at du egentlig ikke har lyst til å slutte. Uten å vite hvor alvorlige problemene med skiftlederen er og hvor stor tro du selv har på at de kan løses så ville jeg i utganspunktet rådet deg til å gjennomføre møtet med han og HR. Selv ville jeg ikke delt informasjon om jobbtilbudene. Viss du gjør det bør du iallfall tenke gjennom hva du ønsker å oppnå med det. Jeg synes det er synd når folk generaliserer, slik som vedkommende over her; at du bare kan forvente pjatt fra HR og leder. Det er mange flinke og handlekraftige folk der ute. Men viss denne skiftlederen er over deg eller fungerer som lederen din og du evt. er litt usikker på hva du kan forvente fra HR så kan du be om å få ha med tillitsvalgt i møtet, dersom du er fagorganisert.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #4 Skrevet 28. september 2018 Nei, jeg synes ikke du bør bruke det ift skiftlederen. Det er en konflikt må du løse på annet vis hvis du tenker å fortsette å jobbe der. Men du kan bruke jobbtilbudene for å få forhandlet opp lønna di hvis de andre tilbyr bedre lønn. Anonymkode: 2691c...62c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå