AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #1 Skrevet 28. september 2018 En bitteliten klagetråd. Beklager! Vil ikke bruke vennene mine som klagemur, så jeg lar det gå utover KG 😅 Jeg jobber sikkert mye mindre enn mange studenter, men jeg er så sliten. Har to barn under 7 år og det gjør kanskje at jeg føler meg ekstra sliten. Jobber kun 40-60% utenom studiene, men likevel er jeg helt fullstendig kjørt. Er tredjeårsstudent og holder på med et masterløp. Tips? Klarer liksom aldri å hente meg inn 😅 Anonymkode: ae302...dc0
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #2 Skrevet 28. september 2018 Alle som studerer blir slitne. Det er en øvelse i skole,jobb og å balansere famileliv om man har og økomini. Likevel vil det være a walk in the park sammenligna med jobb. Du bare er ikke der ennå at du har nok sammenligningsgrunnlag., Hilsen hun som nå fikk syv rapporter å lese mandag. Anonymkode: 9c151...82a 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #3 Skrevet 28. september 2018 Jeg jobbet omtrent like mye som deg under studiene, men uten barn. Å ha barn i tillegg gir ekstra «jobb». Kan det tenkes at kombinasjonen ganske enkelt er for mye, spesielt om du ikke har mann som kan trå til litt? Det høres veldig mye ut.. Anonymkode: 72f4f...a37 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #4 Skrevet 28. september 2018 Jeg jobbet 40-60% ved siden av studier (mindre under praksis og eksamensperioder selvsagt) UTEN barn og ble kjempe sliten. All ære til deg for å holde ut med såpass med jobbing MED barn. Har du ikke mulighet til å jobbe mindre? Anonymkode: 5f6c6...7c7 8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #5 Skrevet 28. september 2018 Jeg jobbet ca like mye som seg alle mine år som student, men uten barn! Hadde ikke orket så mye med familie i tillegg, syns du gjør en kjempejobb! Og til den som sier at arbeidslivet er mye tyngre - det gjelder selvsagt ikke alltid. Jeg merker stor forskjell fra 100% studier + 40/60% jobb, til kun 100% jobb. Ny verden, mye fritid, ingen økonomiske bekymringer, og ikke konstant følelse av å "burde lese mer". Herlig, synes jeg. Anonymkode: 78cd4...131 14
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #6 Skrevet 29. september 2018 Jeg jobber 100% ved siden av fulltidsstudium og har ett barn på 2,5 år. Jeg jobber med døgnordning på omsorgsinnstitusjon, som vil si at 100% er ca 12 døgn på en måned. Så jeg er ikke på jobb 08-16 hver dag altså . Men jobben min er ikke fysisk krevende. Jeg tror aldri jeg ville klart å ha så høy stillingsbrøk om jeg jobbet på Rema og skulle løpe rundt i en butikk. Det er annerledes når jeg jobber døgn, for da har jeg tid til å slappe av, og mye av arbeidsdagen min handler om hverdagslige ting som jeg ville gjort hjemme uansett (kjøre hit og dit, lage middag, hjelpe med lekser). Det er klart det er slitsomt, det er ikke til å legge skjul på! Å ha barn gjør det ekstra tøft når det er hektisk, men hold hodet over vann så er du ferdig om bare noen år! 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle som studerer blir slitne. Det er en øvelse i skole,jobb og å balansere famileliv om man har og økomini. Likevel vil det være a walk in the park sammenligna med jobb. Du bare er ikke der ennå at du har nok sammenligningsgrunnlag., Hilsen hun som nå fikk syv rapporter å lese mandag. Anonymkode: 9c151...82a Uenig, når man jobber etter endt studium har du fokuset på en plass. Med jobb og skole kombinert havner du i et evig dilemma med at om du fokuserer for mye på jobb så får du ikke lest nok, og fokuserer du på lesing får du ikke jobbet nok og økonomien går ikke rundt. Hvis du har en jobb som er så slitsom at studier med jobb er en walk in the park i forhold så tror jeg ikke du takler jobben din godt nok. Anonymkode: 80074...0f8 16
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #7 Skrevet 29. september 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber 100% ved siden av fulltidsstudium og har ett barn på 2,5 år. Jeg jobber med døgnordning på omsorgsinnstitusjon, som vil si at 100% er ca 12 døgn på en måned. Så jeg er ikke på jobb 08-16 hver dag altså . Men jobben min er ikke fysisk krevende. Jeg tror aldri jeg ville klart å ha så høy stillingsbrøk om jeg jobbet på Rema og skulle løpe rundt i en butikk. Det er annerledes når jeg jobber døgn, for da har jeg tid til å slappe av, og mye av arbeidsdagen min handler om hverdagslige ting som jeg ville gjort hjemme uansett (kjøre hit og dit, lage middag, hjelpe med lekser). Det er klart det er slitsomt, det er ikke til å legge skjul på! Å ha barn gjør det ekstra tøft når det er hektisk, men hold hodet over vann så er du ferdig om bare noen år! Uenig, når man jobber etter endt studium har du fokuset på en plass. Med jobb og skole kombinert havner du i et evig dilemma med at om du fokuserer for mye på jobb så får du ikke lest nok, og fokuserer du på lesing får du ikke jobbet nok og økonomien går ikke rundt. Hvis du har en jobb som er så slitsom at studier med jobb er en walk in the park i forhold så tror jeg ikke du takler jobben din godt nok. Anonymkode: 80074...0f8 Men da har du ikke barnet alene? Anonymkode: b7544...d56
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #8 Skrevet 29. september 2018 Jeg studerer alle hverdager fulltid, og jobbet hver helg og alle ferier. Nå jobber jeg fulltid og studerer deltid. Har dog ikke barn. Anonymkode: b7544...d56
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #9 Skrevet 29. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men da har du ikke barnet alene? Anonymkode: b7544...d56 Nei, barnet har jo en far, men hvordan er det relevant til HI? Anonymkode: 80074...0f8 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #10 Skrevet 29. september 2018 I kombinasjon med to små barn høres det mye ut, jeg skjønner godt at du er sliten. Anonymkode: f9382...b58 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #11 Skrevet 29. september 2018 Jobber ca 50%, har barn (barnefar har 50% samvær). Går veldig fint. Anonymkode: dfbf9...ec0
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #12 Skrevet 29. september 2018 15 hours ago, AnonymBruker said: Alle som studerer blir slitne. Det er en øvelse i skole,jobb og å balansere famileliv om man har og økomini. Likevel vil det være a walk in the park sammenligna med jobb. Du bare er ikke der ennå at du har nok sammenligningsgrunnlag., Hilsen hun som nå fikk syv rapporter å lese mandag. Anonymkode: 9c151...82a Jeg savner ikke studietiden. Den var mye tyngre enn jobblivet. Anonymkode: 00792...2a0 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #13 Skrevet 29. september 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, barnet har jo en far, men hvordan er det relevant til HI? Anonymkode: 80074...0f8 Det er felwvant for de det er en mye større jobb å ha barn alene. Anonymkode: b7544...d56
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #14 Skrevet 29. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Uenig, når man jobber etter endt studium har du fokuset på en plass. Med jobb og skole kombinert havner du i et evig dilemma med at om du fokuserer for mye på jobb så får du ikke lest nok, og fokuserer du på lesing får du ikke jobbet nok og økonomien går ikke rundt. Hvis du har en jobb som er så slitsom at studier med jobb er en walk in the park i forhold så tror jeg ikke du takler jobben din godt nok. Anonymkode: 80074...0f8 Kommer helt på hva slags jobb og hvilken bransje man jobber i det. Hos oss jobber utviklerne/teknologene opp til 7 dager i uka året rundt, da det er personlige oppgaver som ikke deles med andre. Ferie er det flere som ikke har hatt i praksis på mange år (kun på papiret for å tilfredsstille byråkratiet). Det er veldig lett å si at man bør klare det når man som deg, jobber i et yrke med organiserte vaktskifter og arbeidstider basert på blokker med jobbing og sånn sett garantert fritid. Vel, vi som jobber i det private har det ikke alltid slik, der er det å jobbe som faen til enhver tid for å henge med, og for å konkurrere med resten av verdenen. Så joda, studietiden var faktisk en piece of cake for en del av oss i forhold. Har aldri jobbet så mye som nå, det kan i mange tilfeller være opptil døgnet rundt. Anonymkode: e9b13...ac9
