AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #1 Del Skrevet 28. september 2018 Sliten av å føle så mye, så fort. Små ting får meg til å reagere sånn. Og jeg føler så ofte på så dyp og hjerteskjærende smerte. Sliten av å se alt i sort eller hvitt. Ser så frem til å bli gammel. Bare et lite sukk.. Anonymkode: 74f45...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #2 Del Skrevet 28. september 2018 Går du i terapi? Hørt at MBT og mbct terapi skal være veldig effektivt mot den lidelsen. Psykiske lidelser er helt J.... det tar så mye fra en. Jeg sliter med andre ting, men føler med deg. Klem ❤️ Anonymkode: 9f428...8ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #3 Del Skrevet 28. september 2018 Hold ut. Det kan bli bedre 💙 Selv om det er en fæl lidelse er det mange teknikker og forskjellige typer terapi man kan forsøke, i tillegg til medisiner som kan være med på å lette litt på trykket. Anonymkode: efc02...5d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #4 Del Skrevet 29. september 2018 Hvordan stilte de diagnosen på deg? Var det noe du selv gikk til lege med og følte du hadde? Er 99% sikker på at jeg har det selv. Det styrer hele livet mitt og jeg har vanskelig for å gi andre mennesker noe Anonymkode: b41d0...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #5 Del Skrevet 29. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan stilte de diagnosen på deg? Var det noe du selv gikk til lege med og følte du hadde? Er 99% sikker på at jeg har det selv. Det styrer hele livet mitt og jeg har vanskelig for å gi andre mennesker noe Anonymkode: b41d0...613 Jeg er ikke Ts, men har samme diagnose. Jeg gikk til legen og forklarte plagene mine, hun henviste meg til Bup (jeg var 17 på det tidspunktet) etter hvert ble jeg henvist til dps og et år senere fikk jeg diagnosen. Dog var hovedgrunnen til at jeg oppsøkte hjelp depresjon. Ville ikke sagt til legen at du tror du har eupf, men bare beskrevet dine subjektive plager du ønsker hjelp med. Anonymkode: 44bfb...f13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #6 Del Skrevet 29. september 2018 Har gråtet meg gjennom de siste dagene, og ja... det skjærer i hjertet Sender dere alle masse gode klemmer og styrke, dere er sterke som holder ut dette non stop helvete💙💜 Anonymkode: 6bba5...13b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #7 Del Skrevet 29. september 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan stilte de diagnosen på deg? Var det noe du selv gikk til lege med og følte du hadde? Er 99% sikker på at jeg har det selv. Det styrer hele livet mitt og jeg har vanskelig for å gi andre mennesker noe Anonymkode: b41d0...613 Heller ikke Ts, men samme diagnose.Har vært i psykiatrien siden ungdommen, så deo liksom aldri til lege for å be om henvisning.. Brukte 5måneder hos en psykologspesialist på utredning før hun kom frem til denne og et par til. Anonymkode: 09861...1b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #8 Del Skrevet 29. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heller ikke Ts, men samme diagnose.Har vært i psykiatrien siden ungdommen, så deo liksom aldri til lege for å be om henvisning.. Brukte 5måneder hos en psykologspesialist på utredning før hun kom frem til denne og et par til. Anonymkode: 09861...1b6 Jeg er ikke ts, men jeg lurer på hvilke andre diagnoser du har fått? Jeg har nettopp fått vite at jeg mest sannsynlig har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse og kanskje en diagnose til som ikke har blitt helt bestemt ennå så det er derfor jeg lurer. Anonymkode: b4966...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #9 Del Skrevet 29. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke ts, men jeg lurer på hvilke andre diagnoser du har fått? Jeg har nettopp fått vite at jeg mest sannsynlig har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse og kanskje en diagnose til som ikke har blitt helt bestemt ennå så det er derfor jeg lurer. Anonymkode: b4966...a43 Ikke den du siterte men jeg har Bipolar type 2 og ADHD i tillegg til emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 44bfb...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #10 Del Skrevet 30. september 2018 jeg venter på time hos dps. Har tatt en test, og det er tre diagnoser mistenkt, men det er ingen som er sikre nok bare ut ifra denne testen. Det trengs samtaler for å se hva det er , og jeg kjenner meg veldig igjen i din beskrivelse. Det mistenkes foreløpig ADD, Asperger og Dystymi. Men dette er bare utifra en veldig kort samtale og noen andre tester jeg tok på papir og pc. Jeg er også slik at jeg kan forandre personlighet. Jeg gikk hos dps i tenårene, og fikk da barnediagnosen Uspesifiserte følelsesmessige forstyrrelser. Jeg kan være veldig kynisk og høyt oppe en dag. Tar ikke innover meg noen ting. Blir "bedre" enn andre i mine "høyeste" perioder. Dette kan blandes med passiv-aggressivitet. Plutselig kan jeg synes synd på alle, gråte på andres vegne. Jeg kan nærmest være en moralsk vokter, for så å synes det er innafor å stjele... Stabil er jeg i hvertall ikke dette hindrer karrierelivet mitt og kjærlighetslivet mitt. og relasjoner generellt. ingen vet hvor de har meg. Skulle bare likt å visst hvorfor man blir slik at man forandrer personlighet. Anonymkode: 9c807...843 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 1. oktober 2018 #11 Del Skrevet 1. oktober 2018 Tråden er ryddet for selvmordstanker. Husk at selv om man kanskje ikke beskriver tanker som gjelder akkurat nå, kan dette virke triggende på andre som også sliter. Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere dette å ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no, eller kontakte Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Er du under 18 år kan du også kontakte Kors På Halsen. Med vennlig hilsen Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #12 Del Skrevet 1. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg venter på time hos dps. Har tatt en test, og det er tre diagnoser mistenkt, men det er ingen som er sikre nok bare ut ifra denne testen. Det trengs samtaler for å se hva det er , og jeg kjenner meg veldig igjen i din beskrivelse. Det mistenkes foreløpig ADD, Asperger og Dystymi. Men dette er bare utifra en veldig kort samtale og noen andre tester jeg tok på papir og pc. Jeg er også slik at jeg kan forandre personlighet. Jeg gikk hos dps i tenårene, og fikk da barnediagnosen Uspesifiserte følelsesmessige forstyrrelser. Jeg kan være veldig kynisk og høyt oppe en dag. Tar ikke innover meg noen ting. Blir "bedre" enn andre i mine "høyeste" perioder. Dette kan blandes med passiv-aggressivitet. Plutselig kan jeg synes synd på alle, gråte på andres vegne. Jeg kan nærmest være en moralsk vokter, for så å synes det er innafor å stjele... Stabil er jeg i hvertall ikke dette hindrer karrierelivet mitt og kjærlighetslivet mitt. og relasjoner generellt. ingen vet hvor de har meg. Skulle bare likt å visst hvorfor man blir slik at man forandrer personlighet. Anonymkode: 9c807...843 Det høres ikke ut som Asperger. Har man Asperger så har man lite empati, da man ikke forstår andres følelser. Sarkasme og ironi forstår man heller ikke, som regel. Anonymkode: 44bfb...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #13 Del Skrevet 1. oktober 2018 Samme her. Jeg har også den diagnosen og er så utrolig sliten og lei. Går i både enebehandling og gruppeterapi, men har de siste mnda bare blitt mer og mer deprimert. Det svinger selvfølgelig veldig, slik det gjør med denne diagnosen, men bunnlinja er lavere og jeg treffer den oftere. Gråter veldig mye. Har de siste ukene prøvd og prøvd å forklare hvordan jeg har det og hva jeg tenker, og har i tiden før det forklart om redselen for å havne så langt nede som jeg er igjen nå. Føler meg ikke forstått. Jeg er så sliten av å kjempe sånn for alt mulig og kjempe lei behandling, men jeg ser ingen andre utveier heller. Orker ikke å fortsette å ha det slik og behandling er jo eneste måten jeg kanskje kan få det bedre på, men har helt mistet ståpå-viljen. Jeg er 30 år og ufør. Alt føles meningsløst og som en evig kamp jeg bare må holde ut og holde ut. Noen som har noen tanker rundt det jeg skriver eller noen input? Anonymkode: 2e39a...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #14 Del Skrevet 1. oktober 2018 ikke ts, men er det vanlig at kjærlighetslivet er et helvete for dere med denne lidelsen? det kan være denne jeg har og kjærlighetslivet har blitt min fiende. det er som om jeg søker en trygghet...jeg vil ha noen jeg kan dele livet med. og jeg liker som regel noen, problemet er bare at jeg unngår dem fordi jeg blir forferdelig usikker og sensitiv på dem. Og blir vi sammen kommer jeg til å være usikker hele tiden...og kontrollere alt mulig. jeg kommer til å få hjertet i halsen når han får meldinger , tro at han ikkeegentlig er glad i meg osv. og vente på at det blir slutt og jeg tør da ikke gi noe særlig av meg selv. Har aldri hatt kjæreste. og eg er lei av at folk sier at man skal trives med seg selv før man kan bli glad i andre. det er tull. for jeg blir glad i andre. og jeg synes i min alder at det er normalt og innafor å ønske seg en kjæreste. Men herrene, dronningene og mesterne over andres følelser har mye mer peiling på alt enn det du selv har tydeligvis. "vi trenger ikke partner i velstående Norge" "kjæreste er bare tulll og gammeldags" "du må elske deg selv først" "tror ikke du er forelsket, det finnes en annen" Anonymkode: 9c807...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #15 Del Skrevet 1. oktober 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Jeg har også den diagnosen og er så utrolig sliten og lei. Går i både enebehandling og gruppeterapi, men har de siste mnda bare blitt mer og mer deprimert. Det svinger selvfølgelig veldig, slik det gjør med denne diagnosen, men bunnlinja er lavere og jeg treffer den oftere. Gråter veldig mye. Har de siste ukene prøvd og prøvd å forklare hvordan jeg har det og hva jeg tenker, og har i tiden før det forklart om redselen for å havne så langt nede som jeg er igjen nå. Føler meg ikke forstått. Jeg er så sliten av å kjempe sånn for alt mulig og kjempe lei behandling, men jeg ser ingen andre utveier heller. Orker ikke å fortsette å ha det slik og behandling er jo eneste måten jeg kanskje kan få det bedre på, men har helt mistet ståpå-viljen. Jeg er 30 år og ufør. Alt føles meningsløst og som en evig kamp jeg bare må holde ut og holde ut. Noen som har noen tanker rundt det jeg skriver eller noen input? Anonymkode: 2e39a...656 Er du ufør pga eupf? Hvor lenge har du vært det? Har du klart å ta utdannelse, eller å holde en jobb tidligere? Hvor lenge har du gått i terapi? Anonymkode: 44bfb...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #16 Del Skrevet 1. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du ufør pga eupf? Hvor lenge har du vært det? Har du klart å ta utdannelse, eller å holde en jobb tidligere? Hvor lenge har du gått i terapi? Anonymkode: 44bfb...f13 Ufør handler ikke om hvilke(n) diagnose(r), men hvor mye man klarer jobbe eller ikke. Eupf er en av mange diagnoser. Nærmer seg vel et par år, etter mange år med sykemelding og aap. Har fullført utdanning og jobbet i en del år før jeg ble for syk. Skulle i utgangspunktet kun være sykemeldt under en innleggelse, men det ble ikke resultatet. Hatt hjelp/behandling til og fra siden barneskolen, vært i voksen psykiatrien mesteparten av de siste 12 årene. Mange forskjellige behandlinger, grupper, terapeuter osv. Anonymkode: 2e39a...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #17 Del Skrevet 1. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ufør handler ikke om hvilke(n) diagnose(r), men hvor mye man klarer jobbe eller ikke. Eupf er en av mange diagnoser. Nærmer seg vel et par år, etter mange år med sykemelding og aap. Har fullført utdanning og jobbet i en del år før jeg ble for syk. Skulle i utgangspunktet kun være sykemeldt under en innleggelse, men det ble ikke resultatet. Hatt hjelp/behandling til og fra siden barneskolen, vært i voksen psykiatrien mesteparten av de siste 12 årene. Mange forskjellige behandlinger, grupper, terapeuter osv. Anonymkode: 2e39a...656 Jeg er klar over at det handler om hvorvidt man klarer å jobbe eller ei, og hvor mye men det vil jo være en, eller flere diagnoser som gjør at man ikke klarer å jobbe. Lurte bare på om det var denne lidelsens symptomtrykk som gjør at du ikke er i stand til å arbeide. Jeg beklager hvis det var et ubehagelig spørsmål. Har selv diagnosen i tillegg til bipolar type 2 og ADHD og er redd for å ikke klare å fullføre utdannelsen min grunnet dette. Anonymkode: 44bfb...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #18 Del Skrevet 1. oktober 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar over at det handler om hvorvidt man klarer å jobbe eller ei, og hvor mye men det vil jo være en, eller flere diagnoser som gjør at man ikke klarer å jobbe. Lurte bare på om det var denne lidelsens symptomtrykk som gjør at du ikke er i stand til å arbeide. Jeg beklager hvis det var et ubehagelig spørsmål. Har selv diagnosen i tillegg til bipolar type 2 og ADHD og er redd for å ikke klare å fullføre utdannelsen min grunnet dette. Anonymkode: 44bfb...f13 Beklager. Det er bare en av mange diagnoser hos meg. Svarte som jeg gjorde fordi jeg følte det ble en utspørring om meg, mens det jeg så desperat håpte på er noen tips, tanker et eller annet som kan hjelpe meg. Jeg er inne i en veldig mørk periode der jeg ikke klarer å se hvordan jeg skal kunne få det bedre. Anonymkode: 2e39a...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #19 Del Skrevet 1. oktober 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar over at det handler om hvorvidt man klarer å jobbe eller ei, og hvor mye men det vil jo være en, eller flere diagnoser som gjør at man ikke klarer å jobbe. Lurte bare på om det var denne lidelsens symptomtrykk som gjør at du ikke er i stand til å arbeide. Jeg beklager hvis det var et ubehagelig spørsmål. Har selv diagnosen i tillegg til bipolar type 2 og ADHD og er redd for å ikke klare å fullføre utdannelsen min grunnet dette. Anonymkode: 44bfb...f13 Jeg har 1 6'er på vitnemålet, men resten drar ned såpass mye at jeg har middels dårlig vitnemål. 4 ganger har jeg meldt meg opp til privatist eksamen. det ble ikke bedre på noen av dem. Anonymkode: 9c807...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #20 Del Skrevet 1. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 1 6'er på vitnemålet, men resten drar ned såpass mye at jeg har middels dårlig vitnemål. 4 ganger har jeg meldt meg opp til privatist eksamen. det ble ikke bedre på noen av dem. Anonymkode: 9c807...843 Vet du hvorfor? Anonymkode: 44bfb...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå