AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #1 Skrevet 28. september 2018 Hei! Vi prøver på nr to💕 Har alltid hatt litt ustabil menstrasjon, har en datter på fire år og har hatt hormonspiral i 3 år. Etter at jeg tok ut spiralen i august i fjor har jeg hatt 4 menstruasjoner, går nå på provera for å få menstrasjon og begynner deretter på letrozol for å stimulere eggløsning. Mitt spørsmål er: Er det noen her som har hatt ustabil eller mistet menstrasjonen for å så fått stabile sykluser igjen etter bruk av provera? Anonymkode: 7a576...8d0
Shake90 Skrevet 28. september 2018 #2 Skrevet 28. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vi prøver på nr to💕 Har alltid hatt litt ustabil menstrasjon, har en datter på fire år og har hatt hormonspiral i 3 år. Etter at jeg tok ut spiralen i august i fjor har jeg hatt 4 menstruasjoner, går nå på provera for å få menstrasjon og begynner deretter på letrozol for å stimulere eggløsning. Mitt spørsmål er: Er det noen her som har hatt ustabil eller mistet menstrasjonen for å så fått stabile sykluser igjen etter bruk av provera? Anonymkode: 7a576...8d0 Jeg mistet menstruasjonen i 16årsalderen (anoreksi), er nå 28 år uten mens. Har vært frisk siden 20år, men ingen mens. Har fått provera x2, men syklusen har ikke kommet tilbake. Vi skal nå prøve med provera igjen, og legge til hormonstimulering av menopur (sprøyter), deretter inseminasjon. Om det ikke går blir det IVF.
Blåklokke76 Skrevet 29. september 2018 #3 Skrevet 29. september 2018 (endret) 13 timer siden, Shake90 skrev: Jeg mistet menstruasjonen i 16årsalderen (anoreksi), er nå 28 år uten mens. Har vært frisk siden 20år, men ingen mens. Har fått provera x2, men syklusen har ikke kommet tilbake. Vi skal nå prøve med provera igjen, og legge til hormonstimulering av menopur (sprøyter), deretter inseminasjon. Om det ikke går blir det IVF. Takk for svar, og masse lykke til med prøvingen, fikk du en menstrasjon av provera? Eller kom ikke mensen idet hele tatt? Endret 29. september 2018 av Blåklokke76
Shake90 Skrevet 29. september 2018 #4 Skrevet 29. september 2018 4 minutter siden, Blåklokke76 skrev: Takk for svar, og masse lykke til med prøvingen, fikk du en menstrasjon av provera? Eller kom ikke mensen idet hele tatt? Jeg fikk menstruasjon etter 10 dager på provera, men hadde håp om at menstruasjon skulle starte av seg selv i neste syklus - noe den ikke gjorde.
Blåklokke76 Skrevet 29. september 2018 #5 Skrevet 29. september 2018 Skjønner, er jo det jeg også håper på🤞🏻 1
Blåklokke76 Skrevet 29. september 2018 #7 Skrevet 29. september 2018 Ja, eller har ikke fått det endelig bekrefter av gyn, men ifølge henne så er det sannsynlig da jeg har mange symptomer.
Nerine_ Skrevet 30. september 2018 #8 Skrevet 30. september 2018 18 timer siden, Blåklokke76 skrev: Ja, eller har ikke fått det endelig bekrefter av gyn, men ifølge henne så er det sannsynlig da jeg har mange symptomer. Provera gir ikke varige endringer i hormonene, så du vil nok fortsette å ha uregelmessige sykluser etterpå. For noen kan det hjelpe å gå ned i vekt om man har noen kilo ekstra. 1
Aryamili Skrevet 1. oktober 2018 #9 Skrevet 1. oktober 2018 Jeg tror ikke provera kan endre syklusen på sikt. Men jeg fikk i hvert fall mensen av Provera, deretter tok jeg Letrozol og fikk EL, og vipps, der satt lille spiren. Men får du Letrozol, og får EL av dette, vil du jo også få mensen, og trenger dermed ikke Provera. Var i hvert fall det jeg fikk beskjed om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå