Gå til innhold

Er så sliten av å ha emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvorfor?

Anonymkode: 44bfb...f13

fordi det ikke går inn.jeg følte at det ble så mye . og så særlig når det gjelder muntlig fremføring...å sette opp en presentasjon og kunne si det. jeg får alltid hjerneteppe. 
når noe virkelig interesserer meg så går det bra, men det er fordi jeg så lett blir distrahert. jeg føler at samfunnet er slik at alt skal være skole, skole, skole. 
jeg blir rastløs, får angst av tidspresset og eksamen. det å få sammenhengen i en ting.

Anonymkode: 9c807...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg har også den diagnosen og er så utrolig sliten og lei. Går i både enebehandling og gruppeterapi, men har de siste mnda bare blitt mer og mer deprimert. Det svinger selvfølgelig veldig, slik det gjør med denne diagnosen, men bunnlinja er lavere og jeg treffer den oftere. Gråter veldig mye. 

Har de siste ukene prøvd og prøvd å forklare hvordan jeg har det og hva jeg tenker, og har i tiden før det forklart om redselen for å havne så langt nede som jeg er igjen nå. Føler meg ikke forstått. Jeg er så sliten av å kjempe sånn for alt mulig og kjempe lei behandling, men jeg ser ingen andre utveier heller. Orker ikke å fortsette å ha det slik og behandling er jo eneste måten jeg kanskje kan få det bedre på, men har helt mistet ståpå-viljen. 

Jeg er 30 år og ufør. Alt føles meningsløst og som en evig kamp jeg bare må holde ut og holde ut. 

Noen som har noen tanker rundt det jeg skriver eller noen input? 

Anonymkode: 2e39a...656

Jeg forstår deg så godt.. sånn ordentlig. Hva slags behandling? MBT? Virker det?

Ts 

Anonymkode: 74f45...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2018 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Går du i terapi? Hørt at MBT og mbct terapi skal være veldig effektivt mot den lidelsen. Psykiske lidelser er helt J.... det tar så mye fra en. Jeg sliter med andre ting, men føler med deg. Klem ❤️

Anonymkode: 9f428...8ba

Klem tilbake❤

Har nettopp startet Mbt behandling... spent..

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2018 den 22.07, AnonymBruker skrev:

Hold ut. Det kan bli bedre 💙 Selv om det er en fæl lidelse er det mange teknikker og forskjellige typer terapi man kan forsøke, i tillegg til medisiner som kan være med på å lette litt på trykket.

Anonymkode: efc02...5d2

Takk💙

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg så godt.. sånn ordentlig. Hva slags behandling? MBT? Virker det?

Ts 

Ja, MBT. Jeg vet helt ærlig ikke.. Jeg trodde det. Hadde det veldig fint på forsommeren. Utfordret meg selv masse, kjente på mestring og klarte snu flere av de vonde dagene. Hadde troen på at jeg endelig skulle få det bedre. Er nok derfor smellen er så hard denne gangen. At jeg har mistet håpet på en måte og ikke skjønner hvordan jeg skal få det bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2018 den 8.20, AnonymBruker skrev:

Hvordan stilte de diagnosen på deg? Var det noe du selv gikk til lege med og følte du hadde? 

Er 99% sikker på at jeg har det selv. Det styrer hele livet mitt og jeg har vanskelig for å gi andre mennesker noe

Anonymkode: b41d0...613

Legen henviste meg til DPS med mistanke om angst. Utredning førte frem til emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Hadde så vidt lest om lidelsen og følte det passet. Nå er jeg ikke i tvil om at jeg fikk rett diagnose. 

Anbefaler deg å prøve og bli utredet sånn at du event kan få behandling❤

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.9.2018 den 9.52, AnonymBruker skrev:

Har gråtet meg gjennom de siste dagene, og ja... det skjærer i hjertet :( Sender dere alle masse gode klemmer og styrke, dere er sterke som holder ut dette non stop helvete💙💜

Anonymkode: 6bba5...13b

Klem tilbake💜💛💚

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, MBT. Jeg vet helt ærlig ikke.. Jeg trodde det. Hadde det veldig fint på forsommeren. Utfordret meg selv masse, kjente på mestring og klarte snu flere av de vonde dagene. Hadde troen på at jeg endelig skulle få det bedre. Er nok derfor smellen er så hard denne gangen. At jeg har mistet håpet på en måte og ikke skjønner hvordan jeg skal få det bedre. 

Igjen, skjønner deg så godt. Har akkurat de samme tankene når jeg får en nedtur atter en gang. Blant annet derfor jeg skrev at jeg er så sliten og har mye innvendig lidelse. Fortsett å kjemp, du er i alle fall ikke alene❤

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, skjønner deg så godt. Har akkurat de samme tankene når jeg får en nedtur atter en gang. Blant annet derfor jeg skrev at jeg er så sliten og har mye innvendig lidelse. Fortsett å kjemp, du er i alle fall ikke alene❤

Ts

Jeg er så sliten av disse uendelige kampene. Føler at alt handler om å holde ut.. 

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det føles annerledes nå enn tidligere. Jeg har slitt mye med selvmordstanker i alle disse nedturene, men nå er jeg liksom ikke der. Jeg bare orker ikke fortsette å ha det slik, men selv om jeg forstår at behandlingen nok er eneste måte å få det bedre på har jeg null motivasjon. Jeg pleier å begynne og vente på neste terapitime så fort en er over, nå har jeg mest lyst til å ikke møte opp. Tidligere har jeg tenkt at jeg trenger innleggelse hver gang jeg har kommet så langt ned, nå ser jeg ikke hvordan det skal hjelpe.. 

Jeg bare gråter og gråter. Klarer ikke å sortere eller forstå. 

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg skriver alt dette, men føler vel at andre med diagnosen forstår på en annen måte enn de uten uavhengig av hvor mye utdanning enkelte har innen psykisk helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så sliten av disse uendelige kampene. Føler at alt handler om å holde ut.. 

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det føles annerledes nå enn tidligere. Jeg har slitt mye med selvmordstanker i alle disse nedturene, men nå er jeg liksom ikke der. Jeg bare orker ikke fortsette å ha det slik, men selv om jeg forstår at behandlingen nok er eneste måte å få det bedre på har jeg null motivasjon. Jeg pleier å begynne og vente på neste terapitime så fort en er over, nå har jeg mest lyst til å ikke møte opp. Tidligere har jeg tenkt at jeg trenger innleggelse hver gang jeg har kommet så langt ned, nå ser jeg ikke hvordan det skal hjelpe.. 

Jeg bare gråter og gråter. Klarer ikke å sortere eller forstå. 

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg skriver alt dette, men føler vel at andre med diagnosen forstår på en annen måte enn de uten uavhengig av hvor mye utdanning enkelte har innen psykisk helse. 

Det er godt å høre at du har håp om bedring av behandling. Jeg har nylig startet i Mbt og er veldig redd det ikke skal gjøre meg bedre.

Tenkte det samme som deg ang innleggelse da jeg fikk tilbud om det i går. Hva er vitsen.. er bare lei. Skulle ofte ønske det fantes en forening eller lignende for oss med den lidelsen, hadde vært godt å kunne hatt det tilbudet. Jeg finner mye trøst i familien og troen min, min føler meg likevel ofte alene.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...