Dr. A. Kula Skrevet 29. september 2018 #15 Skrevet 29. september 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er felwvant for de det er en mye større jobb å ha barn alene. Anonymkode: b7544...d56 Det står ingen steder i HI at h*n er alene med barna. 2
heipådegsann Skrevet 29. september 2018 #16 Skrevet 29. september 2018 Jeg jobber ikke i det heletatt ved siden av studiene, har ett barn. Eller jeg jobber litt frivillig, så det blir ca. 2x8 timer i uken, men da setter jeg meg kun opp på vakter som det passer meg selv. Blir ikke helt det samme som å forplikte seg til en betalt jobb. Vi har valgt å gjøre det sånn fordi jeg rett og slett ikke har det energinivået som trengs for å greie over mer. De 2,5timene fra jeg er hjemme på ettermiddagen til barnet legger seg prioriterer jeg på sønnen, og det å skulle gå på ei jobbvakt rundt klokka 20 på kvelden, for så å skulle stå opp 6:30 neste morgen igjen virker ikke så overkommelig for meg. Vanligvis legger jeg meg kl 22-23 for å takle nattevåket osv. Samboeren min er uføretrygdet og derfor kan ikke han ta en større del av disse tingene heller. Synes dere er flinke dere som greier å sjonglere alle tre tingene på en gang, tommel opp for dere 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #17 Skrevet 29. september 2018 Har to barn under 7 år, studerer master og jobber 100%. Er ikke alene med de. Bruker alle kvelder og ledige stunder på å lese pensum, inkludert pausen på jobb.. Det er slitsomt ja. Gleder meg helt vilt til å bli ferdig. Motivasjonen har vært rævva i lang stund. Men jeg biter renna sammen, det må jeg bare hvis jeg vil bli ferdig. Tok ingen emner i fjor høst og det var virkelig befriende å bare ha «vanlig» hverdagsliv å tenke på! En helt annen arbeidsmengde i hverdagen. Så gulroten min er tanken på det livet igjen Må bare holde ut 1 1/2 år til.. Anonymkode: 4650a...6d5 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #18 Skrevet 29. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg savner ikke studietiden. Den var mye tyngre enn jobblivet. Anonymkode: 00792...2a0 Det synes ikke jeg, og jeg gikk på et svært krevende studium. Selve jobbhverdagen synes jeg er lettere (jeg jobber f.eks ikke 50-70 timer i uka lenger), men alt rundt er mer stressende. Barn, hus, bil, lekser, aktiviteter, barnehage... før hadde jeg bare meg selv å tenke på, nå har jeg mange flere krav som må møtes. Men TS er jo allerede i en situasjonen siden hen har barn. Så da spørs det hvor stor den totale arbeidsmengden er. Noen studier utgjør er en mye mindre arbeidsbelastning enn en vanlig fulltidsjobb - andre utgjør en større. Så kommer deltidsjobb i tillegg. Anonymkode: f9382...b58
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #19 Skrevet 29. september 2018 Jeg jobbet mindre enn deg TS, uten barn, som student, og jeg var dævvsliten:P Kan du jobbe mindre eller er det pga. økonomi? Har du noen som kan avlaste deg litt? 17 hours ago, AnonymBruker said: Alle som studerer blir slitne. Det er en øvelse i skole,jobb og å balansere famileliv om man har og økomini. Likevel vil det være a walk in the park sammenligna med jobb. Du bare er ikke der ennå at du har nok sammenligningsgrunnlag., Hilsen hun som nå fikk syv rapporter å lese mandag. Anonymkode: 9c151...82a Nuvel, det kommer an på hva man jobber med, og har man en hektisk jobb har man jo i stor grad valgt det selv. Jeg jobber 3 delt turnus i en fysisk og psykisk krevende stilling, men det er barnemat i forhold til hvordan det var for meg som student, enda jeg ikke hadde barn. Årsaken er at når jeg klokker ut, så klokker jeg ut. Jeg har ikke lesing, pugging, oppgaver, eksamner, dårlig økonomi, osv hengende over meg. Blir jeg syk får jeg sykdom med lønn, jeg kan ta egenmelding om jeg har influensa, jeg har råd til bil så jeg slipper å bruke 1 time med buss for å komme meg på jobb osv. Det er en hinsides luksus som man ikke har som student. Anonymkode: 57a32...f7b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå